Påsken er på trapperne Påsken er på trapperne
Som glemsom pensionist er det rart med en flok børnebørn der kan minde en om højtiderne og dennegang var det påsken
Da vi blev pensionister brød jeg familiens mangeårige tradition om påskefrokost i vores hus da familiekomsammen efterhånden kræver en omfattende omflytning og udflytning af vores alt andet end sparsomme indbo
Beslutningen blev ikke vel modtaget, men da farmand jo har det sidste ord blev det sådan og ikke mindst fordi den lovede hjælp til omflytningen som regel udeblev
Påskefrokosten går nu på skift hos børnene som stadig bebrejder mig at jeg brød traditionen
Det ansporede mit nysgerrige væsen til at høre jer andre hvor og hvordan i skal holde påsken iår
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Men jeg har da drukket den første Kylle Rylle.
apr 2019
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 14
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Kan du svare mig på dette:
Juleaften fejrer vi grundet Jesus fødsel d. 24 december, selvom det ikke er helt klarlagt hvornår han er født, men nok om det.
Hans dødsdag Langfredag, flytter sig hvert år, mener den kan ligge på 3 eller 4 forskellige datoer, men manden må jo være død på en bestemt dato.
Altså hvis jeg dør i dag, d. 10 april, så vil min dødsdag vel også være den 10 april næste år, og ikke den 17 eller 14 april......
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Cody det var så godt at læse dine ord, vi har for første gang gjort det samme som dig, Vi har bedt alle de unge væsener vi har tillagt os om at "overtage" det , og ikke kun påsken men også Pinse og <Jul. Vi orker ikke mere at lægge hus til 20 personer, Vi har kun 2 gæsteværelser. Vi plejer at leje et sommerhus her på kysten, som ligger i nærheden af os, men de er her i huset alligevel hele tiden. Så i år vil vi nyde det og slappe af. De har også godt af at få nye traditioner.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Vi holder dog stadig jul og 2 juledag fast hvert år
Ja Leon der er nok mange familier hvor nogen ikke kan være i stue sammen, men det er endnu ikke forekommet hos os heldigvis
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
Påsken er på trapperne