1.025 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Nu hjælper SA folkevandringen nordpå Nu hjælper SA folkevandringen nordpå

De vil gerne donerer 200 moskeer til Tyskland - hvad skal vi sige til det ?? - 1000 tak, hvor er I altså putte-nutte-kære smiley - hvorfor kan de ikke tvinges til at tage deres andel, det er da i nærområdet.

http://ekstrabladet.dk/nationen/nu-hjaelper-saudi-flygtningene-donerer-200-moskeer-til-europa/5727093

Hvor mange flygtninge tager Saudi?
- Gode pointer. Og hvor mange flygtninge er det nu lige Saudi og Qatar lader starte et nyt liv i deres lande?

- Tænk hvis disse mellemøstlige/arabiske lande ville modtage et meget stort antal flygtninge? Det vil jo bidrage til disse lande, der allerede er muslimske, skriver Susie i sin kommentar til artiklen, der har ligget som mest læste siden den blev publiceret i går.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu hjælper SA folkevandringen nordpå
  • #1   11. sep 2015 Måske er det trods alt ikke så dumt at atom bomben er opfundet, jeg kender da et par steder, der ville have stor gavn af at få den i hovedet.

• #2   11. sep 2015 Jeg kunne godt tænke mig at se Merkels fjæs, når hun får den besked ... smiley

• #3   12. sep 2015 Jeg har faktisk hørt i dag at Saudi hævder at de har modtaget mere end 1 mill. syriske flygtninge, men at de ikke betragter dem som anderledes og derfor ikke registrerer dem som flygtninge. -:)

• #4   12. sep 2015 Hvor har du hørt det henne, Erik ??

• #5   12. sep 2015 Stemmerne i hovedet, tror jeg

• #6   12. sep 2015 APC - det tror jeg, du har meget ret i ... smiley

• #7   12. sep 2015 Man skal ikke tro på alt man læser, men - http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/politikere-hvorfor-kan-der-ikke-bo-flygtninge-her/5729061

• #8   12. sep 2015 Ja - det er godt nok nogle kameler, der skal sluges - de kunne jo rumme hele Syrien med alt betalt - og så er de også brødre, har samme religion og sprog, hvad er problemet - vi behøver ikke samle ind til Syrien, det kunne være en opgave for SA og de ville jo også have midlerne til at bygge Syrien op på ny, når de har fået skåret hovedet af de rigtige.

• #10   13. sep 2015 Nææh - hvem ønsker ikke folk der lider af stress og trauma i deres lande, spændende at se, hvad Erik finder ud af smiley

• #11   13. sep 2015 Libbie.

Erik sidder nok stadig og spekulerer på hvad fertilitet og befolkningsvækst er, der er jo lige en knibe i en anden tråd, han aldrig færdiggjorde, men stak af fra, som sædvanlig, fristes man til at skrive.

• #12   13. sep 2015 Alan, jeg er så naiv at tro, at han skal nok vende tilbage hertil ... smiley - der er jo stort set ikke nogen, der har råd til at leve i SA, så nærområdet kan godt glemme SA - dem der vil arbejde er velkommen ellers ikke smiley

• #13   13. sep 2015 Jeg citerede blot hvad der blev nævnt i en radioavis.

• #14   13. sep 2015 OK - Erik alt forladt - hvad synes du så om de links, der siger det modsatte ??

• #15   13. sep 2015 det er højst sandsynligt at Erik lytter til Al Jazeera smiley

• #16   13. sep 2015 Hvor er du bare go .... smiley smiley smiley - men Erik er endnu bedre ... smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #17   13. sep 2015 jeps, Erik er den allerbedst til at snige sig udenom. smiley smiley smiley

• #18   13. sep 2015 Elena - du bliver bedre og bedre ... smiley smiley smiley - uden links smiley

• #19   16. sep 2015 Nå, stadig ingen svar, det er meget svært at tage dig seriøst, Erik, ville ellers gerne smiley

• #20   16. sep 2015 Underligt jetset.
    Nu har jeg i flere dage hørt på kommentarer i diverse p1 programmer om netop det udsagn fra SA.
    Jeg kunne jo godt lytte tilbage og finde et link, men jeg gider ærligt talt ikke for de tager alle forbehold og forventer at høre nærmere fremover.
    Fastslået er vist at der i dag lever ca 1 mill. syrere i SA.
    Spørgsmålet er så om de er der som fremmedarbejdere eller som flygtninge.
    Så jeg afventer osse nærmere oplysninger.

