Første kvindemoske Første kvindemoske
For første gang i Skandinavien åbner der en kvindemoske i Danmark. Adressen er indtil videre hemmelig da de frygter repressalier fra andre grupperinger af Islam.
Fra Islamisk samfund lyder det sarkastiske svar, så skal man måske også lave en moske for mænd?
Her kan jeg så svare at de i forvejen har deres eget rum for de må ikke blandes med mænd - så det er da nærliggende at lave deres egen moske.
For flere år siden var der en debat om at en professor som udtalte at det var på tide at der kom kvinde Imamer på lige fod med at der var kristne kvindelige præster.
Det er på tide at man med den Mellemøstlig tilgang til at kvinder bare er et bolle objekt og ikke må køre bil eller gå alene på indkøb bliver gjort op med og så det da dejligt det lige sker i Danmark.
Polysl tager hatten af for det tiltag. Endelig nogen som gør op med middelaldren og deres greb og foragt for kvinders rettigheder.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
Så kan de lære det, de muslimske mænd.
Kvinderne kan og vil selv.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Dansk Islamist center og ikke islamisk trossamfund....
dec 2014
http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2573889/vi-har-brug-for-kvindelige-imamer/
Blogger
Følger: 6 Følgere: 127 Emner: 122 Svar: 635
Det er et stort fremskridt, at kvinderne vil have deres egen moske, og jeg tyder det derhen, at nu begynder de veluddannede muslimske kvinder at komme frem og vise klør over for de mænd, som stadigvæk ikke har opdaget, at pigerne i Danmark ikke længere vil finde sig i undertrykkelse - jeg kender selv et par stykker af dem.
Blogger
I og med at mange muslimer er født her i landet og har set, hvordan danske kvinder har deres frihed, så MÅ der ske en revolution på eet eller andet tidspunkt. Pigerne har fulgt bedre med i skolen end drengene, og det udmønter sig i, at de er bedre uddannede end mange muslimske mænd.
Det er derfor forståeligt - og ikke uforudsigeligt, at de vil have deres egen moske. Det er første vej til frihed for disse piger/kvinder.
dec 2014
At Die
Få børn
dec 2014
ja muslimske piger er faktisk bedre uddannelser og bedre karakterer fordi de ikke bruger det til pjat - til forskel for deres brødre som fylder godt op på bistanden.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
dec 2014
Det var en del af deres uniform, tro mig, de smed nok tærklædet når de havde fri.
Min mor havde også til tider tørklæde på, det var når der var curlere eller papilotter i håret, som hun sagde.
Blogger
I mange hjem, hvor især pakistanerne har set lyset, er det sådan, at både drengene og pigerne skal have en uddannelse på lige fod. I de hjem er både far og mor med til at få pigerne uddannet, og disse piger, som har universitetsuddannelse er meget stolte, og forældrene er stolte af dem. Jeg er sammen med muslimske kvinder en gang om ugen, så jeg kender lidt til, hvad der rør sig hos dem.
Disse højtuddannede piger vil selv vælge deres livsledsager, og jeg har med egne øjne set, at en pige, som giftede sig, hurtigt blev skilt, fordi ægtemanden ville have hun gik derhjemme og ikke brugte sin uddannelse. Hendes forældre hjalp hende ud af disse tilstande, og i dag er hun gift med een mere "blød" mand. Det er sjældent endnu, men skilsmisser på grund af uligestillingen i hjemmet, vil vinde indpas - bare vent og se
dec 2014
Vil de så også begynde at gifte sig med danske mænd?
Blogger
dec 2014
Men deres mænd må gerne gifte sig med danske kvinder, så den "regel" giver da ingen mening....
Det er da også en skævvridning, hvem skal de danske mænd gifte sig med i fremtiden?
Importerede Thai kvinder?
Hold kæft et sjovt land det bliver.
Godt man pakker sydfrugterne inden for en overskuelig årrække, og kommer 7 alen under jorden.
dec 2014
For at gøre en lang historie kort, så ved du jo lige så godt som mig, at danske kvinder ikke går med tørklæder på grund af religion.
Heller ikke Skovser kvinderne ved Gammel Strand.
Men du tror altså at muslimerne konstant har curlere i håret.
dec 2014
Ja, det er da en dejlig subjektiv holdning, og den accepterer jeg.
Slips.....? Til en julefrokost bærer jeg det gerne, til forstanden går ud, så ryger det.....
Butterfly har jeg ikke haft på siden jeg var barn, kan ikke engang huske det, men jeg har et billede af mig selv med butterfly, så det kan jeg jo ikke lyve mig fra, men årsagen husker jeg ikke.
dec 2014
Det er jeg sgu glad for, nu vil jeg tage tørklæde på....
dec 2014
Nej det er et halstørklæde...
Der er en bette forskel.
Blogger
Curt. Jeg taler om familiefædre i de "bedre kredse", hvor der er blødt op, og man har indset, at deres døtre må have en uddannelse for at kunne klare sig i Danmark. Dem der kommer fra landsbyerne er ikke nået meget videre.
