403 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Billeder Billeder

Hele mit hjem er sat til med litografier, intet i olie, jeg nyder at se på dem hver dag, da jeg havde bil kørte jeg rundt til forskellige nye kunstnere på deres bopæl, måske lidt groft - men der kom altid en handel.

Grunden til jeg gjorde det dengang var at vise mig, at jeg er interesseret i deres litografier - på den måde opstår der kontakter, Jeg begyndte at få invitationer til ferniseringer.

Jeg køber ikke hundedyre litografier - jeg kigger på om det passer til min smag - ikke at det skal være en investering.

65 stk er det blevet til i min bolig som alle har en central plads når man går rundt i boligen.

Sjovt nok er det de 4 billige som jeg købte inden LOJ lukkede i Overgade som viser gamle cykler fra 1800 tallet.

Jeg kan huske da jeg fik boligen i Odense i 1983 - var der ikke et billede på væggene - løgn - jeg havde en stor plakat fra sparekassen, i Ejby, fra 1963. Den er pænt pakket ned i et paprør. Psykedelisk billede - som kunne tage kegler hos Monty Pyton.

Men jeg elsker kunst, har også nogle figurer i kobber, som jeg absolut på det tidspunkt skulle være irre grønne så de fik syrebad flere gange - så nu har de fået patina - det kan man jo altid fjerne igen. Men sådan vil jeg have det.

Kunst er en diffust ting, men selv jeg har en grænse som at blende levende guldfisk, se en gris rådne i et Montre. Skide i en dåse. 10 billeder i A4 ark som skulle forestille afdøde politikere som ikke er døde. KBH købte det skrammel for 10.000 kr.

Provokerende kunst er ikke mig. Jeg har aldrig forstået det hvorfor man skal gøre grin med kunsten ved at provokere - Det er ok at flytte grænser, men det kan så også gøres på andre måder hvis de har talentet, via ens billede kunst.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billeder
  • #1   18. jan 2022 Polysl det lyder godt og du må da vise dine kobber figur og jeg er enig med dig i talen om den dersens kunst hvor lort på dåse osv ikke er inden for min rækkevide smiley

• #2   18. jan 2022 Der er vi jo så forskellige som personer. Jeg elsker provokerende kunst. Jeg synes det er spændende at se, hvordan folk reagerer, opfatter og fortolker kunsten. Hvis man tager et eksempel som den banan med gaffatape på en væg der blev solgt for et ufatteligt højt beløb (kan ikke lige huske det præcise tal). Altså det er simpelthen så dumt, at det er genialt. Der kan man netop se, at kunst ikke er noget man kan sætte pris på. Kunst er mere end bare noget du skal kigge på. Det er en oplevelse. Ligesom det nye kunstværk der var i nyhederne den anden dag, hvor alle de lånte penge er blevet snuppet af kunstneren. Altså det er så provokerende og opsigtsvækkende, at det er sjovt. Folk strømmer dertil, for at se en tom tavle. Det er jo netop historien og oplevelsen der er kunsten. Ikke bare det visuelle.

• #3   18. jan 2022 Mahtias

Kunst er betragternes paradis. Der er et publikum til alt. tager man 10 mennesker som skal betragte et tom lærred - vil jeg påstå man får 10 forskellige meninger.

• #4   18. jan 2022 Leon

Jeg skal ikke nyde noget at vise mine figurer, da de i dag er mange penge værd, i sin tid købte jeg dem for ca. 1200 kr, osv. nu ligger de på 4500 - 6500 - 7500. De er uerstattelige, så jeg skal ikke lægge billeder ud på nettet som der kan søges på, og dermed finde min adresse.

Jeg har altid passet på at ingen ved hvem jeg er ude på nettet, hvor jeg bor, min e-mail, mit mobil nr.

Ingen på hele nettet kan søge på mig, min adresse, selvom de har mit navn, eller alias. ikke engang krak kan finde mig, eller via min mobil. Men man ved aldrig.

