{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
65.873 visninger | Oprettet:

Idéer til raclette! :) {{forumTopicSubject}}

Nu fik jeg sådan en lækker raclette i julegave, og den skal da snart prøves af! smiley
Jeg har fået lidt inspiration ved at søge på google og diverse madsider, men nu ville jeg høre jer om, hvad I plejer at smide på racletten?

Hvad er jeres absolut favorit, og hvad er et "must have" på bordet, når racletten er fremme? smiley

Ser frem til at få lidt mere inspiration! smiley

Find et hurtigt og nemt lån
Hos pengepartner.dk kan du finde et stort udvalg af låneudbydere samt deres priser. Så finder du nemt det lån, som passer til dig og dit budget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idéer til raclette! :)
  • #1   15. jan 2013 cocktail pøller!

• #2   15. jan 2013 Alt slags kød kan bruges,vi lavede Raclette nytårsaften og havde svinemørbrad,Rib-eye,kylling og zebra kød... Går ud fra at man kan grille kødet på toppen,og havde også cocktail pølser og bacon... Så laver vi salat og brød,og champignon er også godt,og så laver jeg noget Quick pasta som man så kommer i de små pander med ost henover... Peanuts er også gode,og skal det være specielt kan man få decideret Raclette ost som er tykkere skiver og så noget tyndt skåret proscuitto,italiensk tørret skinke... Mulighederne er mange... smiley

• Cecilie T
    Cecilie T Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #3   15. jan 2013 Vi har haft lavet kammuslinger på den

• #4   15. jan 2013 men få for guds skyld en god raclette ost og nogle gode kartofler at hælde det hen over smiley
    Husk. ALDRIG peper på grillen, da alle om bordet så kommer til at sidde og nyse.

Når vi laver det, så plejer vi at lave et kød fad, hvor vi har skåret alt muligt kød ud i tynde skiver / stykker, som man ligger på stenen i takt med tingene på den bliver spist. Så tager det ikke 100 år at stege det, modsat hvis man smed en bøf på.

• MJ
    MJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 74 Svar: 548
    #5   15. jan 2013 en ting jeg altid har lavet er hvidløgsbrød i den der ske med ost på toppen :I

• #7   16. jan 2013 Man bliver jo helt sulten af at se på de mange valgmuligheder! smiley
    Men jeg takker for alle svarene indtil videre!

Kristian D - hvad er det for noget quick pasta, du bruger? Er nemlig ikke helt sikker på, at jeg er med på, hvad du mener smiley

Markus - haha tak for info, det vil jeg da lige huske! smiley

dude - hvordan laver du det hvidløgsbrød? smiley

Er det fuldstændig ligemeget, hvilke slags oste, man smider på racletten? Kan I komme med nogle forslag??

• #8   16. jan 2013 Alt slags revet ost er fint,men man kan også bruge ost i skiver...det pasta jeg snakker om kan købes i Bilka og Føtex og hedder Quick Pasta,mærket hedder vist Firenze... Det minder om suppehorn, men er lidt større, og skal kun koge i ca 3 min...

• #9   16. jan 2013 Kristian D - Okay tak! Det vil jeg lige kigge efter i Bilka, når jeg skal derind igen

• #10   16. jan 2013 Bacon/stykker/terne/strimler husk altid godt med bacon det jorden's bedste kryderi
    kylling
    gyrus
    kalvekød
    oksekød
    bøffer lavet ud af hakke oksekød . små mini bøffer . husk ikke så store
    peberfrugter
    løgringe
    æggekage . så har du jo bacon til og putte i når den er klar smiley
    cocktail pølser
    skinke strimler
    en go dip holiday fra kims . .
    fluet til. med eller uden hvidløg
    revet ost . eller noget godt ost .
    små kartofler
    og så en go pastasalat til .- eller andet-frek kartoffelsalat
    pastasalaten-agurk-majs-ærter-pasta:D-peberfrugter samt bacon stegt i ovnen og kakket i mindre stykker og i salaten og en go dressing blandet sammen
    har sikkert glemt nogle ting - men det var lidt af det jeg kan huske at vi bruger .
    lidt go stemnings musik til eller anden form for underholdning .da det tager lidt tid . noget stand.up .

håber det kunne bruges smiley

• #11   16. jan 2013 Små hakkebøffer, strimler af oksekød, svinekød, kylling - evt. marineret
    Fisk, hvis man er til det
    Tigerrejer
    Krebsehaler
    Bacon
    Coctailpølser
    Æggemasse
    Vagtelæg
    Forkogte kartofler
    Forskellige gode oste
    Hele champignon
    Marinerede hvidløg
    Små flutes
    Cherrytomater
    Avokado stykker
    Ærter/majs
    Nachos (til de små skåle)

Mulighederne er jo mange, kun fantasien sætter grænser.

• #12   16. jan 2013 forskelliget kød. Fx:
    kylling
    bacon
    cocktailpølser
    mini hakkebøffer

Og så har vi altid champignoner, tomat, revet ost, og så rør vi nogle æg sammen så man kan lave æggekage i de der bakker under.

Ved siden af pasta salat, en salat eller kartofler af en art.

Der er sikkert meget mere, men kan ikk komme på det xD

• #13   16. jan 2013 altså den revede ost kommer vi i bakkerne under. Ved ikk om det kan smides på det øverste af racletten. Men man ved aldrig smiley

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #14   16. jan 2013 Ideer til raclette.. bedste ide jeg kan komme på er at returnere den :), det er et helved at sidde med sod og os i stuen, og ofte så er grillpladen alt for tynd så i ender med at sidde og koge kødet frem for at stege det.

Men, hvis det endelig er du skal have gang i den. Så køb noget forskelligt kød rundt omkring, smid det i fryseren til det er halv frosset, og skær det så ud i super tynde skiver. Biks et par forskellige marinader sammen og lad det ligger der i, minimum 2 år timer (og gerne natten over). Så har i, ihvertfald et godt udgangs punkt, og når kødet er skåret mm tyndt, så skal det kun steges i ganske få sekunder så temperaturen når ikke at falde så meget at i koger kødet i stedet for.

Mht. Marinade.
    Rødvin, laurbær blade, timinan, groft kværnet sort peber.
    Ketchup, brun farin, soya, røget paprika, vinedike og chili efter behov.
    Oliven olie, og alle de de friske/grønne krydderier du har adgang til.+ Knust/grovhakket hvidløg.

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #15   16. jan 2013 /Tilføjelse.
    Hvis du benytter dig af fremgangs måden med at fryse kødet, så er det muligt at skære det så tyndt at du ikke behøver bekymre dig om kvaliteten af kødet, blot køb det billigste seje sko læder du kan komme i nærheden af. (Som samtidig faktisk ofte er det som har mest smag)

Og prøv evt. at lege med øl som marinade også, en kraftig satan af en stærk øl, tilsat lidt forskellige sjove krydderier efter smag og behov. Alkoholen+syren i øllen, går desuden ind og hjælper på at mørne kødet. (samme fremgangs måde som tyrkerne gør brug af, når de bruger yoghurt til at marinere kød i, mælkesyren hjælper til med at mørne kødet)

• #17   24. jun 2013 De små pander kan med fordel bruges med alle verdens grønsager/kød og med æggekage og ost.

Pandekager laves også let, eventuelt også med fyld smiley

• #18   25. jun 2013 Lammekrone skåret ud i chops er vidst ikke blevet nævnt endnu

Kommentér på:
Idéer til raclette! :)

Annonce