Kartofler {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt kartofler, både på marked hvor de ikke er øko, i butikker som har begge dele eller øko.
Aldrig har jeg mødt så mange med sorte øjne som går dybt ind i kartoflen. - dog er undtaget de gårdbutikker jeg køber mine grønsager og kød. Gider jo ikke det halal pis - fra en nathue som har stået og bræget sit lort ud over kyllingen.
Jeg vil lave en forsigtig vurdering om at 30% skære man fra.
En gang beklagede jeg mig til ham på markedet
Han sagde: Det kan skæres væk...
Enig - men som jeg sagde; jeg betaler kilopris så jeg gider sgu ikke skære halvdelen af -
hvad fanden er der sket med de kartofler?
Man opbevarer ikke kartofler som før, men i rum med en gas som skal konserverer dem så længe som muligt. Den gas har åbenbart ikke nogen effekt på alle de dyr som kravler rundt inde i kartoflen.
Som barn da vi boede i Vissenbjerg, var hele vores have en kartoffelmark - ingen øjne eller antydning om at der har været et dyr i dem.
En gang blev jeg ret sur, over en pose med 2 kg, fra Netto, jeg startede med at skrælle - orm, orm orm orm osv. tog dem ned til Netto og beklagede mig, - vi bytter gerne sagde han - gu vil jeg ej, giv mig pengene tilbage.
Jeg kunne også gå over til ris og pasta, men jeg elsker kartofler - er der noget bedre end karbonader, kartoffelmos og majs? ja da - karbonader i en sovs med ærter og gulerødder, persille.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 53 Svar: 582
Skal jeg have nye kartofler på en skive rugbrød, skal nye kartofler koges med skræl, og direkte på brødet, og gerne med en stribe sennep på.
dec 2014
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 586
dec 2014
dec 2014
Kartofler