406 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Vores allersidste St. Bededag 5.5.2023 Vores allersidste St. Bededag 5.5.2023
SUK !! - det håber jeg ikke. Tænk, at den ryger ud pga krigen i Ukraine, vi har ikke fået et regnskab at se, den helligdag kan redde DK økonomi ved at afskaffe den, så hjælp kan tilgå Ukraine.
Ingen ville lytte til, at pengene allerede var på kontoen og oppositionen allerede havde en finansieret plan.
Jeg nåede aldrig at høre, hvad undskyldningen var for, at de ikke kunne godkende denne plan.
Nok fordi det er en skandale, det kan bare ikke være rigtigt, at DK sidste St. Bededag er i morgen den 5.5.2023 - hvad bliver den næste helligdag .......
1 synes godt om
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 55 Svar: 615
Da jeg i sin tid kom i lære, arbejdede vi 45 timer inc. Lørdag formiddag - 1.Maj var halv fridag, det samme grundlovsdagen samt halv arbejdsdag den 24. december.
Nuvel, nogen arbejder de dage, men så har de fri på andre tidspunkter.
Men det er altid svært, når det går den anden vej
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.938
Jeg har læst, hvor du beretter om, at du aldrig går i Kirke.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2015
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 241
MEN - hvad er der så foregået af rævestreger, medens bededagen har været det eneste, som pressen har fokuseret på.
Jeg føler bare, at den megen opreklamerede debat i samfundet, har været for at skjule noget andet.
Er der nogen, der har gennemskuet det?????
dec 2014
sep 2019
Der var vist ingen forbrugsfest, men derimod energikrise !!!
Vanvittige benzin og Dieselpriser, samt på Gas og El, og madprisernes himmelflugt.
dec 2014
sep 2019
dec 2014
Blogger
Vil du gerne være venlig at læse det, JoJo skriver i #1+ #4, så vil du kunne se, at han gør tykt nar af vores helligdag.
Blogger
dec 2014
sep 2019
Hello Kitty "Men st bededags fjernelse har ikke noget med el og gas priser at gøre"
Se det skal du nu ikke være så sikker på - på el afgiften har regeringen i det 1. halve år af 2023, givet et afslag på 3½ Milliard kr. og på gassen har de også givet ufatteligt mange penge i tilskud til at få folk til at skifte enten til varmepumper eller gå på fjernvarme.
Hvis energikrisen ikke var kommet, havde de haft alle de penge i kassen til noget andet.
Om de så havde fjernet st. bededag alligevel, ved vi jo så ikke !
dec 2014
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 350 Svar: 3.736
https://www.dr.dk/nyheder/indland/selv-ikke-en-flertalsregering-kan-afskaffe-store-bededag-helt-bager-vil-give-den
dec 2014
St. Bededag er regnet ind i vores overenskomster, derfor er det et kæmpe svigt at Regeringen sådan bare lige fjerner den, uden at tale med fagforeningerne. Hvilket ellers ville være normalt.
St. Bededag bliver også brugt af mange til konfirmationer.
Ikke mindst skal vi værne om de fridage vi har, for vi har også verdens højeste pensionsalder, hvor mange bliver nedslidt af hårdt arbejde. Så det er vigtigt at kunne 'lade' op engang imellem ved disse fridage.
dec 2014
Men man er også nødt til at forstå baggrunden for, hvorfor så mange er blevet rasende over bare sådan lige at få den fjernet.
Regeringen har flertal, og kan gøre hvad de vil, hvilket de så har gjort. Trods de altid har hyldet 'den danske model', og fortalt vidt og bredt om den, været stolt af den.
Blogger
Det kan du tro jeg gør, jeg er pisse lige glad med dagen og synes det er noget forrykt når alle skal bede og ingen kommer i kirken. Jr. JoJo
Hvordan kan du vide, om ingen kommer i kirken, når du aldrig selv kommer der ?? - Jeg kan give info om, at der er en del kirker, der er velbesøgt.
Og når jeg så se at vores regering har samme tanke, så skal det være mig som gør nar.
Ja, du gør tykt nar. Regeringen skriver ikke her.
Sig det bare lige ud, du hader mig som en pest og søger efter alt for at kunne forstærke dit syn.
Har du nogen dokumentation for den påstand ?? - Det er din egen syge tankegang, aldrig har jeg skrevet det nogen steder.
Jeg kender ikke dig, jeg hader ikke dig, selvom jeg ikke er enig med dig.
Og ??- det er kun dig selv, der snakker om at hade.
Jeg gjorde noget i dag som få Danskere gør, Jeg besøgte en dement ven som bor i Danmark.
Hvor ved du fra, at det kun er få danskere, som besøger demente venner og familiemedlemmer, Plejehjemmene har ganske mange besøgende.
Efter hans kone døde for tre år siden har alle vendt ham ryggen, ingen kommer og besøge ham og efterlader ham til kommunens ansvar.
Det er mig som tager hånd om ham hvert ENESTE dag, nabo, venner og familien kan jeg ikke få øje på.
Jetset, på en mindes dag hvor ALLE burde være i kirken og bede.
Hvad kan du bryste dig af. smiley
Jeg kan skrive en hel bog om, hvad jeg kan bryste mig af, men det er ikke det tråden handler om.
Udover dette passer jeg min kone som ligger på seng med brækket arm og ben, og jeg skal begge tømme pispotten, lave mad, klæde hende og vaske tøj og gør rent.
De fleste Danskere ringer efter kommunen, og godt nok har vi haft tilbud af alt muligt samt tilbud om afspadsering.
Men jeg profiterer ikke af vores udmærkede system når man selv kan.
Jamen, jeg synes du skal være glad for, at du selv kan, men du havde så lige brug for at få din glorie pudset.
Og så kommer du og når af mig fordi jeg ikke tager store bede dag seriøst smiley
Hvor gør jeg nar af dig ?? - du påstår meget i dit indlæg, som du venligst bør dokumentere.
Jeg henviser iøvrigt også til min Navneløse tråd, hvor du så smukt kommer med forslag til et bedre debatklima, du foreslår bl.a., at vi skal gå efter bolden og holde os til emnet, ganske glimrende forslag, men det glemte du så lige.
Blogger
dec 2014
Vores allersidste St. Bededag 5.5.2023