617 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Friske gamle gubber Friske gamle gubber

Jeg blev helt lamslået da jeg i TV, Avisen så et indslag om to gamle mænd der var blevet udsat for et hjemme røveri.

De stoute mænd havde kæmpet imod to unge maskerede mænd, disse var udstyret med både kniv og pistol. på trods af det var de blevet smidt på porten af de to brødre på henholdsvis 81- 85 år.

Den ene af brødrene sagde, Vi gjorde det fordi vi var nødt til det, vi ville ikke have sådan nogle inde i vores hus.

En rigtig god forklaring som man måske skal se lidt mere på, det er en god leveregel hvis man kæmper sin sag, af et godt hjerte, det må ihvertfald give uanede kræfter, Det er nok det man kalder Retfærdig vrede.

Godt klaret Jens Christian- og Peter. jeg bøjer mig i støvet for jer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Friske gamle gubber
  • #2   19. okt 2015 Åh ja, Kisser. De gæve gutter. smiley

Godt klaret Jens Christian- og Peter. jeg bøjer mig i støvet for jer.

Helt sikkert! Det er et par smiley guttermænd.

• #3   19. okt 2015 Kender vi det danske retssystem så vil det ikke undre mig at tyvene sagsøger dem for at få skrammer på håndroden. Måske Elmkvist kune gå ind i sagen"S"

• #4   19. okt 2015 Ja Polysl. Det er sommetider et mærkeligt rets system vi er belemret med.
    Der er talrige eksempler på at offeret bliver straffet for at forsvare sine rettigheder. smiley smiley

• #5   19. okt 2015 kisser

Jeg kan godt lide den amerikanske model at ens hjem er ens borg og man har al ret til at forsvare den, den gæller i USA men ikke i DK. Her skal man bare være høflig og ikke provokerende eller på nogen måde truende men bare finde sig i at blive berøvet. Og bagefter kan man så sige tak og på gensyn...

Politiet egne ord:; observer, tjo men det er vel svært at være objektiv med en Glock i nakken her er der andre parameter der gælder, Jeg reagere hvis nogen truer mig eller min familie uden at tænke på mig selv. Får jeg fat i dem så overlever de ikke hvis det stod til mig - men jeg skal så også tænke lidt videre at det problem med at nakke dem ikke bliver mit alene men familiens.

Jeg har min gang i Israel Haifa hvor min brors tidligere svoger lever og hvor vi har en del kamptræning bare for sjov for er der nogen som kan det, er det en israeler.

Det kom så mig til gode i Portugal da vi efter en våd aften havde en som gik mig i hælende. Jeg røg rundt og fik fat i hans hånd og tvang ham ned i fortovet. Meget udramatisk 3 træk---han kammerat blev sur fordi han kunne se jeg havde vredet hans ur i stykker. - længere henne kunne jeg se flere af hans kumpaner og min kammerater råbte løb hvortil vi gjorde det, uanset hvor god man er så er det svært med 6 eller flere som kom.

Men uanset lovgivning i Danmark så vil de få en stor overraskelse hvis de kom og forstyrrede mig en sen nattetime. Angreb har altid været det bedste og kom de forbi mig i min bolig så vil jeg nødig fotograferes til et pas."S"

• #6   20. okt 2015 Jeg mener også at man skal have Helle i sit eget hjem, jeg/har et bass ball bat stående i soveværelset, vi har haft indbrud 3 gange, heldigvis når vi ikke var hjemme, Vores hus bliver altid valgt, det ligger nemlig strategisk godt, set fra en tyvs synspunkt, Der er 4 flugtruter, Men det burde være okay at forsvare sit hjem..

Der er lige faldet dom i en sag om et skuddrama, Manden var blevet overfaldet 1 gang før, og da han hører en der trænger ind i hans kælder , skyder han vedkommende, det er en fuld ung mand der søger et sted at sove,

Retten fandt at der ikke var nogen grund til så drastiske tiltag, fra hus ejerens side, han kunne have forskanset sig i over etagen, derfor fik han 4 års fængsel, Men jeg tror at når man først har oplevet et overfald så slemt som ham, ja så tænker man ikke rationelt.

Kommentér på:
Friske gamle gubber

Annonce