927 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Personaleløse Supermarkeder Personaleløse Supermarkeder

Gider du det ?? - Hvorfor skal alt affolkes, der er snart ikke nogen mennesker nogen steder, synes det er dybt frustrerende.

Hvis det ender ud i personaleløse supermarkeder, så ender det med, at jeg kun købe ind gennem nettet og det giver masser af emballage til genbrugsstationen.

Det kan være et problem, hvis ikke lige man har noget at køre til genbrugsstationen i og min ligger ikke lige om hjørnet eller også må Renovationen leverer egne spande til pap, jeg har kun til papir smiley

https://www.bt.dk/erhverv/supermarkedsgigant-varsler-kaempe-aendringer-i-butikkerne-hvor-mange-kunder-gider

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Personaleløse Supermarkeder
  • #1   31. okt 2017 Jeg vil også have "live" service af et menneske smiley

• #2   31. okt 2017 Ja det bliver et tomt samfund efterhånden, Og ingen socialt samvær, hvor trist, smiley smiley smiley

• #3   31. okt 2017 Jeg tænker, bliver det så sådanne nogle Supermarkeder, hvor alle de der romaer, der kommer til, bare kan gå ind og tag selv, og gå igen, så bliver de da hurtige tomme smiley

• #4   31. okt 2017 at man skanner sin vare fra hylden, med mobilen et stort nej tak
    men at vi selv skanner vores vare ved udgangen og betaler med kort, har vi haft i flere år her i FØTEX i Glostrup
    og det er både hurtigt og let, varene ligger bag glas og kan først frigives efter betaling

• #6   31. okt 2017 Ja, men nu bliver det spændende at se, hvornår den sidste bemanding er at se, for det er nok fremtiden, så hvad skal vi så med robotterne, vi skal snart alt selv, jeg finder det frustrerende. DSB eksempelvis, der er sq aldrig et øje, der kunne minde om en DSB medarbejder, find ud af det selv, eller begynd at gå, eller tag' din egen bil ..... smiley

Her hvor jeg handler, er det stort set det samme med bemanding, som du oplever, Torben, det er nok personalepolitiken der er sådan i hele landet.

• #8   31. okt 2017 Den eneste fordel det kunne give, ved at gøre selv, Annella er, at kassebonen vil der så aldrig være fejl i smiley smiley

• #9   31. okt 2017 Så kommer jeg også lige i tanke om Supermarkedernes Delikatesse, skal vi så selv gå i køleskabet, skære ud, veje salater, finde de hjemlavede sild, skære ost, flæskesteg, roastbeef, stege frikadellerne selv eller bliver de så bare nedlagt, jeg har en god Delikatesse i Meny, den vil jeg helst ikke af med smiley

• #10   31. okt 2017 Jeg går næsten altid til kassen i Føtex, dog var jeg forleden nødt til at betjene mig selv ved scanneren, da alle kasserne havde et nedbrud.

Jeg foretrækker at blive betjent af mennesker og ikke af robotter.

IT skulle være kommet for at hjælpe os, Gud fader en gang løgn.
    For hver gang man ansætter en IT medarbejder, er der 8 der bliver arbejdsløse, er det hjælp?

• #12   31. okt 2017 Ole.

Det er vel en sandhed med modifikationer.

I dag har de fleste unge mennesker en uddannelse, så de har vel ikke så meget at frygte, men hvad med de ældre ufaglærte?
    En der står i kasselinjen i Kvickly på min alder, ville da aldrig få noget andet.

• #14   1. nov 2017 #11 - Ole, det er da ikke at sammenligne med personaleløse supermarkeder. De tankstationer, hvor vi selv kommer benzin/diesel på har da en betjent station, hvor du også kan købe en avis og en kop kaffe.

Men du tænker nok endnu flere år bagud, da der var service på, der hvor vi bare sad inde i bilerne og tankpersonalet kom ud og tankede for os, det var da service, der ville noget.

Men jeg synes ikke der findes så mange tankstationer uden personale og jeg kører en del.

• #15   1. nov 2017 #13 - Torben, det har jeg godt set på TV, jeg synes det er en fin service, og der kan vi vel også vælge, om vi har lyst til at tage imod den.

Det der med drikkepenge til snart sagt alle faggrupper, det har de også tradition for i Sydeuropa, jeg ved ikke helt, om jeg bryder mig om det.

