Nul kød Nul kød
For at forstå veganere og vegetarer vil jeg fra Mandag og 14 dage frem udelukkende spise "græsplæne" for at føle hvordan det føles efter 14 dage at være uden kød og animalske produkter.
Temaet har været flere steder om hvordan det er uden kød, men som kødspiser er det jo svært at sætte sig ind i - så derfor dette forsøg - nej ikke forsøg for det lyder lidt som om at man kan bakke ud. Nej en konsekvent brug af føde uden vegetabilsk olier og kød - så pas på derude, hvis jeres græsplæne er slået i løbet af natten så er det ikke havenissen som bliver levende om natten og slår græsplænen men mig som huserer.
Jeg ville være spændt på hvordan jeg føler mig efter 14 dage - jeg kunne begrænse det til en uge - men erfaring har vist at der altid skal bruges 14 dage før der er en mærkbar effekt indenfor mange ting - som sport. på HF havde jeg idræt og løb for første gang, føj hvor gjorde det ondt, anden gang gjorde det ondt tredje gang gjorde det om. Næste uge gjorde det ikke ondt andet hvis man pressede sig -
Jeg har desværre ikke den store erfaring på mad uden animalsk fedt og kød - men jeg må så lige google på nogle retter.
feb 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Svar: 50
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
bare rolig jeg kan ikke omvendes og det affald jeg smider er mine køkkenposer overalt for jeg gider sgu ikke sorterer.
feb 2017
feb 2017
dec 2014
Lige nøjagtig for en skralde bil har ikke 6 forskellige kamre som affaldet kan være i.
Metal, glas, papir, småt pap, madaffald, restaffald.
feb 2017
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Men Polysl, hvorfor skriver du at du ikke vil bruge vegetabilsk olie under dit forsøg, skulle der ikke have stået animalsk?
dec 2014
Du har ret - det var vegetabilsk.
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 586
Ovenstående foto bli'r man ikke vegetar af...lækkert med en god gammeldags gang flæskesteg.
dec 2014
Morgenmaden bestod af figenpålæg på rugbrød hvor jeg tog en bid og kylede lortet ned i skraldespanden og lavede en æggekage med skåret bacon.
Modbydelig næsten 14 dage som jeg ikke vil have at min værste fjende oplever. En lind mave, hovedpine, træt på trods af at jeg åd en vitaminpille hver morgen. Ingen sprut og de 3 smøger jeg ryger smagte af basilikum.
Føler mig absolut ikke sund men mere grøn i ansigtet som flere vegetarer ser som en god kulør.
Slut med græsplæne og kaninfoder - bøffen jeg skal have fejres helt uden noget som helst - ikke kartofler, sovs eller græsplæne, men som den sande føde for kloge mennesker. Havde jeg forsat så var jeg nok endt som Svensker med mørke fletninger og et vredt blik.
Så lad de syge forsætte med græsplæne... jeg forsætter med kød i lange baner.
God weekend.
dec 2014
Man skal prøve det for at være med i en debat - og så er det jo en udfordring.
dec 2014
Hvis du besluttede at blande dig udenom, hvorfor skriver du så?
er det for at manifesterer at du ved ud fra dig selv at alle er sådan indrettet - det vil da være meget arrogant.
Godt du ikke er i et firma som skal lave tabeller og grafer baseret på et element.. Det kræver noget af et specielt dataark.
Og selvfølgelig kan jeg beskrive min subjektive mening hvordan jeg føler mig efter næsten 14 dage - det kan du eller andre ikke for mig.
Eller skulle jeg havde sendt dig mit indlæg til godkendelse så jeg ikke bliver kaldt en klovn?
Nul kød