Døde butikker {{forumTopicSubject}}
Det kommer ikke som en overraskelse at antallet stiger hvor butikker i gågader lukker fordi der mangler kunder - folk vil hellere handle på nettet for det spare tid og så det sjove er at de så brokker sig over butiks døden i centrum af deres by.....
Nu er det ikke altid det som er gældende som i Odense, hvor man i flere år har forvandlet Odense til Danmarks største byggeplads med problemer for alle som bare vil nærme sig Odense bliver kørt rundt med næsen og ender et eller andet sted og ikke lige der hvor man ville.
Her er centrum ved at dø - hvor allerede 76 butikker i centrum har smidt håndklædet. Bystyret mener ikke at det er letbanens skyld men den stigende nethandel - helt ærligt - når man gør det besværligt at komme ind i Centrum og butikker kæmper med at få leveret varer pga. det massive byggeri og omkørsler.
Det bliver godt igen siger de....de skal nok vende tilbage - vorherre til hest så dum burde ingen være.
Personligt ville jeg håbe at letbanen vil floppe, som mange også har givet udtryk for - hvem fanden gider stille bilen i udkants Odense og tage letbanen ind i Centrum? Hvis man har købt stort ind og så slæbe lortet ind i letbanen for så at køre til udkanten for at læsse varene...nul...det gider sgu ingen.
Samt er servicen forsvundet - fra de resterende butikker. Tænk dengang man kunne gå ind i en butik og købe dimser, el pære - osv...nu er det forbrugere som skal være informeret, butiks ansatte er bare nogle dummies som står og fylder op og aner ikke en kæft om noget som helst.
Jeg kan huske en butik i Odense som hed Kjærulf hvor man solgte elektronik af alle arter og til selvbyg - Her brugte man oceaner på tid på kunder, i dag er kunder faktisk bare til besvær. Var i en skobutik hvor jeg tøffede rundt og kiggede på sutsko i en god kvalitet - jeg var der i en ½ timer uden at en havde bemærket mig - tror jeg kunne rende med hele varelageret uden en kæft havde opdaget det.
I de sidste 20 år som var nedadgående for erhvervslivet var der kun servicen tilbage som kunne adskille dig at vælge at handle der og ikke et andet sted. Den præmis er helt væk - sørgeligt.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 53 Svar: 579
I dag er de alle væk - tror faktisk den nærmeste ligger 20 km herfra hvor jeg bor nu.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
dec 2014
dec 2014
Det ville jo være kedeligt hvis butikken skulle til at afkræve et gebyr som bliver fratrukket det købte. Men det er nok den vej der går for ikke at være til grin.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 50 Emner: 141 Svar: 2.209
I Kbh. og omegn findes stadig nogle få fysiske butikker hvor man kan købe elektronik komponenter.
I Odense er TJ.Data nok det bedste bud på komponentsalg over disken
https://www.tjdata.dk/
Jeg sad selv i mine unge dage og loddede som en gal efter opskrifter jeg hentede i div. elektronik blade og kabinetterne lavede jeg selv
dec 2014
Kender godt Tj data - men de sælger ikke elektrolytter som eksempel - de sælger en masse færdig varer og strømforsyning til stationær som jo er bekendt at de brænder af fordi folk ikke er bekendt med den skal renses en gang i mellem for at fjerne belægninger på køleren.
nov 2017
Skiftede under dimensionerede “lytter” i mit Samsung tv for et par år siden og dem købte jeg i Kbh., men kunne lige så godt have købt på nettet fordi jeg vidste hvilken type jeg skule bruge
dec 2014
Det er jo bekendt som "blå røg" og Samsung er berygtet for at sætte lytter tæt på varmekilden - fordi den er underdimensioneret. Sådan en lyt koster 18 kr sidst jeg købte en og folk som får det lavet betaler 1500 eller mere. Når man køber en lyt plejer jeg at forlænge benene og fjerne den fra varmekilden - evt. kan man købe et skjold som køler lytten.
nov 2017
Døde butikker