{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
262 visninger | Oprettet:

Ole S
Ole S
Online Tilmeldt:
13. dec 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Emner: 11 Svar: 183

Er jeg håbløs gammeldags {{forumTopicSubject}}

når man i Damarks Radio i et program hører den kvindelige vært præsenter sig sig selv før sin mandlige medvært som jordens mest naturlige ting, for det gjorde man altså ikke i gamle dage, måske er det en ny måde at forsøge at fremme ligestillingen?
Om det også sker hvis medværten er en kvinde ville være interessant at vide, men det er en ny sprogbrug jeg ikke bryder mig om.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg håbløs gammeldags
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 648
    #1   5. apr Ole
    Vi er gammel, men ikke for gammel til at gi vores mening.
    Dog må vi tilpasse os de nye spille regler i samfundet smiley


  • #2   6. apr Helt enig Ole S og det gælder bestemt ikke kun i DR men i alle medier og undervisnings miljøer og som JoJo skriver er der ikke en sk.. vi kan gøre ved det smiley

  • #3   6. apr Nå nå, de herrer, nu ikke så negative smiley

    Jeg går ind for ligestilling når det gælder løn og arbejdsforhold, ytringer osv.

    Men jeg indrømmer også at ligestillingen er gået alt for vidt på visse områder. Fx. tvungne kønskvoteringer, livsformer mand/kvinde/intetkøn samt mere.

    Men hvem der præsenterer sig først i et radio/tv program er vel ret ligegyldigt. smiley


  • #4   6. apr Er det her ligestilling?

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/hoejskole-indfoerer-onani-venlige-brusere/10184496

    smiley

    Troede næsten det var en 1 aprilsnar. Hvad er det dog for noget at bruge penge på?



  • #5   6. apr Helt enig Cris7
    Vi er sku nogle mavesure gamle mænd der brokker os over banaliteter smiley
    Jeg vil prøve at forbedre mig smiley


  • Ole S
    Ole S Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 9 Følgere: 13 Emner: 11 Svar: 183
    #6   7. apr Tja tiderne ændre sig, måske er også det gode gamle begreb Pli også på vej ud og nye kommer til, et kunne være Me first.
    I øvrigt har jeg ikke bemærket mandlige værter nævne sig selv først, måske har jeg blot ikke bemærket det.


  • #7   9. apr #6 Ole

    Helt enig.

    Pli er en vigtig ting at lære, men egoismen står i vejen for alt for mange.

    Men pli er vel også at en mand præsenterer sin kone før sig selv. Eller åbner en dør for en kvinde, trækker stolen ud osv. Måske derfor at en kvinde præsenteres først i radioprogrammer?

    #5 Cody

    Nej, I er ikke nogle 'mavesure' mænd, for I har lige så vel ret til at sige jeres mening, og det mener jeg. smiley







  • #8   11. apr Jeg har heller ikke lært, at nævne mig selv først, faktisk først til sidst. Jeg er helt enig med dig Ole S.

Kommentér på:
Er jeg håbløs gammeldags

Annonce