• #21   16. sep 2015 Utroligt hvad du hører - de har højst 10 flygtninge fra Syrien.

• #22   17. sep 2015 Og hvor ved du så det fra jetset?

• #23   17. sep 2015 Jetset er præsident i SA

• #24   17. sep 2015 Det ved jeg fra nyhederne, Erik - men hvis jeg skal tro dit udsagn, så må du dokumentere det, sådan en nyhed med ca 1 mill syrere i SA bør ikke kun gives i radioen.

• #25   17. sep 2015 Nå men her er så en henvisning:
    http://www.ibtimes.co.uk/refugee-crisis-saudi-arabia-says-it-has-taken-2-5-million-fleeing-syrians-1519532
    Iflg en artikel i Den frie:
    Ifølge UNHCR’s talsmand i golfregionen, Nabil Othman, er der i øjeblikket ca. 500.000 syrere i Saudi-Arabien, hvoraf mange af dem er ankommet som et resultat af konflikterne i regionen .

• #26   17. sep 2015 Jeg har også en:

Og mens EU diskuterer, hvordan man skal fordele de flygtninge, der banker på døren til Europa, så lyder der en stadig højere kritik af de rige Golfstater syd for Syrien. Selvom Golfstaterne hører til blandt verdens rigeste nationer, har Saudi Arabien, Forenede Arabiske Emirater, Qatar, Bahrain og Kuwait tilsammen taget i mod nul flygtninge fra Syrien. Det oplyser Amnesty International, der fredag offentliggjorde de seneste tal.

Golfstaternes passivitet er skammelig
    Amnesty Internationals chef for flygtninge og migranters rettigheder, Sherif Elsayid-Ali, kalder ifølge den britiske avis The Daily Mail, Golfstaternes passivitet for skammelig.

- Golfstaternes opførsel er absolut forfærdelig, når der tales om at vise medfølelse og om at dele ansvaret for denne krise ... Det er en skandale, siger Sherif Elsayid-Ali.

Godt nok kan syriske statsborgere søge visum og arbejdstilladelse til blandt andet Saudi Arabien. Men det er meget dyrt at få visum, og det er kun de færreste, der søger, som faktisk opnår at få et visum. Det skriver BBC.

Ifølge Golfstaterne selv har de ikke taget nogen flygtninge fra Syrien på grund af sikkerheden for civilbefolkningen. De frygter simpelthen, at der gemmer sig terrorister blandt flygtningene.

De siger, at de i stedet bidrager økonomisk for at hjælpe de syriske flygtninge.

Forenede Arabiske Emirater har finansieret en hel flygtningelejr i Jordan. Eksperter vurderer, at Golfstaterne sammenlagt har bidraget med 893.000.000 dollar. Men alene USA har brugt fire gange så mange penge på at hjælpe de syriske flygtninge både i og uden for Syriens grænser.

Med til historien hører også, at Golfstaterne ikke er populære mål for mange af de syriske flygtninge. For eksempel har lande som Saudi Arabien, Forenede Arabiske Emirater, Kuwait og Qatar i større eller mindre omfang støttet forskellige grupperinger af oprørere, som kæmper mod den Syriske præsident Assads hær.

Og for at gøre historien endnu mere kompliceret, så bor der faktisk 500.000 syrere i Saudi Arabien. Det siger FN's Flygtningehøjkommissariat UNHCR. De er dog kommet til landet gennem en længere periode og har ikke status som flygtninge, men betragtes som "arabiske brødre", der udgør en billig arbejdskraft.

Amnesty International oplyser også, at heller ikke andre rige nationer som Rusland, Japan, Singapore eller Sydkorea har taget imod nogen flygtninge fra Syrien.

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-09-06-rige-golfstater-faar-hug-hvorfor-tager-i-ikke-imod-flygtninge-fra-syrien

• #27   17. sep 2015 Erik hører kun DR1, og det er sandheden!!!!

• #28   17. sep 2015 Denne her er også sandheden, blot med den bemærkning at disse 500.000 syrere ikke er flygtninge, men blot billig arbejdskraft, det samler de jo også på i SA smiley

• #29   18. sep 2015 Og så tør jeg godt æde min gamle hat på, at munden blev lukket på Erik smiley

• #30   18. sep 2015 Libbie.

