kultur forvirring. {{forumTopicSubject}}
Jeg funderer over de små pudsigheder her i livet, Ser og hører i nyhederne om hvad der sker i verden.
Fra radioavisen lyder det at der er ballade i Israel, Palæstinenserne vil ikke finde sig i Jødernes indtrængning i deres land. Hvad er forskellen på deres følelser for de værdier de værner om og beskytter, kontra vores følelser for vores land og vores værdier, De vil ikke gøre lidkøb på noget som helst, vil ikke acceptere at der er nogle af anden tros retning kan okkupere deres land.
Så er er det at jeg spørger,hvad er forskellen, palæstinensere kommer her og har det fredeligt, med forsørgelse og bolig, så hvorfor kan de ikke give plads til folk i nød som gerne vil bo samme sted,
Vi skal tage imod dem, hvorfor virker det ikke omvendt.
Og for at komme på forkant med alle beskyldninger for racisme, så er det ikke her man skal henvende sig, jeg er moderat. retfærdigheds søgende, humanistisk, og et menneske der gerne vil alle, bare der er gensidig respekt involveret.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 186
Fordi der gælder andre regler for muslimer.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Vi kan tage en fredsdemonstration i Odense hvor man kan se et barn klædt ud som PLO medlem med bomberør og ledninger.
Angreb på skole elever fordi de er jøder....
Det får ikke lige danskere til at have sympati for palæstinensere og deres sag.
Jeg går absolut ikke ind for den okkupering israelere gør, og jeg går absolut ikke ind for at palæstinensere skyder deres primitive pis af ind over grænsen.
Så nogle er slet ikke kommet til Danmark for at være fredelig.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Med hensyn til dybden i dit indlæg så er der faktisk ting jeg slet ikke har tænk på når man ser konflikten mellem Palæstina og Israel.
Den konflikt kunne meget vel også komme til Danmark, men her bliver det så meget mere kompliceret da vi ikke har 2 grupper som strides men mange med hvert deres agenda.
borgerkrig i fremtiden - ja i en lille målestok i starten og hvordan den så vil udvikle sig ved jeg ikke, men er ret sikker på den kommer.
Er vi ikke rent debat mæssigt i borgerkrig? borger imod regeringen hvordan midler bliver uddelt? Hvad sker der når borger ikke kan komme igennem med noget som helst? så opstår der en form for ekstremisme, først i den lette ende og senere i den hårde ende - politi militær sættes ind og flere samler sig om modparterne.
Men borgerkrig er et meget diffust emne da få eksempler kan bruges i fortiden, den russiske, det arabiske forår som løb ud i sandet, Jugoslavien, Rhanda, Irak..spanske borgerkrig<Alle er forskellig og ikke sammenlignelig.
Det kunne meget vel blive en sekterisk borgerkrig - kristne versa muslimer, men det vil tiden vise om vi er så dumme at danskere vælger en borgerkrig for at komme til ordre.
Det er ikke mere end et år siden at en lille borgerkrig startede i en lille landsby i Ægypten hvor en muslim kom op og toppes med en koptisk kristen som udviklede sig hvor muslimer dræbte flere kristne, da der var kommet orden så blev ingen muslimer dømt for mord og det giver et grønt lys for flere overfald i fremtiden da den nuværende regering ikke er venlig overfor kristne.
//citat
I en kommentar i avisen Al-Ahram blev dommene betegnet som retfærdige og endnu et eksempel på, hvor storslået det egyptiske retsvæsen fungerer.
// citat slut
jaaa right......
kultur forvirring.