{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Lau  L
Lau L
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 240

Hvilken forret/hovedret og vin {{forumTopicSubject}}

Hej

Skal lige lave lidt bedre mad planen er

Hjemmerøget duebryst på en bund af lolle rosa salat med pinjekerner og rødbedde spire hertil en rejepesto og karmeliseret æble,

hvidvins dampet rødtunge og en ovnbagt lakse rose stegt tomat og vilde ris, + sovs men hvilken.

Mørdejsbund med chokomacipan overhældt med fløde karamel masse. og hvid chokolade hertil en kant af creme fraice og hindbærcolis og vanilie is og hindbær sorbet og grand maniere marieneret kiwi.

til hovedretten regner jeg med at tage en chablis 1. cry montmains. Med hvad skal jeg finde på til forretten og desserten.??

Skal vin til forretten være hvid eller rød?? normalt ville jeg jo tage en hvid men nu er det jo due?
Hvor en Lalande de pomerol 2005 kunne være et godt bud. Men ved ikke helt og jeg synes chablisen kommer til sin ret, og om den mister lidt af sin kalkede smag. ovenpå en pomerol

Nogen bud på hvad jeg gør??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken forret/hovedret og vin
  • #1   14. jun 2010 Du spiser det..

• #3   14. jun 2010 I lyder sku som to tv kokke...
    2 ristede med brød, tak ;o)
    Og sådan som du taler om mad og vine, burde du også vide hvad hører til hvad...?
    Hmm...

• Lau  L
    Lau L Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 240
    #4   14. jun 2010 Kok, nej det er jeg nu ikke, Læser til dual skibsofficer, men derfor kan man jo godt spise god mad nogen gange, vin er ikk min stærke side men skal nok finde på noget, men derfor kunne det jo være der kom nogen gode bud.

• #6   14. jun 2010 hvorfor ikk køre en rosè til forretten, den vil gå godt til pestoen og æblerne, alt efter hvor bitter du laver din karamel....
    og i stedet for lollo rosa så brug hjerte salat, smagen vil gå bedre til duen.

din dessert er jo helt umulig og sætte noget til, da du har et hav af smagsnuanser.

• #7   14. jun 2010 må lige tilslutte mig niclas - du har ALT for mange forskellige smage i desserten lav den mere enkel væk med chokomarcipan og karamel masse

personlig synes jeg den skullle se sådan ud istedet: mørdejsbund med vanilieis og hvid chokolade, hindbærcolis, hindbær sorbet og en kant af karamel masse (;

Kommentér på:
Hvilken forret/hovedret og vin

Annonce