{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Grønland. {{forumTopicSubject}}

Det er ofte man læser om tiggeri til hjælpe organisationer, Red barnet, flygtninge hjælpen og andre, som tuder os ørene fulde om udenlandske børn der er i fare.

Nu er der så et kæmpe problem i vores egen baghave som vi burde tage frem, Nemlig de Grønlandske børn.
Der sker så mange pædofile overgreb at det ikke er til at holde ud at tænke på. Børnene får ingen støtte eller hjælp fra de danske hjælpe organisationer.

Hvornår bliver der sendt hjælp op til det som, sådan set stadig er en del af Danmark, lad os feje for vores egen dør, og sende hjælp til de nødstedte børn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning til en loftlampe 300 kr.
  • udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Ophæng af 2 rullegardiner 450 kr.
  • Skift af toiletbræt 500 kr.
  • Light wall mounting and drilling for hanger and install washing machine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grønland.
  • #1   4. jul 2019 Tjah, jeg ved ikke om det er så meget værre i Grønland end herhjemme. - En undersøgelse viste på et tidspunkt at 10% af de danske børn, havde været udsat for krænkelser, formentlig af deres far eller en onkel.
    Min X kone havde eksempelvis prøvet det, af en "ven" af familien, men sådan noget snakkede man ikke om dengang. Der var det tys tys.....

• #2   4. jul 2019 Ej markgreve, det er altså hvert 5 barn på Grønland der bliver udsat for overgreb, så det er vist værre deroppe, end her.

• #3   4. jul 2019 Her er det hver 10énde barn, så jeg ser ikke den store forskel.

• #4   4. jul 2019 Ja, meget kommer garanteret ikke frem, og slet ikke for over 50 år tilbage.

Husker en tante, der talte om 'den slags' , der var tabu dengang, hvor en ven 'ven' af familien også havde misbrugt hende, og på kirkegården i provinsbyen, hvor hun var fra, lå en mand, der var far til en veninde, og han havde misbrugt både hende og hendes søstre.

Min tante kunne dog se humoren i, at der nederst på hans gravsten stod: Tak for alle gode minder. smiley smiley

Joe , tak for kaffe, og tjenestepigerne på landet stod vist også model til en hel del... smiley

• #5   4. jul 2019 Markgreven dog, sig det til de 5 ekstra små børn på grønland der må lægge krop til den slags udfoldelser. jeg tror at de har et andet matematisk svar på det.

, Men bortset fra mængden så er det så moralsk forkasteligt at der ikke er blevet taget fat om problemet, det er som om vi stadig betragter grønlændere som anden rangs mennesker,

• #7   4. jul 2019 markgreven

En fordobling må man da kalde en markant forskel.

• #8   4. jul 2019 kisser #5

ja fordærvelse af den hvide mand har ødelagt den grønlandske kultur, personligt ser jeg ikke grønlænder som 2 rangs mennesker, men det gør muslimer som i stor stil har lavet klapjagt på den i forskellige ghettoer og fået dem jaget ud.

• #9   4. jul 2019 Kisser og Polysl.

Nu synes jeg jo nok at der er en verden til forskel på Grønlandsk og dansk kultur...

Er der nogen af jer der har læst Jørn Riel? - Det var nærmest en fornærmelse hvis man ikke gik i seng med grønlænderens kone.... Nej jeg siger ikke at man skal forgribe sig på børn i Grønland, absolut ikke. - Men vi er nok mere oplyste i Danmark end i fjerntliggende bygder i Grønland, derfor synes jeg godt vi kan opstille det matematiske billede som Polysl beskriver.

• #10   4. jul 2019 Den største årsag til det omfattende misbrug er uden tvivl de isolerede bygdesamfund hvor hånd og halsret blev bestyret af manden i huset uden indgriben udefra som det er foregået i generationer smiley

Der forestår et kæmpearbejde før en holdningsændring når ud i de fjerneste kroge og
    først den dag hvor hele bygden og samfundet siger fra og tager afstand vil der ske en forbedring, men som i Danmark og resten af verden kommer man nok aldrig problemet helt til livs desværre smiley

• #11   5. jul 2019 Man skal nu ikke sådan bare lige give Danmark skylden for at der ikke bliver gjort noget ved det store problem omkring overgreb på børn i Grønland.

Der var for ikke så længe siden et lidt længere interwieu med både almindelige grønlændere, samt en grønlandsk politikker.

Problemet har jo længe været kendt, og Grønland ER blevet tilbudt hjælp fra Danmark for at komme dette livs, så der virkelig blev gjort noget ved det.

Men de folkevalgte politikkere i selvstyret har nægtet at anerkende at der ér noget problem, og dermed afvist Danmarks hjælp til dette.

Der bor kun ca. 56.000 mennesker på Grønland, og de er mere eller mindre forbundet familiært. Politikkerne ønskede ikke at åbne for denne ormegård, da deres egen familie evt. kunne være indblandet, eller at de mistede stemmer ved valg.

Som Cody så rigtigt nævner om disse små isolerede bygdesamfund, som bliver styret med hård hånd af en kultur som i generationer har fundet sted.

Nu ønsker Grønland pludselig hjælp, fordi omtalen er blevet så massiv.

Grønland vil så gerne være selvstændig, men vil ikke engang være istand til at klare sig selv, hvis de ikke havde bloktilskudet på ca. 5 milliarder fra Danmark hvert år.

• #12   5. jul 2019 Jo markgreven jeg har læst alle bøger af Jørn Riel, de var fantastiske, og selv om det var en fornærmelse at man ikke ville "Låne" en kone af værten, så er der vist i de fleste mennesker en indbygget intuition om hvad der er rigtigt og hvad der er forkert,
    I og med at misbruget af børnene, foregår i det skjulte er det for mig et vidnesbyrd på at de ved det er forkert, Der er vel en vis form for Moral selv om vi danskere har ødelagt mange normer deroppe.

• #13   6. jul 2019 Jeg så også denne udsendelse om ulykkelige børn og unge i Grønland. Vi skriver 2019 og de er stadig meget primitive og har en helt anden tankegang end vi har. Men ulykkeligt for de børn, det går ud over, men hvis politikerne på Grønland ikke ønsker hjælp til den katastrofe som foregår, så er det umuligt at hjælpe med mindre vi afskære bloktilskuddet, så kan det være, det vil gå op for dem, at de begår forbrydelser, som vi tager dybt afstand fra.

Kommentér på:
Grønland.

Annonce