382 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Bedøvelse. Bedøvelse.
Ja jeg så sygeplejeskolen i går og der var en lille pige som skulle have bedøvelse - de fleste af jer husker nok den bedøvelse med maske og jeg kom til at tænke på dengang jeg som 10/11.årig skulle bedøves og hvor sygeplejersken spurgte om jeg selv kunne klare det - altså at holde den maske og det gik lige indtil jeg blev svimmel så kom panikken - men så kunne sygeplejerske klare det med vold og magt.
0 synes godt om
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Men vi er forskellige som at nogle tager en pille hver gang de har hovedpine som på kort tid alligevel er væk, den her frygt for smerte er der mange der har. Men det ligger nok i at jeg hader piller og generel medicin - ok jeg tog det da for mine utallige lungebetændelser som nu er fraværende på 5 år, efter jeg fik min influenza sprøjte. Selv mit blodtryks medicin er jeg sluppet for ved at ændre markante ting i min kost og rygning og spiritus.
Jeg så en udsendelse på DR om engelske læger som i tonsvis udskriver medicin, for det var det som patienten ville. - Ikke noget med at ændre adfærd, nej så hellere en pille så man kan forsætte sit usunde liv. Det som stod højst på listen var antibiotika som i grams blev kastet ud af læger - dybt bekymrende at læger i den grad ikke nægter det når de selv mener det ingen effekt har.
Det bliver så et kæmpeproblem hvis patienten en dag får en alvorlig infektion - så er der intet antibiotika som hjælper da de er resistente.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.931
Men efterfølgende, så havde jeg faktisk en god oplevelse. Der var ikke noget, der var børneafdelinger den gang, jeg lå blandt halvgamle mennesker, og jeg var ved at kede mig ihjel. Så var der en sød afdelings sygeplejeske, har senere hen fået fortalt, at jeg skulle klædes ud som sygeplejeske, jeg fik en karpe på hovedet og noget andet som overdel - jeg fik lov til at gå ind på div. stuer med isvand og glas til "tænder"
Så da jeg var færdigbehandlet, så var jeg faktisk ked af, at jeg skulle hjem
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Jeg gik ud som et lys og fandt efterfølgende ud af at en avissælger havde taget fejl af mig og en anden knægt der havde stjålet hans aviser
Han ville ikke undskylde fejltagelsen og det endte med at jeg måtte på politistationen og avissælgeren en tur på skadestuen
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
dec 2014
dec 2015
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 241
Underlig nok, var jeg ikke spor nervøs for det, og var bare total cool.
Da jeg lå der, tænkte jeg, at bare de snart fik "slået mig ned", for ellers skulle jeg altså tisse.
Først fik jeg et eller andet i droppet , så jeg blev frygtelig træt og faldt i søvn.
Det næste jeg oplevede var, at sygeplejersken sagde, at nu var det færdigt, og tog et eller andet ud af min mund, og gav mig mine tænder.
Lidt senere, da jeg var på opvågningen, lå jeg og fandt ud af, at jeg ikke havde spor smerter, hvilket undrede mig lidt.
De havde bundet en stor sløjfe stramt omkring kateteret, så der absolut ikke var levnet noget til fornøjelser. Der kom dog lidt tilbage senere, da de fjernede sløjfen.
Et par dage senere, var det bare sådan, at de store drenge bare kunne komme an, hvis vi skulle se, hvem der kunne tisse højest op på stakittet.
Da jeg var på "hjerte-værkstedet" på Skejby, foregik det med kun lokalbedøvelse i lysken, hvor den lange wire blev ført ind. Så kunne jeg følge det hele på skærmen, og jeg så hvor stenten (ballonudvidelsen) blev placeret i mit hjerte.
Fra jeg blev indlagt på det spanske sygehus, fik jeg anlagt drop, samt indsprøjtninger mange steder på kroppen. Jeg følte mig som en nålepude, og blev fyldt med medicin og piller, som jeg stadig ikke aner hvad var. (men det virkede efter hensigten)
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Jeg har stadig min første indlæggelse til gode og jeg mistænker at det også kan være den sidste
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
dec 2014
Bedøvelse.