Hvilken forret/hovedret og vin {{forumTopicSubject}}
Hej
Skal lige lave lidt bedre mad planen er
Hjemmerøget duebryst på en bund af lolle rosa salat med pinjekerner og rødbedde spire hertil en rejepesto og karmeliseret æble,
hvidvins dampet rødtunge og en ovnbagt lakse rose stegt tomat og vilde ris, + sovs men hvilken.
Mørdejsbund med chokomacipan overhældt med fløde karamel masse. og hvid chokolade hertil en kant af creme fraice og hindbærcolis og vanilie is og hindbær sorbet og grand maniere marieneret kiwi.
til hovedretten regner jeg med at tage en chablis 1. cry montmains. Med hvad skal jeg finde på til forretten og desserten.??
Skal vin til forretten være hvid eller rød?? normalt ville jeg jo tage en hvid men nu er det jo due?
Hvor en Lalande de pomerol 2005 kunne være et godt bud. Men ved ikke helt og jeg synes chablisen kommer til sin ret, og om den mister lidt af sin kalkede smag. ovenpå en pomerol
Nogen bud på hvad jeg gør??
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 12 Svar: 231
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 451
2 ristede med brød, tak ;o)
Og sådan som du taler om mad og vine, burde du også vide hvad hører til hvad...?
Hmm...
maj 2008
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 240
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 17 Svar: 161
og i stedet for lollo rosa så brug hjerte salat, smagen vil gå bedre til duen.
din dessert er jo helt umulig og sætte noget til, da du har et hav af smagsnuanser.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 345
personlig synes jeg den skullle se sådan ud istedet: mørdejsbund med vanilieis og hvid chokolade, hindbærcolis, hindbær sorbet og en kant af karamel masse (;
Hvilken forret/hovedret og vin