• #17   1. nov 2017 Der er typiske fejl på kasse bonnen hvis der er tilbud som ikke er registreret, hvad gør man så? lortet er skannet ind men din regning er 220 i stedet for 175 kr.

Hvis der ikke er en kæft til stede så er du fandme på den for jeg er sikker på man ikke kan lave en tilbage skanning og bare smide lortet på gulvet og sige fuck you. Man kunne jo så bare holde øje med prisen på tilbud når der skannes ved hylder - men hvor mange gør det?

Kigger man på det rent logistiske så skal alle varer have en sikkerhed så man ikke bare kan forsyne sig og vade ud og grine over femøren og hvem skal stoppe dem?

Nu er jeg bekendt med en metode som kan skjule en sikkerheds chip så man ikke nuppes - jeg undlader lige ikke at sige hvordan....men butiks tyve sover ikke og er ret hurtige til at tilpasse sig...

Så hvordan vil de sikre sig når der ikke er et personale?

• #18   1. nov 2017 Tror de andætter vagter og detektiver istedet, hvad er der så sparet?

• #20   1. nov 2017 Personale løse butikker - Kirstine, ingen vagter - ingen nogen som helst...bare en skide automat...

• #21   1. nov 2017 Polysl.

Jeg ved også godt hvordan man gør varesikringen tavs, men da jeg fra tid til anden arbejder på et par apoteker, undlader jeg at afsløre det.

• #22   2. nov 2017 Det kan snart være nok med den uafladelige selvbetjening overalt og samtidig stiger tyverier og overfald. Med vilje har jeg ikke mobilpay, bryder mig ikke om at stå og vifte med min telefon alle vegne, derfor betaler jeg kontant i supermarkeder. Det ender med jeg dør af sult og ligger i kisten med min mobil.
    Det er heller ikke min kop te at handle på nettet. Uden personalet er der frit slag for tyve der bare kan indsamle telefoner fra ældre kunder, ikke nok med det, der forsvinder sikkert også punge med ID-kort til senere brug.
    Hvis ikke det bliver tilladt at bruge peberspray laver jeg en selv, en lille forstøver med vand, eddike og peber... smiley smiley smiley

• #24   2. nov 2017 Ole.

Så vidt jeg ved, har de endnu ikke selvbetjeningskasser i COOP, det er Dansk supermarked, der har det.

Men hvis vi vil beholde kassedamerne, må vi stå sammen, og boycotte selvbetjeningen i videst muligt omfang.

• #26   2. nov 2017 Ole.

Men så melder jeg mig bare ud af COOP, længere er den ikke.

Men du har ret, har ikke læst linket før nu.

• #27   4. nov 2017 #19
    Torben er det ikke en spareøvelse?
    Maskiner er billigere end kassedamer. De kræver heller ikke feriepenge..

• #28   5. nov 2017 Jow Kirstine det vil jeg også mene at det er, det er nemmere at handskes med maskiner end mennesker der bliver syge og brokker sig over forholdene. smiley

• #29   5. nov 2017 kirstine

Maskiner strejker ikke hvis de er vedligeholdt, de kan køre 24 timer uden en pause som lokum, mad, bare lidt olie en gang imellem.

Men det er ud i fremtiden at man gør en butik person løs. Det vil i starten have 2 muligheder og fint med det, Man har også i årtier lobby arbejde med at gøre samfundet pengeløs det er så ikke lykkedes for der er altid en parameter som kommer i klemme. - pensionisterne som i stigende grad bliver flere af som helt er stået af teknologien - og dog der er masser kurser men den mere dybte gående teknologiske forståelse får man ikke fortalt eller forstået.

Eksempel:

Børn er gode til den overfladiske teknologi indenfor IT men de fatter hat af Html, Html5, Delphi, PHP, Phyton, osv. generel codning... >De bruger teknologien som et fjernsyn - tænd og sluk og høvle kanaler.

Men nu skal man så ikke bebrejde dem det for det var faktisk formålet med teknologi at det blev så simpelt. Hvad der nu er brug for at at man begynder at lære dem tidligt hele backend af teknologien så de får en fornemmelse for codningen, I flere lande har man allerede startet i 1 klasse med at lære børn codning og som man kan se i nyhederne så er man begyndt at se på at lave det som valgfri.