De kan søge på polysl men det giver ikke noget som helst.

https://nyheder.tv2.dk/tech/2011-01-09-her-er-de-sidste-vindere-af-norton-internet-security-2011

Eller kan jeg findes på tekniske sider som:

https://www.computerworld.dk/eksperten

Her er jeg stone. hvor jeg er tildelt som forsker i IT.

• #5   18. jan 2022 Mathias K en dåse fyldt med lort får 0 - point hos mig - en grisekrop i et montre får 0 - point hos mig - at ku blende en guldfisk som skulle være/blive til kunst får 0 - point hos mig - men et smukt billede en skulptur og ja meget andet får 10 - point hos mig smiley

• #6   18. jan 2022 Polysl sku du få uventet besøg kan du vel slå dem med et skohorn smiley

• #7   18. jan 2022 leon

Nej - jeg slår dem med en grisehale

• #8   18. jan 2022 #5 Hele pointen med f.eks. en guldfisk i en blender er netop, at man ser menneskets natur. At man ser hvordan folk tænker og opfører sig. Det er jo bare en lille fisk, og vi spiser kød hver eneste dag, men at se en lille levende guldfisk får os til at føle empati, og vi kan derfor ikke få os selv til at dræbe den. Samtidig tænker vi også, om hvad andre folk ville tænke om os, hvis man gjorde det. Det er ikke traditionel kunst, men det har et lige så stort (hvis ikke større) budskab end f.eks. et maleri. Det fanger ens opmærksomhed og får en til at tænke, og det er kunst ifølge mig. Kunst sætter gang i tankerne. Om det så er et maleri eller et hestehoved på en pind er sådan set underordnet.

• #9   18. jan 2022 Mathias

Kunst skal ikke være inhuman, sjovt nok har man ikke lavet en stor blender og smider hundehvalpen ned i den og tænder for den.

Jeg mener at kunst har en begrænsning som ikke handler om at slå dyr ihjel. Kan man hænge blendede guldfisk på på væggen?

Kunst har intet med hvordan man opfatter verden, her er det kun kunst som skal opfattes, ellers blander man politik ind i kunst.

Hvis det du skriver gør, at folk tænker anderledes? - NEJ - folk gør nøjagtig som de plejer. De reflekterer et øjeblik på det at blende guldfisk og så ryger det ud af hovedet.

Forskellen er at betragte billedet af Mona lisa og så blende guldfisk - hvad tror du man aldrig glemmer.? Jeg er ikke i tvivl.

• #10   18. jan 2022 Polysl mit gæt må være guldfisken smiley

• #11   18. jan 2022 Mathias K Jeg er ikke imod det at spise en fisk - men den/de guldfisk dør jo ikke fordi nogen skal have mad - men fordi en kunstner syntes det er kunst at få folk til at trykke på en blender så fisken dør en meningsløs død da den jo ikke slås ihjel fordi den skal til beredes som en spise.

• #12   19. jan 2022 Leon

Jeg vil vælge Mona Lisa - jeg har siddet mere end 1 time for at kigge på maleriet - nogen vil nok mene det er idioti. Mange sejler bare rundt i et galleri, nå så har vi været der. Jeg kigger på dybden i maleriet, kigger på de ting som de som sejler rundt ikke ser. Billedet havde mange symboler - som kan ses i øjnene.

Tænk at omgås Leonardo da Vinci - et futurisk menneske som på sin vis kunne se ind i fremtiden som også fremgår af hans opfindelser. udkast i tegninger som kampvognen, helikopteren al den energi er nedfældet i billedet Mona Lisa. Kunst er ikke bare kunst, men det er historien bag værket. Uden en historik forstår man ikke værket.

• #13   19. jan 2022 Polysl det vil jeg også og min smiley blinker og ja Leonardo da Vinci var genial og vi er helt enig smiley

Kommentér på:
Billeder

Annonce