Magt Magt
Hvordan ser du på det ?? - Ser du op til mennesker med magt og masser af penge for den sags skyld ??
Forskning siger magt og penge, kan ændre din hjerne. Jeg er ikke i tvivl, jeg tænker sådan lige umiddelbart dem, som går hen og vinder jeg ved ikke hvor mange millioner, siger ikke alle, får ødelagt nuværende liv, men nogle gør har jeg læst om op gennem tiden.
Men magt og penge kan være en uhyggelig ting og gøre skade på millioner af mennesker, prøv bare at læse med her:
https://nyhedscentrum.dk/forskning-magt-og-penge-kan-aendre-din-hjerne/
Og ingen kan vel være i tvivl om, at der er noget om snakken.
Nogle holder med dem, som har magt, ser op til dem og nærmest forguder dem, kender du nogen, som gør det ?? - jeg gør.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 456 Svar: 3.710
Andre ting som bliver sagt omkring magt:
Magt og rigdom fordærver.
Bag hver en stor succes og magt ligger en forbrydelse.
Tror ikke at nogen helt kan lade sig upåvirket af nogen med rigdom og magt.
At have magt, er ikke at påtvinge andre sin vilje, bare fordi man kan.
At have magt er ikke at ødelægge folks liv, som diktatorer gør rundt om i verden.
At have magt, er ikke som Putin, at kaste en halv verden ud i krig, sin egen befolkning i døden, bare for at opnå et mål han har sadt sig sig før han dør.
Trump er også et 'godt eksempel', for en som har udøvet sin magt så forfærdeligt, med store konsekvenser for et kæmpe land. Og, som stadig forsøger af alle kræfter, som en anden Guru at forføre folk til at gøre hans vilje.
Godt emne Jetset.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.931
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
dec 2014
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 218
Jeg kan ikke komme i tanke om nogen, som jeg ser op til, bare fordi de har penge eller magt.
Men jeg kan komme i tanke om mange, som er gode og hjælpsomme mennesker, og som bruger deres ressourcer (også økonomiske) på at hjælpe i hverdagen. Dem ser jeg sq op til.
Derimod kender jeg nogle stykker, som falder tungt på halen, når magtfulde og/eller rige mennesker dukker op.
dec 2014
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Blogger
Jeg kommer i denne forbindelse lige til at tænke på uge 29 i Skagen, der hvor vi kan se smarte biler og overdådige Yachter, kom ikke og sig, at penge ikke har en stor betydning, og de dermed faktisk vender en helt by på hovedet, alene pga deres tilstedeværelse.
Blogger
Hans megen dyrkelse af ungdommen, var nok i nogle tilfælde kriminel, men det kunne han godt, fordi han havde magt, penge og dermed også status.
Men han var en god bidrager til Statskassen + alle de lønninger han udbetalte hver måned og så var han heller ikke en kedelig mand at høre på, vi savner nogle "sjove".
Blogger
Men nu er han blevet en ældre herre og fået den meget alvorlige sygdom: Parkinson, som er uhelbredelig, han ved, han ikke har så mange år tilbage og vil gerne have styr på, hvem der skal arve ham, for det bliver ikke alle hans børn, nogle får kun den der såkaldte tvangsarv.
Citat: »Man siger, at man skal kende et samfund på, hvordan det behandler sine svageste, men i Danmark kan man også udlede en del ud fra, hvordan vi behandler de rigeste.«
Er der en lighed i ovennævnte Citat ?? - jeg har aldrig tænkt den, men jeg synes, den er til eftertanke, hele artiklen får I her:
https://www.berlingske.dk/kultur/et-samfund-skal-ogsaa-kendes-paa-hvordan-det-behandler-sine-rigeste-ny
Magt