{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cannabis, hash, halm, tjald, fed
  • #1   1. mar 2008 du bliver meget sløv hvis du ryger hash syns jeg....

• Rasmus E
    Rasmus E Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 54
    #2   1. mar 2008 der er store risiko for at bilve sindssyg

• #3   1. mar 2008 jeg slapper mere af og bliver beder humør.
    Gør vel det ved kroppen at man bliver mere langsom i det og så danner det vidst os noget i baghovedet som sådan set gør en dum. men skal ikke kunne sige.

• #4   1. mar 2008 Rasmus E
    Er der jo ikke. der er MEGET lille chance for at få en hash psykose

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 97
    #5   1. mar 2008 man siger at ens indlærings evne bliver begrænset, så f.eks hvis du starter med at ryge faste som 18 årig, også først stopper 10 år efter, så er din hjerne ikke viderudviklet siden du var 18 i grove træk ;0) men om det heeelt passer tror jeg ikke, men delvist.

faktisk så er hash det eneste stof de ikke præcist ved hvad det påvirker i din hjerne, coke, heroin osv. ved de præcsit hvad de rammer, men ikke hash ;0)

• :) T
    :) T Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 104
    #6   1. mar 2008 Du bliver langsommere af at ryge det, men der sker ikke noget ved at ryge engang imellem, det er hvis du ryger hverdag flere gange så bliver du lidt fucked.

• #7   1. mar 2008 Jens O
    Det jo ikke alle den går under at man bliver fuckt forde de ryger hver dag. kender mange der ryger hver dag. de mere dovne når de ikke har røget end når de har røget. de har da arbejde og hele pisset så.

• #8   1. mar 2008 du kan vel komme ind i nakose, hvis du ryger for meget.

• #9   1. mar 2008 narkose*

• #10   1. mar 2008 Hash i små mængder gør én afslappet, opstemt og forstærker sanseindtryk. Det kan modvirke angst og anvendes derfor undertiden som selvmedicinering af mennesker med angst.

I større doser fremkalder hash sløvhed, passivitet og hukommelsessvigt. Og hos skrøbelige, evt. sindslidende personer kan det fremkalde eller forstærke psykotiske symptomer, angst, vrangforestillinger og hallucinationer. Af kropslige symptomer ses bl.a. rysten, hjertebanken og "blodskudte øjne".

Man har fundet både de modtagere (receptorer), som hash binder sig til i hjernen, og organismens egne stoffer (anandamid), som påvirker disse receptorer. Man er ved at udvikle antagonister, der kan blokere for hashvirkningen.

Hash er meget fedtopløseligt og forbliver derfor i organismen i meget lang tid. Man regner med en halveringstid (tiden indtil halvdelen er nedbrudt) på 2-7 dage, hvilket betyder, at stoffet kan påvises i blod og urin i flere uger.

I de senere år har man fundet, at hash modvirker kvalme og smerter, hvilket man har udnyttet hos patienter med AIDS og kræft.

• #11   1. mar 2008 Rasmus E:
    Hehehehe

• #12   1. mar 2008 Tokii .
    Det er 1 ud af en milion der går i psykose

• #13   1. mar 2008 Bruger man hash regelmæssigt, bliver man sløv, langsom og ligeglad. Man kan blive initiativløs og ukoncentreret. Man bliver dårligere til at huske, dårligere til at lære og dårligere til at løse problemer. Disse bivirkninger er dog ikke permanente og svinder, når man i en periode ikke har indtaget stoffet.

• #14   1. mar 2008 Efter kort tids brug skal der mere og mere hash til at opnå samme rusvirkning. Kroppen udvikler tolerance. Man vil opleve at få abstinenssymptomer, når man holder op med at tage hash. Abstinenssymptomerne forekommer først, når hashforbruget har varet længere end en måned.

Tegnene på abstinenser er irritation, rastløshed og koncentrationsbesvær. Man kan blive i dårligt humør og få besvær med at sove.

• #15   1. mar 2008 Tokii .
    Nej siger bare det 1 ud af 1.000.000 der får en phykose.

