611 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Ny sorround forstærker? Ny sorround forstærker?

Hey.

Jeg skal have anskaffet mig en ny forstærker og i den anledning er jeg blevet lidt i tvivl om hvad den skal kunne.

Den skal være tilsluttet mit tv og min playstation gerne gennem hdmi, men hvor mange hdmi in/out skal den have for at jeg kan få det hele til at virke sammen?

og ellers skal den bare bruges til at høre musik på fra computeren og iphone.

Højtalerne er på 130watt rms hver, så hvilke specifikationer skal jeg gå efter på forstærkeren?

Hå¨ber nogen gider og komme med lidt inputs.

Og ja forresten, hvad er alt det med 3D? Altså mht når vi snakker forstærker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny sorround forstærker?
  • #1   15. feb 2011 Min surround reciever har 3 hdmi indgange og 1 ud. Og det er rigeligt for mig.

Mht. 3D så hvis recieveren er godkendt til det, så er den bare i stand til at sende et 3D signal videre fra afspilleren og til tv'et.

Men hvor meget vil du bruge på det? Så er det lidt nemmere og hjælpe

• #2   15. feb 2011 Jeg vil bruge omkring 1000 og 3000 smiley

Men altså det er ikke prisen det kommer an på når det kommer til stykket, men omkring det prisleje.

Må gerne være brugt.

• #3   15. feb 2011 Hvis det er dit budget. Så skal du nok ikke gå så meget op i specifikationer.
    Kig evt. efter noget brugt, Harman Kardon, Onkyo eller Pioneer som understøtter HDMI 1.3

• henrik c
    henrik c Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 37
    #4   15. feb 2011 Jamen den skal jo minimum have 1 in og 1 out. Det har alle idag, er jeg ret sikker på.

130 watt rms hver? kan du give link til højtaler, eller beskrive dem? om det er med en stor 10" bas i eller om det bare er 6.5"

Har selv prøvet 3 forskellige:

Denon AVR1911 den er ikke helt kraftig nok til at trække store basser. men en 8" i hver højtaler kan den godt klare. Den er lys i lyden og 3d ready (hdmi 1.4 med Audio Return Channel ARC)

Pioneer VSX-820-k den er kun 5.1 hvis du kan nøjes med det, så er det jo fint. Ved ikke helt hvor meget den kan trække, men omkring det samme som Denon´en. Den er også til den lyse side i lyden, og har alle de funktioner du skal bruge.

Yamaha rx-v767. En ret kraftig fætter, også noget dyrere. Men har alle funktioner. Dog ikke usb, men det har din playstation jo. Den er lidt mere til den mørke side med lyden. Men lyder bestemt ikke ringe. En rigtig god reciever.

Jeg ved at pioneer og yamaha har hdmi passtrough. dvs at de ikke behøver være tændt for at sende hdmi signalet videre til tv´et hvis man ikke ønsker at bruge sit surround. f.eks sent om aftenen.

Ellers er der en onkyo sr-608, eller marantz sr5005. rigtig fede recievere også.

• #5   15. feb 2011 Den her ser ganske udemærket ud. http://www.dba.dk/onkyo-tx-sr608-71/id-71974721/

• #6   15. feb 2011 Hvad har du?

• #7   15. feb 2011 Jeg har en Pioneer LX-51. Og den er jeg rigtig glad for, kan varmt anbefale deres LX serie. Ved dog ikke så meget om deres "discount" serie som f.eks. elgiganten og ligende sælger.

• #8   15. feb 2011 Og mht. 5.1 og 7.1 Recievere så kan jeg ikke anbefale at gå efter 7.1 med mindre man har en MEGET stor stue så alle højttalere kan få en fornuftig afstand til siddepladserne. Been there done that.

• #9   15. feb 2011 5.1 er fint til mig.

Men kan man godt spille 5.1 med en 7.1 reciever? Eller skal det være 5.1

Har aldrig hørt eller set 7.1

• #10   15. feb 2011 Ja ja. 7.1 er bare med to ekstra bag kanaler. Det kræver også at de film man ser er optaget i 7.1 hvilket de færreste er.

Så hvis man kun vil bruge 5.1 på en 7.1 forstærker så lader man bare være med at sætte de bagerste til

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.559
    #11   15. feb 2011 Jeg sidder faktisk også og kigger efter sådan en fætter, har kigget lidt på denne: (link fjernet)

Men jeg har ABSOLUT INTET forstand for forstærkere, højtalere mm. Så aner ikke om den er god nok. Og de minusser der er skrevet på linket, aner jeg ikke hvad betyder smiley

• #12   15. feb 2011 Arg, den var solgt den på dba, den så ellers fin ud.

• #13   15. feb 2011 Det var ærgeligt. Men kig vidre efter noget nyere onkyo. Du burde kunne finde en der matcher dit budget

• #14   15. feb 2011 Tror i denne ville kunne opfylde mine behov ?

http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/VSX-520-K/specs.html

• henrik c
    henrik c Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 37
    #15   15. feb 2011 Har købt den der hedder 820-k og er ret sikker på den store forskel ligger i tilslutningerne. Tror den vil matche rigtig godt.

Kan hvertfald sige god for 820-k. Den koster 2800 kr.

• #16   15. feb 2011 den Onkyo TXSR608 der blev postet er stærkt anbefalesværdig! Er selv igang med at spare op til en. De fås fra 3100 fra ny hvis de leder de rigtige steder.
    Tricket med Onkyo'en er at den selv kan måle lydfeltet udfra 3 lyttepositioner vha. en lille mikrofon der følger med, og det er den overraskende god til. Du kan sagtens køre 5.1 med den, og 7.2 hvis du en dag får lyst.
    Opsætning foregår på tv'et i nogle brugervenlige menuer ^^

• #17   15. feb 2011 Ja, jeg forlanger jo heller ikk det helt vilde af den, bare lidt okay lyd til film og musik.

Vil tage ud og kigge på lidt forskellige i morgen.

Har i nogle gode tips til hvad der SKAL være og hvad der kan undværes, synes godt nok alle de specifikationer er blevet lidt mere komplicerede end de var en gang smiley

• #18   15. feb 2011 Ja, den er fin sådan en, er også rigtig træt af den var solgt.

• #19   15. feb 2011 mht. hvad der skal være med så hedder det vist DTS, HTX og Audyssey hvis du vil have vild lyd. Derudover kan det være en god idé at kigge efter en forstærker der tæller i DB når du skruer op/ned, i stedet for en der skruer i foruddefinerede hak ligesom mange Sony'er gør (min gør ihvertfald)! ^^

Ellers afhænger det jo bare af hvilke tilslutninger du har brug for smiley

• #20   15. feb 2011 Alle de nye forstærkere kan det du skal bruge. Så det er bare og finde en fornuftig en.

Kommentér på:
Ny sorround forstærker?

Annonce