1.942 visninger
|
Oprettet:
Hvem er klogest ? Hund vs Kat ?!? {{forumTopicSubject}}
Ja hvem mener du er klogest af de to dyr ? hunde eller katte ? OG HVIS du har noget videnskablig dokumentation for det, så vis det gerne
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 21
feb 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 937
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 56 Svar: 654
men ska vel egentlig sige hunden når jeg har sådan en
*G*
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Emner: 119 Svar: 2.675
Hunden ligger lige nu og bruger tiden meget fornuftigt på at sove imens katten er lidt dummere og sidder inden for i vinduet og prøver at fange bladene der falder af træerne uden for
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 97 Svar: 1.230
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 178
så jeg siger Hund
men katten prøver at være klog =)
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 132 Svar: 1.304
mar 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
Den fatter knap nok hvad den hedder?
SÅ KLART HUND!
dec 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 91
maj 2008
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 267
Men når vi snakker dyr mener jeg at grisen er klogest
feb 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
**KLART HUNDEN**
mar 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
Hvorfor fanden ser man så aldrig en kat som kan sitte, dække, rulle rundt osv på kommando?
mar 2007
men nu er "klogskab" jo ikke ensbetydene med at kunen tricks.. ved faktisk ikke hvordan man skal bedømme det..
men jeg siger også HELT KLART HUNDEN
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 23 Svar: 473
Hunden er mere et kommunikations (stave?) dyr, derved du har lettere og lære den ting, derpå har katten et meget støre ego, og gør tit hvad den selv vil, og den ville også klare sig selv i længst tid ude i naturen..
har selv hund, men vil sige katten.
jul 2007
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 520
jan 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 395
Hvor mange agilitykonkurrencer afholdes
der for kattte?
Hunde er klogest, troede jeg var almen viden!
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 69 Svar: 507
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
mar 2007
jan 2008
Det er da dit indlæg der er mystisk ?
Hvordan skal de ellers gøre sig rene ? Tror ikke lige de tager en sæbe og står i bruseren .
jan 2008
Altså min kat stinker ikke ? :s
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 23 Svar: 108
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 73 Emner: 169 Svar: 1.567
Katten er mere snu og smart end hunden..
det er 50/50
jan 2008
dec 2008
De ikke direkte lugter, men de afsætter en lugt. Det er tydeligt
Jeg har selv 8 katte, så ja det kan lugtes
dec 2008
Men kunne da ogsålugte det da, jeg havde 1 kat i lejligheden
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 83 Svar: 372
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 548
gider ikke læse det hele.
Men hvor mange mennesker har katte reddet?
Hvor meget narko har katte taget?
Kald på katten, og den er pisse ligeglad.
Kald på hund, og den kommer højst sandsynligt.
Der kommer indbrudstyv eller ubudne "gæster"
Katten, er pisse ligeglad
Hunden, den gør højst sandsynligt.
Rasmus J, glem nu det katte elsker trip du har gang i.
Hunde ER klogere end katte, basta.
jan 2007
Høhø, se selv.. Katen er dum.
jan 2007
Du lærer det nok engang.
Men alligevel vil jeg lige nævne jeg ikke har gang i noget hunde trip.
<I>Hunde svømmer fordi de synes det er sjovt jo, og selvom det er nedladende gør de det i sidste ende fordi de er kloge nok til at indse det er den eneste måde de kan få fat i godbiden på</i>
Katten drukner bare..
Og den med "ego og ære".. hahaha.. om en kat.. Du er syg Rasmus.. SYG!
Høhø, men sødt du farer sådan i flint, plus at du mener at alder betyder så meget her i verden.
Og ja, jeg "kommer" når jeg bliver kaldt på.. det kaldes HØFLIGHED bl.a.
Hvor megen høflighed finder du lige hos en kat?
Den spinder op ad dig til du giver den mad, derefter er den pisse ligeglad med dig.
BASTA!
(Skriver jeg lige igen, bare for at jeg er 26..)
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 234
jan 2007
Jeg har ikke ført de to ord sammen ihvertfald.
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 234
Fortsat god aften
jan 2007
<i>Men hvis du er intelligent, så må det jo betyde du også bare kommer når man kalder, og du er vel også god til at lugte dig frem til narko. tsk</i>
Stand back, soldier!
