269 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Magt Magt

Hvordan ser du på det ?? - Ser du op til mennesker med magt og masser af penge for den sags skyld ??

Forskning siger magt og penge, kan ændre din hjerne. Jeg er ikke i tvivl, jeg tænker sådan lige umiddelbart dem, som går hen og vinder jeg ved ikke hvor mange millioner, siger ikke alle, får ødelagt nuværende liv, men nogle gør har jeg læst om op gennem tiden.

Men magt og penge kan være en uhyggelig ting og gøre skade på millioner af mennesker, prøv bare at læse med her:

https://nyhedscentrum.dk/forskning-magt-og-penge-kan-aendre-din-hjerne/

Og ingen kan vel være i tvivl om, at der er noget om snakken.

Nogle holder med dem, som har magt, ser op til dem og nærmest forguder dem, kender du nogen, som gør det ?? - jeg gør.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Magt
  • #1   30. dec 2022 Forskningen siger også at mindst 25% der søger magt er psykopater.

Andre ting som bliver sagt omkring magt:

Magt og rigdom fordærver.

Bag hver en stor succes og magt ligger en forbrydelse.

Tror ikke at nogen helt kan lade sig upåvirket af nogen med rigdom og magt.

At have magt, er ikke at påtvinge andre sin vilje, bare fordi man kan.

At have magt er ikke at ødelægge folks liv, som diktatorer gør rundt om i verden.

At have magt, er ikke som Putin, at kaste en halv verden ud i krig, sin egen befolkning i døden, bare for at opnå et mål han har sadt sig sig før han dør.

Trump er også et 'godt eksempel', for en som har udøvet sin magt så forfærdeligt, med store konsekvenser for et kæmpe land. Og, som stadig forsøger af alle kræfter, som en anden Guru at forføre folk til at gøre hans vilje.

Godt emne Jetset.

• #2   30. dec 2022 Trump er også en psykopat. Han mangler situationsfornemmelser og en hel masse andet, som ikke kan købes for penge ej heller karisma, han ville heller ikke kunne finde ud af det, ved at tage et kursus, det er væsentlige gode kort at have på hånden - Clinton var meget bedre til det ....

• #5   30. dec 2022 Jojo vil du nu også dele din lottogevinst hvis du vandt 750 millioner i 750 og der kan du bare se Jetset har ret folk bliver skøre smiley

• #6   30. dec 2022 Jeg har også magt men ingen penge jeg kan dog lukke min låge - se det er magt smiley

• #8   30. dec 2022 Jojo det er sundt at drømme og mon ikke de fleste har en eller flere drømme smiley

• #9   31. dec 2022 Det kommer an på, hvordan de bruger deres penge og deres magt.

Jeg kan ikke komme i tanke om nogen, som jeg ser op til, bare fordi de har penge eller magt.
    Men jeg kan komme i tanke om mange, som er gode og hjælpsomme mennesker, og som bruger deres ressourcer (også økonomiske) på at hjælpe i hverdagen. Dem ser jeg sq op til.

Derimod kender jeg nogle stykker, som falder tungt på halen, når magtfulde og/eller rige mennesker dukker op.

• #10   31. dec 2022 HUM altså magt kan være meget - bruges rigtigt og bruges forkert - magt kan jo være sjovt og nu skal jeg passe på jeg ikke bliver fræk i munden - Simon Spis havde jo pengenes og talens magt og sikken reklame smiley

• #11   31. dec 2022 Jeg kender et par stykker der har rigtig mange penge og mange penge er for mig + 10 mio. netto kontant og ingen af dem har magt over noget eller nogen og det tror jeg gør den store forskel for rigdom er heldigvis ikke altid synonymt med magt, men nok oftere med misundelse fra omgangskredsen 😄

• #12   31. dec 2022 Ja, magt er en sjov størrelse. Det der med at have mange penge gør bare noget, har du mange penge, så får du bl.a. særbehandling i din bank, som andre alm bankkunder ikke får og kører du i en rigtig fed bil med blikfang, så får du også en særlig opmærksomhed, fremfor dem, der bare køre i en gammel bil, der bare tøffer af sted, + særtilbud fra div. forsikringsselskaber og andet godt.

Jeg kommer i denne forbindelse lige til at tænke på uge 29 i Skagen, der hvor vi kan se smarte biler og overdådige Yachter, kom ikke og sig, at penge ikke har en stor betydning, og de dermed faktisk vender en helt by på hovedet, alene pga deres tilstedeværelse.

• #13   31. dec 2022 §10 - Leon, du er også inde på noget der. Simon Spies var jo bare et menneske, som alle os andre, men så alligevel ikke, han havde magt til at gøre lige, hvad der passede ham i kraft af hans status, penge er nemlig også status, havde det været en hvilken som helst Simon med samme opførsel, hvad mon der så ville ske ??

Hans megen dyrkelse af ungdommen, var nok i nogle tilfælde kriminel, men det kunne han godt, fordi han havde magt, penge og dermed også status.

Men han var en god bidrager til Statskassen + alle de lønninger han udbetalte hver måned og så var han heller ikke en kedelig mand at høre på, vi savner nogle "sjove".

• #14   3. apr 2024 Jeg ved godt, at det er en gammel tråd, men ikke desto mindre, så er den lige blevet aktuelt og hvorfor det, jo nu handler det om Christian Kjær, som I garanteret godt kan huske, han blev hamrende træt af DK og rejste til Schweiz, skylden går på, at han blev holdt udenfor det fine borgerskab og m.m..

Men nu er han blevet en ældre herre og fået den meget alvorlige sygdom: Parkinson, som er uhelbredelig, han ved, han ikke har så mange år tilbage og vil gerne have styr på, hvem der skal arve ham, for det bliver ikke alle hans børn, nogle får kun den der såkaldte tvangsarv.

Citat: »Man siger, at man skal kende et samfund på, hvordan det behandler sine svageste, men i Danmark kan man også udlede en del ud fra, hvordan vi behandler de rigeste.«

Er der en lighed i ovennævnte Citat ?? - jeg har aldrig tænkt den, men jeg synes, den er til eftertanke, hele artiklen får I her:

https://www.berlingske.dk/kultur/et-samfund-skal-ogsaa-kendes-paa-hvordan-det-behandler-sine-rigeste-ny

Kommentér på:
Magt

Annonce