• #17   1. mar 2008
    Banditten lover at være sød ! >
    Wiki er ikke en troværdig kilde, selvom mange tror det.
    ..Alle kan skrive på wiki, selv dem der ikke ved noget om det de skriver.

• #18   1. mar 2008 ɛ» м ɑ ɟ «ɜ &
    Det forsvinder jo når man stopper. ellers er man bare normalt doven.

• #19   1. mar 2008 Jeg har røget i snart 15 år eller det vil sige har holdt de sidste 3mdr det æder fedet omkring dine hjerne celler din hud bliver grim om det påvirker dit humør helt vildt..

• #20   1. mar 2008 Banditten har ret ,hvis man har tendens til dette, og
    Nikolaj ja ca. jeg har aldrig kendt nogen der har fået
    psykose eller andet smiley og jeg har sgu' kendt mange
    rygere igennem tiden smiley hvis man er ung er det lidt
    svært,da' de helt unge ikke rigtigt fatter at for meget
    og for lidt fordærver alt smiley ryg med måde og er du
    ung så nøjes med at ryg i Week-enden, for ryger du
    hver dag taber du koncentrationen og har svært ved
    at lære og blir' passiv ;-( men i forhold til de stoffer
    unge tar' er Canabis sgu' langt at foretrække,du blir'
    som sådan IKKE fysisk afhængig,men Psykisk Jaee...

• #21   1. mar 2008 synes det er forskelligt fra person til person..
    Kender en der har røget hver dag i flere år unden at man kan mærke det på ham (han fik over 10 i snit på gym.).. men har også mødt en der ikke kunne huske øvelsen til kickboxing 2 min. efter den blev forklaret fordi han havde røget for meget igennem mange år!

• #22   1. mar 2008 de har fundt ud af at. personer som ikke var i risikozonen for at få fx skizo, kan ende med at få det når de ryger hash

• #23   1. mar 2008 jeg bliver mega nederen når jeg ryger. tror der er et eller andet galt med mig hvis der er godt med en god hash i en bong skal jeg kun ryge en gang og så kan jeg næsten ikke få mig til at bevæge mig eller svare folk som snakker til mig

• someday :
    someday : Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 73
    #24   1. mar 2008 du bliver sløv, får det sjovt, alt smager bedre. dette er ved intagelse af mindre doser. vis man ryger meget store doser. bliver man helt forviret og fra den. ved nogle mennesker kan man få phykedeliske virkninger.
    bivirkninger, ved man bare ryger det en gang vær 2 måned, får man bare konsentrasions besvær og er sløv ca 7 dage efter.
    ved længere forbrug bliver man lige glad og tænker ikke på andet end at ryge, samt man har søvn besvær når man ikke ryger. håber det var svar nok

• #26   1. mar 2008 Altså, kan kun fortælle om de erfaringer jeg selv har oplevet med hash omkring mig..

Min storebror røg hash i 4 år ca, og er endt med en masse problemer på grund af det..
    Han fik først a vide han havde en "hask Psykose" hvlke de senere fandt ud af var skitzofreni (læs om emnet da det ikke nødvendigvis er at have flere ansigter red.). På nuværende tidspunkt er han initiativløs, og hvis du spørger ham om en simpel ting som hvad man skal spise, går han helt i baglås, og vil bare køre hjem.
    Du skal nærmest diagere hvad han skal gøre, ellers går han i stå..

Han nægter at få medicin, for han mener ikke selv han fejler noget..
    han gør intet for at få en lejlighed at bo i, ofrventer bare konumen finder det til ham.
    hvis du siger noget til ham, forvringer han det..
    Han nørkler i tingene til han kan få det til at passe noget negativt om ham selv, og tror at alle andre mennesker er sat til verden for at forsørge ham..

På grund af hash kommer han aldrig til at fungere normalt, og inden han statede på den slags, var han en ung chamerende mand med masser af potientiale..

Nu er han en stor doven fyr der nægter at tage medicin for at blive rask, og som ligger i sengen hele dagen lang og tror tingene kommer til ham..
    han forventer så meget af andre mennesker, men ønsker ikke at bidrage med noget til andre, medmindre det er til gode for ham selv..