I'm outta here. Ingen enighed alligevel... baiiiiiiii (retarded policeman style)
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 83 Svar: 372
jan 2007
Og jeg er da hamrende ligeglad med hvad du egentlig mener hvad intelligens er, og hvilken alder du mener jeg har og hvordan jeg argumenterer!
Hunde ER klogest, kan du da ikke fatte det?
Og i lige måde, "hr tank top man(d)". Godt set, freelance ryger (aka ryger) med pige halløj om halsen.
Er det din måde at forsvare din katte intelligens på? At angribe andres udseende. Mmh, jeg ser mig gerne som 13 årig... Og du er 38?
jan 2007
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071102121346AAPwYMc Forskellige arter, så dit spørgsmål er helt ude i hampen
jan 2007
Og nej, du ser ikke mere præsentabel ud. Og JA, jeg har ret fordi jeg skrevet JA med stort.
Jeg stamper bestemt ikke eller bliver rød i hovedet. Jeg ved jeg har ret...
Og om jeg så rendte rundt i undertrøje med mande venner, gør det så min aften mere kedelig end din?
Du er godt nok på et lavt niveau Rasmus. At du bliver nødt til at blive personlig... Men, det havde jeg nu regnet med - specielt på dette forum.
Tillykke med de 3 måneder. Jeg har holdt mig i 26 år indtil videre. Tillykke siger du? Jo tak.
Du er sørgelig. Har du husket at give mig en udstemme?
Og sorry, jeg havde ikke lige set du var på Hawaii, eller havde været. Ak ja.
mar 2007
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 72 Svar: 179
jan 2007
Jeg er også ligeglad med om du er irriteret på mig.
Og jeg bruger for helvede også min 26 årige erfaring, og siger at hunden er klogest. Men det har du bare ikke fattet endnu.
Og siden hvornår er en undertrøje blevet "bøsset"? Hvad med din regnbue farve krans? *host* gay. Du er lidt dobbelt moralsk..
Jeg tager det også stille og "soligt", og bruger min "26 erfaring".
Tæl du bare sammen - intelligente dreng - og se flest mener hunden. Selvom man ikke kan sammenligne dem, som jeg også henviste til på nogle links, men dem har du vel ikke set, fordi du har så travlt med at svine mig.. Sørgeligt...
Hvad jeg laver med mine mande venner, rager jo heller ikke dig? vel søde?
Det er da ikke mig der sidder med to fyre med en bøsse krans om halsen.. Tsk tsk.
Rasmus, alt fra nu af, mellem os to... Det er jo bare svinestreger. Jeg kan blive ved så længe du gider...
Sov sødt knægt i blå "præsentabel" gay undertrøje...
Og tak fordi du synes jeg "ikke er 26"
mar 2007
jan 2007
Ang. tilsvininger, prøver jeg altid at holde mig sober, men det er sgu svært i dit tilfælde. Jeg har oplevet mange af disse indlæg hvor man til sidst bare sviner hinanden.
Tak fordi du ser så meget på mig Jeg kan da godt være din lille buttede soldat, hvis du husker at tage din regnbue farvede krans på
Og du sidder med to drenge nytårsaften.. ja hold da op, kan godt høre din nytårsaften er noooget mere vild end min
Og om jeg har "krudt i bøssen"? Hahaha, det er sgu da dig der starter med at svine mit billede, oh vise 18 årige katteelsker.
Jeg har da i det mindste svaret på mandens indlæg med links?
Du har bare sagt (kogt ned): Katte har stort ego, ære (lol...) og er selvstændige, derfor er de klogest.
Som nævnt i et af de links, hvor mange katte ville så kunne føre blinde mennesker rundt? Sådan seriøst? De er jo pisseligeglade. Og ja, hunde bliver trænet til det, men det betyder vel også intelligens, at de ved hvornår de skal stoppe og gå?
Og en kat "dør af nysgerrighed"... En hund er klog nok til IKKE at dø, bare fordi den er nysgerrig.
Jeg spørger igen om du har set de to links jeg postede?
Kom nu bassemand, er du færdig med dit svine trip?
