609 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

.................................................. ..................................................

Jeg har valgt ikke at give denne her tråd noget emne, fordi så skulle den have mindst 10 overskrifter, men jeg har valgt at sætte den under en kategori.

Der har været ca. 3 måneder nu en BB krig, noget jeg ikke har oplevet tilsvarende siden min indmelding i dec 14. Den krig er ikke værd at skrive hjem om, den er mildelst talt forfærdelig.

Og hvad er grunden - der er flere, som jeg ser det.

Der har været oprettede 100 vis af tråde vedr Ukraine krigen, i ca 2 mdr har disse tråde opstået via tyske medier, hvilket ikke er godt for et dansk medie. Det trickker til irritation efterfulgt af blokeringer.

Disse blokeringer har medført dobbelt-tråde, fordi det var den måde, der kunne gives udtryk for frustrationer og svar på tiltale.

Og sidenhen grove personlige beskyldninger, som ikke tjener nogen godt.

Og endnu siden hen er der indtrådt en hel fantastisk profil, som mener sig nødsaget til, at fortælle alle hvor "kloge" de er eller mangel på samme, skriver monologer om aktive profiler pakket godt ind i smarte vendinger, alt kan omdøbes, så det passer ind i diverse tekster, finder på de mest fantastiske overskrifter, så vi nok kan genkende os selv.

Hvad udløser det af energi eller mangel på samme ?? - Jo, er sikker på, at skribenten får et kick, kommer af med en masse, kan smage sig selv mellem bogstaverne - men godt for vores hyggelige "legeplads", det er det bestemt ikke, det har ødelagt en masse.

Men os "gamle", skal vel ikke finde os i den opførsel, jeg mener det ikke, men jeg skal bare ikke være en e'ner, det er en fælles opgave.

Men hvad mener du ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ..................................................
  • #1   25. apr 2023 Jeg synes det er frygteligt trist.

Vi kunne ha' så mange gode debatter, som vi havde før, og ikke som det foregår nu.

Der er mange gode emner at tage fat i, men istedet er der nærmst gået sport i at lægge OT tråde, med små pile der flyver afsted mod den ene eller anden.

Ja, Jetset, det er en fælles opgave, og vi må alle tage os selv i nakken, for det kan ikke fortsætte på den måde.

• #2   25. apr 2023 Nej, det kan det ikke. Men det med at tage os selv i nakken, det er ikke nok, jeg har et forslag, men vil først se, om der er andre, der har samme forslag, jo flere jo bedre.

• #3   25. apr 2023 Jeg har desværre ingen forslag mere, for det er ligsom at uenighederne nu stikker for dybt til at kunne løses.

Men det ville være rart med et godt forslag. smiley

• #5   25. apr 2023 HK, jeg synes det er sødt med kærestepar, men kun hvis de invitere på Grill aften smiley

Og hvorfor denne bemærkning midt i det alvorlige, fordi det er ikke det, som er problemet.

• #7   25. apr 2023 Om igen "Lille Lus", for at bruge din egen ydmyg betegnelse smiley

Men 5 gode indspark må du gerne nævne her, så vi ved, hvad vi snakker om.

Og nej, helt rigtigt, Ukraine fylder meget, men det behøver ikke at være på "tysk" ...., og så kender du hele historikken.

• #9   25. apr 2023 Jamen, godt så, så er den potte ude smiley

Og du har absolut ikke nogen gode forslag til, hvordan Forum BB kommer videre ??

• #10   25. apr 2023 Jetset jeg ser med smiley

• #11   25. apr 2023 Jeg tænker på hvad OT står for jeg er jo ikke så garvet en debattør så det må i lige forklare mig smiley

• #12   25. apr 2023
    Jetset, kom med dit forslag, for ellers kører denne tråd også af sporet.

Tråden er svær at svare i, for der kommer konstant en boks, Vent eller Forlad side.
    Tror du er nødt til at lave en overskrift, for alle punktummerne kan siden vidst ikke forstå.

• #14   25. apr 2023 Leon, HUSK !! - at her i tråden, efterlyses gode forslag til at komme videre, også din gælder.

OT står for Off Topic = uden emne smiley

• #15   25. apr 2023 #12 - Cris - sådan foregår det slet ikke hos mig, det er da besynderligt .....

Men nu kommer JoJo med flere forslag, det første forslag i tråden, den vil jeg da gemme

• #16   25. apr 2023 Jeg kan kun slette emnet ikke omdøbe det, synes det er mærkeligt ....

• #17   25. apr 2023 Jetset kan du ikke lave et kopi og ja så mistes alle svarene jo.