• Maria P
    Maria P Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #31   10. nov 2017 Jeg kan godt lide Netto, tror altid at de har haft god service

• #32   10. nov 2017 Jeg kan ikke fordrage Netto, rodebutikker smiley

• #34   11. nov 2017 njarh, Torben, nogle discountforretninger har en
    lowservice politik integreret på forhånd, for at holde omkostningerne i bund. De kalkulererer slet ikke med begrebet service. Er min erfaring. Menu magasin Hellerup strandvejs butikker, Illum er dem jeg lige kan komme i tanker om.
    Østerbro gir mere service end Nørrebros butikker osv.
    Endda hos Jysk når man køber hans dyner, kan du mærke forskellen.

• #35   11. nov 2017 Jeg må sige, den Aldi jeg handler i er altid pæn, ren og personalet er upåklagelig søde og altid smilende.

Det kan højst sandsynligt godt tænkes, at det kan handle om beliggenheden, Kirstine smiley

• #36   11. nov 2017 Torben.

"Det betyder intet om butikken hedder Netto, Føtex, Bilka, Spar, Menu, Rema1000 Brugsen, kvickly eller Aldi eller noget helt syvende... "

Du må mene, eller noget helt tiende, da du allerede har nævnt 9 supermarkeder. smiley smiley

• Maria P
    Maria P Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #37   11. nov 2017 Man kan forestille sig, at personalet har mere tid til at bryde sig om deres kunder og hjælpe med spørgsmål, hvis de ikke har travlt med en kø ved kassen....

• #38   14. nov 2017 EHJ Torben der er jeg ikke enig, vi har 4 Netto butikker i vores område, og der er rod i dem alle, store øer hvor der ligger alt muligt hulter til bulter og prismærkningen er ikke eksisterende, der hvor der står prisen på fiskefileter ligger der kyllinge lår, og på gulvet står der bure der skal pakkes ud, det er en stor rode butik, det har jeg ikke oplevet i de andre butikker du nævner, Og det samme var tilfældet da jeg boede på Frederiksberg, der var et syndigt rod i alle Nettoer, Så det kan ikke være en dårlig bestyrer der gør sig gældende,

• #40   14. nov 2017 Bor du i Danmark Torben? Kissers beskrivelse passer fint her ved hovedstaden.

• #41   14. nov 2017 Netto ved Hovedstaden, ikke her i Glostrup, hvor alt er pænt og rent og nydelig med et meget hjælpsomt personale

• #42   14. nov 2017 Har de personale, udover dem ved kasserne? De er godt nok svære at få fat i.

Mit nærmeste supermarked er Kvickly, så det handler jeg som regel i, men foretrækker Føtex.

• #44   14. nov 2017 Så må Netto altså være jævnt uheldige med deres bestyrere, jeg kommer der ihvertfald ikke. Det er snart mere en blanding mellem en isenkram forretning og et Schous varehus, med kunstner artikler og stop fyldte øer hvor alt ligger hulter til bulter.

• #46   14. nov 2017 ja for søren det gør jeg gerne, vi ses, men hvor Torben, smiley smiley smiley

• #47   14. nov 2017 Ok Torben jeg medgir at der tilsyneladende findes fornuftige bestyrere i Netto. Men har ikke hørt om dårlige i Føtex og Meny endnu. Bortset for noget rotterod i nordjylland fornylig.

• #48   14. nov 2017 Ja, jeg har som sagt heller ikke nogen gode oplevelser med Netto, hverken her hvor jeg bor og heller ikke på Fr.berg smiley

• #50   15. nov 2017 Jamen det område kender jeg godt, jeg voksede op i Nærum, men kom tit rundt med min far for at se på ny anlæg, han var selvstændig Anlægsgartner, Men vi må jo se om det kan lykkes, håber at du klarer skærene, du har jo rigeligt at set til, smiley smiley

• #51   16. nov 2017 Hos mig har Meny både orden og flinkt personale, men er dyrt når der ikke er tilbud.
    Lidl er på samme måde. Netto er nok konkurreret ud og kan ikke holde på personalet, det er det samme i min Aldi, men der er orden.
    Holder meget af Bilka og Føtex.

Kommentér på:
Personaleløse Supermarkeder

Annonce