For at skåne de andre brugere, burde vi fortsætte den i PM. Og nej, ikke fordi jeg er bange for dine sætninger
jan 2007
Jeg kan jo smide det samme postulat ud, omkring hunden?
jan 2007
Dvs. de laver en udførlig test af hunde og katte, for at måle intelligens, og deraf kommet frem til at katte er klogest?
Det link må du vist poste på mange fora'er nu, da MANGE er i tvivl om dette.
Så redder Aalborg Zoo dagen
mar 2007
men jeg VIL også MEGET gerne se den undersøgelse som viser det !
jan 2008
Vi mennesker har altid ønsket at hæve os højt over dyrene og gøre os til noget særligt, men det bliver sværere og sværere. Tidligere anså man det for et bevis på menneskets overlegne intelligens, at vi brugte redskaber, men så opdagede man, at det gør fx. chimpanser også (visse myrearter holder endda husdyr).
Så vedtog man, at kun mennesker kan tænke abstrakt, men også den påstand er ved at blive gennemhullet. Selv om forskerne er delt i to lejre, er forskningen i fuld gang, og man mener at have fået de første beviser på abstrakt tænkning hos forskellige dyrearter. Det hele er endnu så nyt, at det ikke har været muligt at finde fyldestgørende materiale om emnet.
Den interesserede katteejer er ikke i tvivl om, at der foregår en masse mellem ørerne på den hårede ven. Kattens form for humor, det "kærlighedens tyranni", den udøver, og dens evne til at "regne den ud" synes umulig uden abstrakt tænkning, så det bliver spændende at se, hvad forskerne finder frem til. Problemet om intelligens kompliceres yderligere af, at det også er et definitionsspørgsmål. Men hvis man mener, at intelligens er evnen til at løse problemer uden at prøve sig frem først, kun ved at kombinere erfaring, hukommelse og nye oplevelser/sansepåvirkninger, ville svaret for bare kort tid siden have været et utvetydigt: Nej, katten er ikke intelligent. Imidlertid offentliggøres der flere og flere laboratoriestudier, det tyder på, at katte er endog højt intelligente.
En amerikansk forsker beretter således om en kat, som først lærte at flytte kasser; herefter blev den lukket ind i et rum, hvor der i en snor fra loftet hang et stykke lever. Leverskiven hang så lavt, at katten lige netop kunne nå den ved at hoppe op og rive den af snoren. Nu anbragte man leveren så højt, at katten ikke kunne få fat i den; men lidt derfra stod en kasse. Efter flere forgæves forsøg på at hoppe op efter leveren satte katten sig hen i et hjørne og begyndte at soignere sig, en ganske almindelig overspringshandling når katte er frustrerede, forlegne eller usikre. Pludselig midt i soigneringen stivnede katten og stirrede koncentreret på leveren, hvorefter den gik hen og flyttede kassen hen under leverstykket, hoppede op på kassen og på den måde fik fat i lækkerbiskenen.
I et andet forsøg har man konstateret, at katte har en utroligt fin hukommelse - faktisk bedre end både hunde, rhesusaber og orangutanger - også, når det drejer sig om at huske en kombination af ganske komplicerede tankegange og problemløsninger.
Som katteejer er det fristende at sige: Hvad sagde jeg?
jan 2008
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 194 Svar: 495
feb 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
Katte kan iøvrigt lære nøjagtig de samme tricks som en hund, men hunde er slet ikke lige så gode til at finde hjem som en kat er.
feb 2008
feb 2008
Og hvad fanden har det med intelligens at gøre?
mar 2007
men til dig mutte - så er det der også en katteside, hvor hende der udtaler sig "mener at katte er klogest" også er katte ekspert.. ikke særlig uafhængigt efter min mening.. og har ikke kunne finde andet end det på den side..!
jan 2007
Jeg har ikk <b>lyst</b> til at "trash talke" med dig.
Og tro mig når jeg skriver, at hvad du end har skrevet, så har det bestemt ikke ramt mig
Du ævler om al muligt andet. Mangler stadig kilder på dine kloge katte dér (fra dig)
Hunde er klogest.
jan 2007
Men hunde er stadig klogest... Høhø
Hvem er klogest ? Hund vs Kat ?!?