65.873 visninger
|
Oprettet:
Idéer til raclette! :) {{forumTopicSubject}}
Nu fik jeg sådan en lækker raclette i julegave, og den skal da snart prøves af!
Jeg har fået lidt inspiration ved at søge på google og diverse madsider, men nu ville jeg høre jer om, hvad I plejer at smide på racletten?
Hvad er jeres absolut favorit, og hvad er et "must have" på bordet, når racletten er fremme?
Ser frem til at få lidt mere inspiration!
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 87 Svar: 645
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 327
jul 2011
Følger: 1 Svar: 1
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.788
Husk. ALDRIG peper på grillen, da alle om bordet så kommer til at sidde og nyse.
Når vi laver det, så plejer vi at lave et kød fad, hvor vi har skåret alt muligt kød ud i tynde skiver / stykker, som man ligger på stenen i takt med tingene på den bliver spist. Så tager det ikke 100 år at stege det, modsat hvis man smed en bøf på.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 74 Svar: 548
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 27 Svar: 244
Men jeg takker for alle svarene indtil videre!
Kristian D - hvad er det for noget quick pasta, du bruger? Er nemlig ikke helt sikker på, at jeg er med på, hvad du mener
Markus - haha tak for info, det vil jeg da lige huske!
dude - hvordan laver du det hvidløgsbrød?
Er det fuldstændig ligemeget, hvilke slags oste, man smider på racletten? Kan I komme med nogle forslag??
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 327
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 27 Svar: 244
aug 2007
Følger: 16 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 70 Svar: 368
kylling
gyrus
kalvekød
oksekød
bøffer lavet ud af hakke oksekød . små mini bøffer . husk ikke så store
peberfrugter
løgringe
æggekage . så har du jo bacon til og putte i når den er klar
cocktail pølser
skinke strimler
en go dip holiday fra kims . .
fluet til. med eller uden hvidløg
revet ost . eller noget godt ost .
små kartofler
og så en go pastasalat til .- eller andet-frek kartoffelsalat
pastasalaten-agurk-majs-ærter-pasta:D-peberfrugter samt bacon stegt i ovnen og kakket i mindre stykker og i salaten og en go dressing blandet sammen
har sikkert glemt nogle ting - men det var lidt af det jeg kan huske at vi bruger .
lidt go stemnings musik til eller anden form for underholdning .da det tager lidt tid . noget stand.up .
håber det kunne bruges
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 264 Svar: 1.839
Fisk, hvis man er til det
Tigerrejer
Krebsehaler
Bacon
Coctailpølser
Æggemasse
Vagtelæg
Forkogte kartofler
Forskellige gode oste
Hele champignon
Marinerede hvidløg
Små flutes
Cherrytomater
Avokado stykker
Ærter/majs
Nachos (til de små skåle)
Mulighederne er jo mange, kun fantasien sætter grænser.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 508
kylling
bacon
cocktailpølser
mini hakkebøffer
Og så har vi altid champignoner, tomat, revet ost, og så rør vi nogle æg sammen så man kan lave æggekage i de der bakker under.
Ved siden af pasta salat, en salat eller kartofler af en art.
Der er sikkert meget mere, men kan ikk komme på det xD
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 508
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
Men, hvis det endelig er du skal have gang i den. Så køb noget forskelligt kød rundt omkring, smid det i fryseren til det er halv frosset, og skær det så ud i super tynde skiver. Biks et par forskellige marinader sammen og lad det ligger der i, minimum 2 år timer (og gerne natten over). Så har i, ihvertfald et godt udgangs punkt, og når kødet er skåret mm tyndt, så skal det kun steges i ganske få sekunder så temperaturen når ikke at falde så meget at i koger kødet i stedet for.
Mht. Marinade.
Rødvin, laurbær blade, timinan, groft kværnet sort peber.
Ketchup, brun farin, soya, røget paprika, vinedike og chili efter behov.
Oliven olie, og alle de de friske/grønne krydderier du har adgang til.+ Knust/grovhakket hvidløg.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
Hvis du benytter dig af fremgangs måden med at fryse kødet, så er det muligt at skære det så tyndt at du ikke behøver bekymre dig om kvaliteten af kødet, blot køb det billigste seje sko læder du kan komme i nærheden af. (Som samtidig faktisk ofte er det som har mest smag)
Og prøv evt. at lege med øl som marinade også, en kraftig satan af en stærk øl, tilsat lidt forskellige sjove krydderier efter smag og behov. Alkoholen+syren i øllen, går desuden ind og hjælper på at mørne kødet. (samme fremgangs måde som tyrkerne gør brug af, når de bruger yoghurt til at marinere kød i, mælkesyren hjælper til med at mørne kødet)
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 187
Pandekager laves også let, eventuelt også med fyld
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.047
Idéer til raclette! :)