• #19   25. apr 2023 Ja, men 2 små lus og alt muligt andet, øgenavne er ikke godt, ligesom det heller ikke er godt, at få karakteren, du skriver som en skovl, men det er OK, at de er kærester, det synes jeg er sødt og når de så bliver forlovet, så bliver vi vel inviteret til fest smiley

Det var en side bemærkning. Jeg kan godt tåle kritik så længe det er konstruktivt.

• #21   25. apr 2023 #15

Så ved jeg ikke hvorfor, jeg kan skrive 3-4 bogstaver og så kommer boksen.

Ja, det er godt med forslag.

Jeg har lagt mærke til, hvis man læser en hel tråd igennem, at det ofte er misforståelser af det skrevne eller formuleringen der kan give problemer.

Især hvis en person ikke bryder sig om en anden, så læses det skrevne som negativt, eller som en provokation.

Nogle gange er man nødt til lige at læse et svar et par gange for at forstå meningen. Eller man kan spørge ind til det, på en ordentlig måde.

Vi er også nødt til at acceptere at vi er forskellige, har forskellige meninger, ikke mindst alt efter hvad vi har oplevet, eller hvordan vores personlige liv er.

Vi er også nødt til at kunne tåle at blive modsagt, uden at blive fornærmet over det.

Jeg er også skyldig selv, fordi jeg kan også blive vred og irriteret på nogen. Men så kommenter det, istedet for alt det blokeri, fordi man ikke får sin vilje, og bliver fornærmet.

• #22   25. apr 2023 Det er også værd at notere. Tolerance, uden at det skal blive til sæbeopera.

Et er skrift et andet er mundtligt - der er himmel og helvede til forskel. Det er bare pkt 1, hvordan du udtaler dig mundtligt m/øjenkontakt og pkt 2 er, hvordan du formulerer dig skriftligt, skriftligt er det, vi skal koncentrere os om, vi har ingen øjenkontakt ej heller mimik - jeg er selv slem til at formulere mig, som jeg taler.

Den vil jeg tænker over.

• #23   25. apr 2023 Jaaaa men vi skal jo kalde tingene ved deres rette navn og ting kan have flere navne alt efter hvor højt der er til loftet smiley

• #25   25. apr 2023 Jeg vil nu stadigt skrive om Ukraine både fordi jeg ikke skifter side og altså er loyal over for de frihedskæmpende Ukrainer smiley

• #27   26. apr 2023 I trådens navneløse navn !!

Jeg havde for øje, da jeg oprettede den navneløse tråd, at vi skulle komme ud med vores helt ærlige mening om tingenes tilstand, at få luft for vores tanker og hvad vi ellers mener, komme medindlæg, hvor vi måske kunne se indad, noget vi slet ikke havde tænkt over om os selv. Ingen er fejlfrie.

Der er da kommet gode forslag, som jeg er enig i.

Hvis vi hver-især synes, at BB skal bestå, vi kan logge på læse, kommentere, så bliver vi nok til at stramme ballerne, uanset om hvor besværligt det end måtte være.

Vi skal ikke elske alle, vi skal bare acceptere og så KUN gribe bolden smiley

• #29   26. apr 2023 UG til dig, det passer perfekt med din tekst, UPS !!! - smiley

• #30   26. apr 2023 Jeg kom med et forslag for ikke så længe siden, hvor man i en prøveperiode fjernede blokeringer.
    Men straks blev det høvlet ned.
    Selv har jeg kun en profil her, men der må være nogle der har flere, siden de kan læse med selvom de er blokeret, og siden så opretter et stort set samme tråd med henvisning til tråden som vedkommende ikke burde kunne se.
    Enig, der er alt for meget krigssnak - ligesom alt for ca 1½ år siden stort set kun handlede om corona.
    Jeg må indrømme, med det meget kævl der er på BB, er det svært at komme med forslag hvor alle kan/vil være med - meget trist stemning her er !!!

• #31   26. apr 2023 Å.R. man sku ikke ku bloker så enkelt kan det siges for det at bloker gør jo kun at de enkelte der gør det får en ret ensporet debat.

• #34   27. apr 2023 Der er nogen som ikke mente at Anella ikke skulle ligge så mange tråde op om emnet Ukraine, men der var ingen som var forpligtet til at reagere. Jr. JoJo

Helt rigtigt, her er ikke læse pligt. Men på en platform der ikke er større end BB Forum, er det meget svært at undgå, når siden bliver bombaderet hver eneste dag, med mindst 10 tråde, handlede om det samme samme samme emne, bare med forskellige overskrifter, altså hver dag i over 3 mdr., så det ender ud i, at blive kaldt SPAM, det er ikke OK, de var enslydende, som de var skrevet af Nordkoreas sekretær, de kender ikke til links. Alt med måde.

