{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
321 visninger | Oprettet:

JoJo
JoJo
Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 22

Hvor ligger din grænser {{forumTopicSubject}}

Jeg blev bed af en af pårørende om jeg havde skiftet hans trusser og vasket hand røv efter han skidded i hans bukser.

Jeg besøger og passer ham hvert eneste dag grundet demens, men hopper fra hvis jeg skulle vaske hans røv.

Er jeg sært, og hvordan ville du håndtere den situation,
Jeg vil stoppe der er bede om hjælp fra kommunen selvom jeg ved at det er udlændinge som kommer til at hænge på den opgave.

Hvordan ville du reagere

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need a certified electrician to fix my socket where the stove is to be connected. 1.250 kr.
  • Opsætning af fjernsyn 550 kr.
  • TV2 kanaler virker ikke 1.149 kr.
  • Rengøring af hele lejligheden 250 kr.
  • Handyman - boreopgave (gardinstænger, hylder) 600 kr.
  • Toilet virker ikke 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ligger din grænser
  • JoJo
    JoJo Tilmeldt:
    jul 2024

#1   26. jan Jeg beklager de par dumme små fejl i teksten smiley

• #2   27. jan Uha for et dilemma YoYo, men jeg holder med dig her for det kan sku ikke være din opgave at tørre røv på din kammerat.
    Det er ene og alene kommunens opgave, men jeg ved godt de prøver at lægge ansvaret over på familie og venner.
    Hvis du gør det bare en gang hænger du på den opgave til han dør så hold dig fra det, men klag til alle de relevante steder hvis du orker smiley

• #3   27. jan Nej det kommer altså for tæt på. Men ikke det er venner eller familie som skal gøre sådan noget.
    Det må være lønnet personale som tager sig af det. Når det så er sagt så hatten af for disse seje mennesker som kan ta sådan et job.
    De burde være bedre lønnet end alle andre da de virkelig laver det arbejde vi andre ikke har lyst til !!!!

Det er vildt nok en pårørende prøver at tørre den af på dig !

• JoJo
    JoJo Tilmeldt:
    jul 2024

#4   27. jan Cody og HKK
    Jeg har nok udtrykt mig forkert, der er bestemt ikke noget som familien forsøger at tørre det af på mig,
    Det er bare at de bor langt væk.
    Kommunen gør også en godt styk arbejde, men manden kan ikke passes hele dagen og der er konstant ændring i hans syge forløb, og han bliver vel nok snart visiteret. op

Jeg hjælper ham gerne, men her stoper det når jeg skal vaske hans røv, og tak for at i er enig smiley smiley smiley

• #5   27. jan JoJo

Måske kan du hjælpe med at presse på hos kommunen, så de hurtigere kan visitere ham til enten mere hjælp eller en plejehjems plads. Fortæl at du også er en ældre herre, og ikke har kræfter til fortsat at yde den hjælp han har brug for og behøver.

• JoJo
    JoJo Tilmeldt:
    jul 2024

#6   27. jan Cris
    Tak for kommentar

Det er en svær balancegang, og jeg har via ældre sagen en officielt titel, besøgsven, som de tager seriøst fordi de godt ved at det er os, eller mig som kender personet bedst.

Personligt ser jeg visitering som sidste udvej, eller hjælp hvis det er nødvendigt.
    Han skal blive boende så længe han fungerer, fordi det er hjem han har det bedst.

Han er på en konstant opdagelses rejse igennem hans hus, han kan vise de samme over og over igen. Og balance gange ligger ind at man skal svar ham respekt fuld, men skal behandle manden som en voksen.

Han trives bedst når vi snakker i fremmed sprog, fordi det kan han, selvom han godt kan mene at Norsk er Fransk smiley
    Hvis jeg kan mærke at han er træt eller bliver fjernt siger jeg bare noget på Fransk, eller Tysk, og så er han med igen, Og min største frygt er for den dag han kommer på plejehjemmet, jeg tror dette vil være hans dødsdom.

Men jeg ved det ikke, jeg har set dem som blomstrer på plejehjemmet.

• #7   27. jan Tror du har ret JoJo, som du beskriver din ven, at det ville være dårligt for ham at blive flyttet andet steds hen.

Men mere hjælp til ham er nødvendigt.

Ja, nogle blomster op når de kommer på plejehjem, men alt for mange gør ikke, og det går den modsatte vej, at de bliver endnu dårligere.

Så en middelvej må findes. Se om du kan få ældresagen til at hjælpe.

• JoJo
    JoJo Tilmeldt:
    jul 2024

#8   27. jan Cris
    Selvom mange ser ned på vores system, så mener jeg den er god i den her sag.
    De lytter, og de kommer når der kommer en klage eller en bemærkning.

Hos kommunen er fokus på om at holde de gamle så længe som muligt hjemme, en plejehjem plads er bare for dyrt smiley

• #10   28. jan Forsvind nu, Polle/Dorrit H.

Du er trættende.

• JoJo
    JoJo Tilmeldt:
    jul 2024

#11   28. jan Tak Cris
    Det er det velkendte polle drejebog smiley

• JoJo
    JoJo Tilmeldt:
    jul 2024

#13   28. jan Men det ved vi til gengæld, hver gang hans debat går i stå kommer han, om lidt kommer de private beskeder, kom tilbage please smiley

• #14   28. jan Det er såmænd ikke kun dét. Men han er fuldstændig gennemskuelig, fordi han laver nogle graverende fejl hver gang.

• #16   28. jan "så jeg vil oprette en gruppe i stedet for, hvor jeg så vil komme med nogle synspunkter. "

Ja, det sådan du plejer at gøre det. smiley

• #17   28. jan Nicolass R, har du givet Dorrit H lov til at kopiere din tekst som du har lavet og bruge den et andet sted??

• JoJo
    JoJo Tilmeldt:
    jul 2024

#18   28. jan Det har jeg bestemt ikke.

• JoJo
    JoJo Tilmeldt:
    jul 2024

#19   28. jan har mødt en hjemme plejerske som skal rydde op i mandens lort.
    Og jeg tager hatten af for hende, hun er sort, taler dog godt Dansk og smiler altid.

Jeg har meddelt familien i dag at jeg ikke vil rydde op efter ham,
    Til gengæld gik jeg en tur i Bilka idag, det tog 2 timer man han var rigtigt glad.

• Å.R.
    Å.R. Online Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 49 Svar: 610
    #20   i går kl. 23:59 Jojo
    ang. dit spørgsmål, så ved jeg det ikke, før jeg evt. selv kommer til at stå i situationen !

Kommentér på:
Hvor ligger din grænser

Annonce