4.471 visninger
|
Oprettet:
Hvad kan man fiske efter nu? {{forumTopicSubject}}
Hejsa mennesker
Hvad kan man fange fra kyst/mole på stang nu ? og hvad sker der fiskes med, hvordan, og hvad tid ?
Håber i kan "hjælpe"
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 60
forfang, sandorm og efter fladfisk!
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 31 Emner: 299 Svar: 2.838
Men er det muligt og fange torsk og ørred fra kyst/lille mole ?
mar 2009
og ja, det KAN du godt, men der er ikke så meget bid igen. slet ikke ørred, der skal du være heldig.
apr 2007
Gider ikke fiske efter noget man alligevel sætter ud igen
Og kan man stadig fange hornfisk ?
Og hvad farve blink fisker i det forskellige med ?
mar 2009
jan 2010
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.506
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 16 Svar: 305
feb 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 1.183
8 gram blank spinde den sikker vær gang
fra kyst med klart vand og stenbund
apr 2007
hvordan fanger man makrel ?
Jeg er på Stevns så det er Rødvig ca jeg fikser fra.. vi skulle ha nogle pænt store ørred og laks her.. så kunne da være meget skægt og trække en i land
De der fladfisk.. har fundet en line med forfang på og så har jeg sat perler på for at få den til at skinne lidt.. det så jeg skulle være godt.. men hvordan fungere det ? som normalt ? altså smide og ud hale stille ind, eller skal den bare ud og så ligge der ?
Har fået fingrene i GULP Børsteorme, så dem ville jeg dele i et par stykker og så sætte på krogene
feb 2009
ja kør ud og fiske ørred inden det bliver lyst, den er sikker nok for det meste
blink er nog det mest normale fiske gred man bruger, bla torsk og andre fisk kan bide på den, der er meget hurtig dybt her og vandet er lidt stille, er en spinder ikke dårligt for en ørred
eller hele taget ud om natten der er liv under vandet kan man sige.
apr 2007
Og ang fladfisk.. hvordan fisker man dem ? kaster man det bare ud og lader det ligge eller er det med spin eller spin/stop ?
Skal lige ha nogle gode fif her
feb 2009
og måske lidt små torsk og ølkvabber.
ved kysten.
kun sandbund er til fladfisk for det meste, og en blanding af en lille smugle små sten på bunden.
forfang til fladfisk eller gran til dem der bruger båd.
bruger selv 120-125G forfang da der er meget understrøm her ved mig, så driver forfanget ingen steder på bunden.
ved kysten eller kysten og op i øen.
stenbund lidt sivkanter der går ørrederne, og gemmer sig og helst lidt klart vand, men ikke noget krav.
blink med rigtig skrappe farver er nr et til en ørrede, spinder også godt bare husk find den rigtig Gram på spindern, ellers er udvalget rigtig stort med hvad de bider på.
men ja om natten høre jeg tit at nogen har taget omkring 5-10stk på noget tid, en lys stille nat.
ellers om aften hvor der er overskyet er rigtig godt lige inden det bliver mørkt.
håber du kunne bruge de råd til noget.
og go fangst næste gang
Hvad kan man fiske efter nu?