Erik er syg i hovedet, og har været det længe.

• #31   18. sep 2015 Jamen, det er OK at tage fejl af statistikker og andre links ... smiley

• #32   18. sep 2015 Jeg var altså den første der skrev om de 500.000 syrere.
    Jerset mente jo at der højst var 10. smiley
    Jeg har slet ikke skrevet at de 2½ mill. flygtninge er sandheden - jeg har blot citeret div. artikler og har endda skrevet at vi må afvente nærmere.
    Der er åbe4nbart divergerende meninger om hvorvidt de 500.000 er kommet over en lang periode og der er ikke mange henvisninger til hvad en lang periode overhovedet er -konflikten i Syrien er jo allerede langvarig.
    Jeg tror nu så ikke at syrerne er særliugt hidsige efter at søge mod SA for IS tilhører samme forkvaklede muslimske retning som styret i SA så hvorfor skulle man flygte fra den ene gruppe til en anden af samme kaliber.?

• #33   18. sep 2015 Erik.

Så du mener at IS er lig med SA?

Det er jo en interessant tankegang, nu er jeg sikker på at både USA og Rusland bliver alvorligt bekymret. smiley bzzzzzz....

• #34   18. sep 2015 Erik jeg går ud fra, at vi taler flygtninge, så er det rigtigt at der kun er 10 - alle de andre du nævner er jo fremmedarbejdere og har intet med flygtninge at gøre.

• #35   18. sep 2015 Markgreve.
    Det skrev jeg jo - kan du ikke læse?
    IS og SA har den samme tilgang til Islam og tilhører en afart af troen som næsten ingen andre muslimer hælder til og som jeg personligt finder afskyelig.
    Whahabisme er den officielle betegnelse, men IS er blot en tand mere rabiat og det bekommer ikke saudierne så godt for deres håb er at danne et omfattende Kalifat og det vil jo betyde en ende på det saudiske kongedømme - så der er de lidt i klemme hvad det angår.
    Det kunne vi jo nok bruge tid og plads til at afdække, men det har bare intet med denne tråd at gøre - så det vil jeg lade ligge.

• #36   19. sep 2015 Erik.

Det skal jeg ikke kloge mig på, jeg kender mine begrænsninger, men det ændrer da ikke ved at SA er USA´s allierede. Vi så det jo under Golfkrigen, hvor amerikanske fly lettede fra Riyadh.

• #37   19. sep 2015 Næhæ markgreve nuancer har jo aldrig lige været din force.
    USA har allieret sig med ufatteligt mange diktaturer i tidens løb - hvis de kunne få noget ud af det og så har det været dødligegyldigt om de var muslimer, kristne eller hvad som helst andet.
    Det er politik og forretning dit fæ og ikke religion og hvis du nu fulgte den linie og ikke din islamofobi så ville du måske gå ind for en indvandring af saudier, men ikke af syriere?
    Det er jo for katten det denne tråd handler om.
    Dette var hvad jetset skrev som oplæg:
    De vil gerne donerer 200 moskeer til Tyskland - hvad skal vi sige til det ?? - 1000 tak, hvor er I altså putte-nutte-kære - hvorfor kan de ikke tvinges til at tage deres andel, det er da i nærområdet. De vil gerne donerer 200 moskeer til Tyskland - hvad skal vi sige til det ?? - 1000 tak, hvor er I altså putte-nutte-kære - hvorfor kan de ikke tvinges til at tage deres andel, det er da i nærområdet.

Men du havde måske glemt oplægget?
    USA er allierede med SA og de er allierede med os og amerikanerne er jo anstændige folk så den må vi jo tro på.
    Din indskrænkede forestilling af verden er jo at amerikanere er de gode og muslimer er de onde, men det må da give dig kvababbelser at de onde saudier og de gode amerikanere går sammen i en alliance og glem så ikke at vi - danskerne - selv har benyttet saudiernes baser - ikke for at bekæmpe en fje4nde af os, men en fjende af saudierne, som efter min mening er det mest horrible kvindeundertrykkende regime i mellemøsten, men vi har jo allieret os med dem så de må vel være honette folk.

Kommentér på:
Nu hjælper SA folkevandringen nordpå

Annonce