En skriver tidligere at starter man som 18årig, og stopper 10år senere, har hjernen i grove træk ikke udviklet sig, som han også skriver tror jeg kun på dette delvist..

Desuden har forskerne i usa eller england ( kan ikke lige huske hvilke et af de to lande det er) fundet ud af at hvis man har nogen bestemte gener i kroppen har man større chance for psykoser, skitzofreni, og faktisk også letter autisme..

derfor synes jeg i bund og grund det er noget lort, og diskutere det ofte med min storebror der stadigvæk mener at fordi det kommer fra en plante er det sundt.. hmm.. mon dog?

• #27   1. mar 2008 eventuelle stavefejl er gratis :O)

• #28   1. mar 2008 ɛ» м ɑ ɟ «ɜ &
    nej men lidt er jo nok til at holde de i kroppen og holde dig påvirket.

• Rasmus E
    Rasmus E Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 54
    #29   1. mar 2008 Kender os et par stykker der har fået en hask Psykose

• #30   1. mar 2008 .

• #31   1. mar 2008 jeps lad vær og ryg ,så du sikker,lad vær og drik,så du sikker, lad vær og ta' stoffer,så du sikker, og lad vær
    og leve,så du helt sikker på ik' at blive syg smiley

• #32   1. mar 2008 Flemming, jeg hverken drikker, ryger uanset hvad vi snakker om, eller tager stoffer.. men jeg lever da livet?
    Har aldrig taget stoffer, men har da taget nogen vilde byture, men det siger mig slet ingen ting mere..
    jeg har været ryger (cigaretter) men stoppede, prøved at ryge hash to gange, med dårlige oplevelser, så det pjat gad jeg ikke..

tilgengæld har jeg en lille dreng på vej, og jeg lever og ånder for han skal komme sund og rask til verden..
    alt vil jeg give for ham ;O)

• #33   1. mar 2008 *Sonne-skal være mor til juli* Man må ikke misforstå mig
    Jeg er ikke tilhænger af stoffer /spiritus, jeg er heldigvis
    så gammel at da' jeg var ung,herude på landet,var der
    ikke piller/amfetamin/fantasi/coke og heller ikke Hash på
    hvert gadehjørne, min så SKULLE man jo drikke sig
    sanseligt beruset,og ligge i en busk ude foran Hallen
    og brække sig,gang på gang, mange af mine venner
    blev ved med at drikke mere end godt er,og gør det endnu ;-( jeg droppede drikkeriet,da' jeg har erhvervskørekort,og var afhængig af mit kort,og var heller ikke vild med at man ikke altid kunne kende sig selv og djorde dumme ting når man var stiv, havde prøvet
    et par gange at ryge med på en join da' jeg var teenager
    uden det sagde mig noget,fik så en kæreste som røg Hash med måde (i weekenden) og jeg fik det hurtigt godt
    med Hash (med måde) viste altid hvad jeg lavede,når jeg var (skæv) ingen tømmermænd og min store HIDSIHED var helt væk smiley og fik faktisk mere energi i hverdagene,og virkede 100% også socialt.
    Hvis jeg havde en teenages Søn/Datter ville jeg blive meget ked af det hvis de begyndte at ryge Hash,da' unge
    mennesker bare skal overdrive og det går ikke med Hash
    når de skal være på toppen i skolen,det ved vi,de blir'
    ukoncentrerede, og indlæringen går i stå mm.
    Men hvis man er voksen og er bruger ikke misbruger
    kan hash være ok, skal sigesat jeg/vi kun ryger i weekenden om aftenen for lukkede døre smiley
    MEN alle de lortestoffer der er i dag PUhaee.... det er jo
    ikke soft drug som Hash, nej der bliver Mange psykotiske tilfælde i tider kommer, med alt det lort der er dag ;-( ja det var sgu' noget af en smøre hva' smiley
    Håber af hele mit hjerte du får en dejlig sund dreng og Tillykke smiley

• #34   1. mar 2008 Ind til videre er han sund og rask, har ti fingre og ti tær og så videre.
    der er ingen fare for kromoson fejl, og alle organer virker optimalt..
    Hans størrelse er perfekt, og moderkage ligger mere end perfekt hvilke tyder på min fødsel går godt..

