2.176 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

HIFI - trådløs kobling pc-anlæg-tv. Råd søges! HIFI - trådløs kobling pc-anlæg-tv. Råd søges!

Hej allesammen,

Jeg kunne godt tænke mig at koble mit tv-anlæg-bærbar sammen, så jeg kan afspille musik fra min bærbar på anlægget (med 320 kbps), se film på fjernsynet, som jeg streamer på computeren, med den gode lyd fra anlægget.

Min forstaerker: (link fjernet)
Mit tv: http://www.reevoo.com/p/lg-32lh2000
Computer: En 15,6" mm-vision bærbar (spørg endeligt, hvis i mangler "stats")

Nogen hjælp at hente her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HIFI - trådløs kobling pc-anlæg-tv. Råd søges!
  • #1   24. nov 2012 Og hvis det ikke kan lade sig gøre trådløst, hvordan kan man så gøre det med kabler?

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #2   24. nov 2012 1) Forslag til lyd streaming:
    Ikke at der er verdens bedste løsning, men bruger den selv til daglig dags musik. Men rækkeviden er ikke fantatisk, så når der er fest og mange mennesker i lejlighed ryger bærbaren til med et kabel i stedet.

Men som sagt, til daglig dag så fungere det nu fint. Kræver dog din bærbar har bluetooth. http://www.logitech.com/da-dk/speakers-audio/home-pc-speakers/wireless-speaker-adapter

2) At sende film via kabel til fjernsyn.
    Køb et godt kvalitets HDMI kabel, og brug dette når du vil streame film til fjernsynet, alle andre løsninger kan i mine øjne ikke betale sig, et kvalitets hdmi kabel på 10 meter koster under 500, og giver dig lige så meget frihed på værelset/istuen som en trådløs langt dyrere løsning vil give dig.

3) At sende musik fra bærbar til anlæg via kabel.
    Hvis ikke logitech og bluetooth løsning tiltaler dig, kan du altid købe dig sådan et kabel her i stedet (link fjernet) Det vil fungere ganske fornuftigt, bedste løsning rent lydmæssigt er dog at få fat i en USB Dac og forbinde denne til anlæg og bærbar.. men afhænger også af dit anlæg, sidder du på eltax højtaler og bruger netledning mellem anlæg og højtalere, så er det lige som lige meget smiley

• #3   24. nov 2012 Jeg har allerede sådan et kabel du linker til i punkt 3, men det skratter af og til, fordi det fungerer dårlig med lydudgangen til min pc. Derudover, er lydkvaliteten dårlig.

HDMI kabel, bliver et must kan jeg så forstå. Men hvis jeg bruger HDMI-kabel fra pc til fjernsyn, kan jeg så godt få lyden over min forstærker/højtalere?

Køber ny bærbar om 3 uger, så at tilvælge bluetooth er ikke noget problem. Dog kan jeg ikke se på hjemmesiden, hvor god en lydkvalitet Logitech Wireless Speaker Adapteren understøtter? -Dette er nemlig essentielt.

Mange tak for dine svar! smiley

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #4   24. nov 2012 Først og fremmest, så er den skrattende lyd enten at kablet er af for lav kvalitet (sort, tynd plastik til en 20'er fra bilka), eller din bærbars udgangs skyld. Køb et ordenligt kabel, og du er ude over skratteriet.

Mht. resten, så er jeg lidt usikker på hvad vi er ude i her smiley Men lad mig at gætte lidt.

Du vil gerne have at ved musik så ryger lyden selvfølgelig over på og ud via anlægget. Men ved film, så ryger billede op på fjernsyn, og lyd ud via anlægget?
    Right? I så fald kan jeg berolige dig med at du sagtens kan indstille bærbaren til overstående.

Men synes ikke du skal bruge den logitech ting jeg linker til, til film osv. Som sagt så egner den sig (i mine øjne) kun til daglig dags musik, specielt da rækkeviden er under 10 meter.

Men før jeg går i gang med at forslå alverdens ting og sager, hvilken prisklasse og kvalitet er dit anlæg så i? Og hvad har du, gider ikke komme med et forslag til Dac og kabler der løber op i 2000 kr, hvis forstærkeren er det eneste af ordenligt kvalitet i hele sættet.. tingene skal jo gerne hænge lidt sammen smiley

• #5   24. nov 2012 Jeg vil gerne have at det jeg streamer på bærbaren, kommer til udtryk med billede på tv'et og lyden på anlægget, ja.

Mine fronthøjtalere er Dali 6 gulvhøjtalere. og jeg har et par udemærket mindre dali højtalere jeg kan bruge som baghøjtalere. Jeg har en dali centerhøjtaler - mener det er dali concept, den hedder. Pt. har jeg dog ingen subwoofer, da jeg ikke har plads i lejligheden.

Tror ikke det er kablet den er galt med, da jeg købte det til 200-300 kr. i hifi-klubben. Tror snarere det er udgangen på min gamle bærbar den er galt med.

• #6   28. nov 2012 Hej igen,

Jeg satser på at mini-jack udgangen i min nye bærbar er god og fungerer uden problemer. Så bliver det overført med kabel. Men hvor mange kbps er det der kan overføres således?

Derudover vil jeg bruge HDMI-stik fra bærbar til tv og mini-jack fra tv til 2xphono på forstærkeren.

Hvordan lyder det `? -tror du det vil komme til at fungere?

Kommentér på:
HIFI - trådløs kobling pc-anlæg-tv. Råd søges!

Annonce