• #35   27. apr 2023 I stedet for at fjerne muligheden for at blokere, så kunne man opdrage de medlemmer, der har en mærkelig trang til at nedgøre andre mennesker. Jr. Alis

Ja, det kunne være en ide, men det bliver en svær opgave. Så skulle der sidde en moderator og slå ned, hver gang det sker, og har du været i fryseren 3 x, så må det efterfølgende være ud for bestandigt.

Eller kan det gøres på en anden måde ??

• #36   27. apr 2023 #30 - Prøv at bloker en for sjov, så vil du finde ud af, hvad en blokering går ud på smiley

Det du kan blokere, er ikke ret meget, desværre. Det du bliver fri for, er kommentar i dine oprettede tråde og blokering i din PB. Stod det til mig, så skulle det være en totalblokering, altså at den blokerede ikke kunne læse med i hvad du skrev og ej heller kunne se dine kommentarer.

• #37   27. apr 2023 Jeg ser 2 væsentlige ting her, der gør at BB Krigen ikke stopper, medmindre vi er 100% enige, om at få den stoppet.

Tør du skrive her, hvad der skal til, for at få BB Krigen stoppet ?? - skriv din helt ærlige mening, det må gerne være i liste udgave.

• #39   27. apr 2023 Godt HK - men det lader til at alle er konfliktsky her - det overraskede mig slet ikke, vi vasker bare videre på et program, der aldrig stopper.

Jeg er glad for min oprettede tråd om emnet, og jeg vil aldrig fortryde, at jeg ikke fik den oprettet.

Og så kan jeg også se og griner stadig, at der en en af Tanterne, der har kopieret min tråd, hvorfor kan vi bare ikke blive fri for den Tante, synes da nok, at hun var helt og særdeles klar i spyttet på, at hun havde oprettet den sidste tråd her - og vi alle skulle knæle os ned og græde hulkende sammen - jeg må indrømme, jeg havde en fest den aften - men haft den værste sørge dag.

Mine største ønsker er, ignorer den profil, hun bidrager med intet godt, tværtimod - skulle jeg være i modvind med den mening, så må det være sådan.

• #41   27. apr 2023 Ville så gerne forstå din tekst, men jeg fatter bare ikke noget af det SUK !!

• #43   27. apr 2023 Nej, JoJo - det kan du ikke overbevise mig om, beklager.

• #44   27. apr 2023 Jeg mener, de er i familie med hinanden smiley - og nej, det er slet ikke til at grine af, det er faktisk ret sørgeligt.

• #45   27. apr 2023 Men JoJo - du er indtil videre den eneste, der har lavet en liste over, hvad der kunne løse problemet - lad os se, om der kommer flere lister ..... tænke tænke

Og ja .....

Hjernen er helt fantastisk - og hvor ville det være skønt, hvis alle havde en smiley

• #47   27. apr 2023 # 37 Jetset

Tør du skrive her, hvad der skal til, for at få BB Krigen stoppet ?? - skriv din helt ærlige mening, det må gerne være i liste udgave.

Jeg ved ikke, hvad der skal til.
    Men hver enkelt debattør vælger selv, hvad vedkommende vil kommenteret på, og hvilken kommentar der skal skrives.

Skal noget være anderledes på dette forum, så kan hver enkelt bare tage et andet valg, end der bliver gjort i dag.

Men det tror jeg næppe bliver til virkelighed.
    Så hvor mange ønsker helt og aldeles, at tingene bliver anderledes?
    Det må jo vise sig ud fra, hvad hver enkelt skriver fremover... smiley

• #48   27. apr 2023 Jetset dog og jeg er jo organdoner og mon ikke min hjerne vil gå til hjernebanken du ved den mangler hjerner og her vil de få en der endog er ubrugt smiley

• #51   28. apr 2023 #47 - du har ret i det du skriver og det må jeg indse.

#49 - igen bliver teksten misforstået. Du forstår ikke teksten, så enkelt er det, og du må ikke klandre mig for det. Alle mennesker har en hjerne, men nogle "hjerner" fungerer bare ikke.

#50 - pkt. 2 - dem der oprette parallel-tråde, er som regel dem, der er blokeret, så de føler sig pisket til det, så de kan give deres besyv med, læs den tråd Tante Weena har oprettet, hvor hun diagnosticere med procenttal og andre analyser.

Men gode punkter.

Nu har jeg forsøgt - og der er ingen stemning for, at tingene bliver ændret, desværre.

• #53   28. apr 2023 Jetset en smule forandring vil være godt det er jeg nu heller ikke i tvivl om smiley

Kommentér på:
..................................................

Annonce