Alligevel har jeg en eller anden angst for der er noget galt hele tiden.. vil så gerne han er sund og rask..

Angående det med hash..
    Som beskrevet i mit tidligere indlæg, har jeg en bror der desværre var en af dem der desværre har overdrevet hash rygningen så meget at han ikke fungere optimalt..
    Derfor er jeg meget imod hash da det har ødelagt så meget i min familie..

Og med hensyn til stoffer har jeg bare aldrig nogensinde interesseret mig for det..
    det siger mig ikke noget at skulle sidde og sniffe eller stikke mig.. også er der nogen der vil nævne piller..
    Jeg er så meget imod piller at jeg ikke en gang spiser panodil eller anden lign smertestillende, og slet ikk nu da jeg er gravid..
    kan godt være det er piller der ikke skader kroppen, men oppe i mit hovede har jeg en forstilling om at alt kroppen ikke selv fremstiller er unødvendigt (altså kemikalie ting)..

Desuden har man bare hørt om så mange det er gået galt for allerede første gang de har taget noget.. Så tør dårligt risikere noget..

At andre ryger hash (dog ikke min kæreste, for mener ikke det er nødvendigt at vores barn vokser op med det i hjemmet) kan ikke pånogen måde genere mig..
    skal de så også stille sig op og bestemme over mig?

Så fik du lige en smøre igen.. hihi ;O)

• #35   1. mar 2008 Ked af det med din bror ,jeg/vi røg aldrig i nærheden af hendes barn ! , håber bestemt ikke de unge 'STIKKER'
    sig, det er vist meget få ! heldivis. men mener ikke man
    skal blive bange for at tage en Panodil hvis man har ondt smiley hvis du aldrig har taget stoffer eller drukket
    betydeligt, behøver du da' ikke være så nervøs for dit
    barn helbred som sådan,du må da' være rimelig tryg så
    Man skal altså ikke være for Bange ! for at leve,så blir'
    det da' udholdeligt.

• #36   1. mar 2008 Flemming, jordmoren sagde jeg var en af dem der havde en af de mest normale graviditeter, på trods af jeg har mange smerter.. ( nogen har flere smerter end andre)

Jeg har drukket en del inden jeg blev gravid, men efter jeg blev gravid, skal jeg intet ha der har med alkohol a gøre.. ellers tak..

Jeg vil heller lade kroppen "hele" af sig selv hvis man kan sige det sådan, så sover en del når jeg har smerter..

Der er faktisk flere unge der stikker sig end man lige tror (i form af steorider)..

Det med min bror startede for godt to år siden snart, så man lære at leve med det.. har nu mest ondt af mine forældre da det er dem det tager hårdest på..
    så ind til jeg flyttede hjemmefra, hjalp jeg min mor med meget af det huslige da det kunne tage lidt af byrden for hende..

• #37   1. mar 2008 Sonne , noget skidt med de smerter ;-( og godt du ikke
    drikker nu , ok du vil lade kroppen hele af sig selv,men
    smerter ka' gøre ting værre ! ja det er aldrig rart for
    Familien, når nogen falder igennem ;-(

• #38   1. mar 2008 Desværre ikke.. heldigvis har det ført mig tætter på mine forældre da vi lige som har måtte ha et form for team kørende..

og tja, smerter er noget skidt, meen der er næsten ikke noget en varmepude ikke kan klare :O)

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #39   15. jan 2013 Hash KAN være farlig. smiley Hvis du går ind og kigger direkte på hvad der sker. Så er det faktisk ret sygt, da man ikke med sikkerhed ved hvor det ryger hen, det kan sætte sig uheldige steder og så bliver du en grøntsag.

• #40   15. jan 2013 HP: Det her emne er næsten 5 år gammelt. Og den tilføjelse du lige er kommet med er en slem omgang ævl.

Kommentér på:
Cannabis, hash, halm, tjald, fed

Annonce