Du bestemmer selv. {{forumTopicSubject}}
Der har været megen snak om trolls og indædt debat på nettet, derfor fik jeg lyst til at fortælle en lille opbyggende historie.
Episoden fandt sted i London.
To forretnings mænd følges i toget hver dag til Viktoria Station.
Hver morgen købte den ene en avis ved en lille bod udenfor stationen.
Og hver eneste dag afleverede en morgen sur avismand avisen til ham.
Det skete også hver dag at forretningsmanden honorerede dette med et høfligt tak og et smil.
Den anden mand spurgte efter et stykke tid, hvordan kan du være så høflig hver dag, når han er så uforskammet.
Jo ser du svarede han, Han skal ikke bestemme min adfærd, jeg er som jeg er og det vil jeg ikke give ham lov til at ødelægge.
Jeg har altid den historie i tankerne, især når nogle er uforskammede og sure, min dag skal de ikke ødelægge.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Det er netop det jeg altid har kæmpet for at være som man er, uforskammet i blog universet eller flink - man er summen af det liv man har levet.
Så begge sider har retten på sin side at man må tage det søde med det sure og jeg skære så bare lige igennem og i mange tilfælde gider jeg ikke det sure men retten til at være sur - andderledes - dum idiot det har alle man kan så bare gå udenom eller prøve at omvende personen til bedre.Det er det som jeg har lært her på internettet at alle kommentarer - modes - har deres berettigelse man kan så være total uenig men stadig værdsætter jeg en kommentar uanset indhold for personen har gjort sig et arbejde at skrive.-
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
Blogger
Følger: 14 Følgere: 255 Emner: 436 Svar: 9.786
feb 2014
Følger: 37 Følgere: 40 Fotoprofiler: 1 Emner: 59 Svar: 382
Det er mit eget ansvar og jeg må selv tage øretæverne derfor.
'Det undrer mig dog at nu høre4r vi storty set ikke om andet end de potentielle terrorister der er på vej hertil. Aldrig et ord om de stakkels flygtninge , hvoraf mange er børn.
Ikke et ord om hvordan de burde hjælpes. Nej bare om hvordan vi kan undgå dem..
Ikke bare Danmark. Nej det samlede EU. Selv Merkel må føle sig ensom med sine holdninger.
Skulle vi ikke se, at få bragt nogle acceptable flygtningelejre i nærområderne i orden. Eller skal vi blot købe os lidt aflad hos Tyrkerne. Som nok skal vide at tage sig betalt..
Åh jo. Jeg bestemmer selv hvad jeg skriver, og jeg gider ikke snakke udenom. For Situationen er uholdbar.!!
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
dec 2014
Følger: 5 Følgere: 106 Emner: 25 Svar: 1.193
Med ude i virkelighedens verden er der noget helt andet.Lad os forestille os at den gode forretningsmand oplever alvorlige problemet med firmaet eller på familiefronten og mangler selv overskud.Vil han så udsætte sig til sure opstod til tid og evighed ? Det tror jeg næppe. Der kommer en dag når han tænker at der er mange andre avismænd, som er høflige og smilende.Det er de, der først og fremmest fortjener en chance, ikke den gamle sure idiot.
Vi har oplevet på forskellige fora, at folk løb skrigende væk fra ubehagelige medlemmer, og mange grupper lukkede. Jeg synes selv at livet er for kort for at give hadefulde mennesker opmærksomhed... De sætter i øvrigt aldrig pris på det, de fortsætter bare med deres giftige kommentarer , som kompensation for deres sølle liv:)
jan 2015
Det er mere ment som et oplæg og efter tanke om hvordan mange af os opfører os ude i den virkelige verden.
Hvis der er nogen der springer over i en kø eller brokker sig over det samme, så er der straks startet et skænderi. Og det er nogle indædte og grimme ord man får at høre. Jeg forstår det ikke, det er i mine øjne en lille sag der bliver blæst op, så nogle gange deltager flere i diskussionen. I stedet for skulle folk give hinanden plads og overbærenhed, men nej de holder striks på deres.
Ikke for at højne mig selv, men jeg siger altid,hvis den der står bag mig kun har 2-3 varer, gå bare før mig, Nogen gange siger min mand for sjov, vi skulle gerne nå hjem før det bliver mørkt, når jeg har ladet 4-5 passere. Derimod har jeg kun 1 gang oplevet at der er det samme tilbud til mig, selv om jeg kun står med en vare.
Men den dårlige stemning der opstår i butikken smitter ikke af på mig, jeg gider altså ikke trække rundt med de sure opstøds problemer.
Det er mere set ud fra det synspunkt at jeg skrev indlægget
dec 2014
Men du skal nå hjem inden det bliver mørkt - det har din mand ret i - og husk at det tager lang tid inden man skaber en god stemning , og det skal også velligeholdes - det tager energi og kræfter.
Til gengæld tager det ikke så megen tid til at ødelægge den, for der er nogle der har en stærk ødelæggelsesdrift i sig. Min holdning er at de må selv takle deres problemer, jeg har ikke lyst til at ofre tid og energi på den front.
Det var så mine tanker som jeg tilføjede her i denne udmærkede tråd.
jan 2015
Blogger
Blogger
dec 2014
Gudskelov for filter
jan 2015
Mit emne omhandler dog ikke den ondskab han mente, men en mere underliggende aggressiv passiv opførsel.
Men jeg er helt med på hans opfattelse af ondskab, godt at der dengang var nogle der havde hår på brystet.
jan 2015
jan 2015
Jeg synes heller ikke at det skal ties ihjel, at så mange mennesker dyrkede ondskaben, det må aldrig ske igen.
Du bestemmer selv.