Ja, jeg har også gået med tørklæde på i 50erne - det var mode dengang. Tørklædet i dag ses som undertrykkende, når det sidder på et kvindehoved. I mange tilfælde giver jeg jer ret, for mange er tvunget til at tage tørklæde på, men så er der den gruppe af piger, som følger deres mors eksempel og tidligt tager tørklædet på. En tredie gruppe bestemmer selv, om de vil have tørklædet på, og dem der selv gør det af egen fri vilje er meget stolte af det.
Der er dannet en hel mode med det tørklæde, så pigerne ser smukke ud med det på. Jeg må indrømme, at deres fine tynde tøj ikke rigtigt passer til vores klima, men det kan jeg jo ikke blande mig i. Jeg ved, at når de kommer hjem, smider de tørklædet, og har lidt andet tøj på, men det er stadigvæk pakistansk - og det er det, jeg kender bedst til.
I skal ikke tro, jeg går ind for islam, men jeg forholder mig neutralt til emnet. Folk i de kredse er hverken værre eller bedre end os andre, men de har den tro, og den slipper de allerfleste aldrig.
dec 2014
Tror du virkelig det ville hjælpe at en dansk mand konverterede til Islam?
Ok, der er ingen regler uden undtagelser, men ærlig talt.....
Hvad er chancen for at en muslimsk kvinde konverterer til kristendommen for at blive gift med en dansker? - Lad mig gætte... 0000000,1%
dec 2014
Blaaaaahhhhh......
dec 2014
Jeg hørte faktisk en tv udsendelse for.... tja...1-2 år siden, at det står der intet om i koranen.
Men når muslimerne kan beskytte deres egne kvinder og bolle danske, så er det jo en win win situation.
dec 2014
Jeg vil nok snare tro det er et ønske fra deres mænd.
At bolle danske piger, og gemme sine egne til sig selv, genialt.
Vi er idioter!!!
dec 2014
Jo, og jeg elsker de kvinder, har bollet dem i dusinvis gennem livet!!!
dec 2014
40.
Du mener ikke du er idiot?
Vi lader emnet stå åbent.....
dec 2014
Tror jeg tænkte på folk i Dragør....
Enig nu?
Blogger
Det jeg ikke rigtigt forstår er, at man siger, at kvinder skal have tørklæde på og dække sit hår for ikke at friste mændende, men når de er på min alder og 80- 90 år går de stadigvæk med tørklæde på.
Når man er nået lidt op af alderstigen, er hverken mænd eller kvinder så tiltrækkende som i ungdommens vår, så her savner jeg en logisk forklaring på tørklædefænomen
Blogger
De piger som vil UD af islam har det til gengæld hårdt, De risikerer liv og lemmer ved at stikke af fra familien - i bedste fald bliver de udstødt. Jeg er glad for, jeg ikke er muslim, men jeg har lært meget om deres tankegang, siden jeg første gang trådte ind i indvandrerklubben.
dec 2014
dec 2014
Vi bliver edderbukkeme søde i gadebilledet.
Blogger
dec 2014
er ligeglad med muslimsk kultur og muslimer er også ligeglad med min kultur det som tæller er at man er til for samfundet.
dec 2014
De voldtager jo vores kvinder til Nytår, så noget for noget.....
Blogger
dec 2014
https://www.youtube.com/watch?v=75nMPEK1Ewk
Blogger
Blogger
Det er den rene nostalgi med mange gode hits fra dengang mit hår ikke var hvidt
dec 2014
Som dansker havde det en praktisk betydning og en del af kulturen uanset hvad man troede på om det var Kristus eller det flyvende spaghetti monster.
Det havde også den funktion hvis man lige havde fået ordnet håret så var det nærliggende at bruge et tørklæde da det ikke presser håret ud af facon. So What The Fuck????
Det var dengang men stadig ser jeg danske etniske kvinder med tørklæde - netop fordi det opfylder et praktisk formål.
Kigger man så ude i verden i muslimske lande så har det en helt anden betydning end det at det er praktisk for det udfylder et kulturelt behov enten selvvalgt eller som tvang.
Jeg kan dårlig forestille mig det kan være sundt at håret er presset så meget sammen og man render rundt i gevandter for at skjule enhver lyst hos en mand for det er hendes ansvar ikke at ægge en mand - ellers får hun på puklen. Manden er jo uskyldig for hans hjerne sidder nogle gange syd for navlen.
Men om alt er så er jeg faktisk total ligeglad i dag - mennesker er frie i et frit samfund og må klæde sig som de vil. Det eneste jeg ikke kan lide er at man ikke må have en styrthjelm på ind i banken.
Yep---- det er rigtigt for jeg blev stoppet af personalet som bad mig om at tage den af - imens der var en tilsløret som ikke blev stoppet lige bag mig.
Hvor er så lige det her med lighed for loven?
Jeg glemte lige at nævne det var en pilot hjelm hvor ansigt er tydeligt. So What The Fuck?
Første kvindemoske