846 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Autoforstærker Autoforstærker

Hej baboom.

Jeg har fundet en ekstrem billig autoforstærker på 3000 watt og nogle total fede højtalere på 1000 watt hver. Jeg skal ikke bruge det til bilen men til mit hus.

Link til forstærkeren:
http://importas.dk/shop/catalog/product_info.php?cPath=33_36&products_id=176

På den forstærker jeg har udset mig er der ikke nogen knap til at regulere lyden med. ( det er der vist ikke på nogen bilforstærkere). Hvad skal jeg gøre for at regulere lyden når jeg nu ikke slutter den til i bilen men i huset?

Skal jeg bruge en lille forforstærker eller effektprocesser som skal være forbundet mellem forstærkeren og højttalerne eller?

Hjælp mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autoforstærker
  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 35 Svar: 388
    #1   29. okt 2007 12 Volt
    80 Amp
    =960 Watt PP total =240 Watt PP pr Kanal

Så drop alle de reklame watt

• Nicoline :
    Nicoline : Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 34 Svar: 177
    #2   29. okt 2007 Du må sku aldrig gå efter wattene... Kun RMS wattene -

Forstår dog ikk hvorfor du ikk køber en alm hifi forstærker nu det er til huset... Du må tænke på der er en grund til den hedder autoforstærker...

• #3   29. okt 2007 Som de andre siger... Tro ikke på de watt der står på forstærkeren. Hvis det er den forstærker der er på billederne i linket er der massere af muligheder for at skrue op og ned for lyden, og indstille så det lyder godt... Med held. Men til en stue ville det nok ikke være en god ide med en autoforstærker, da den køre på 12 volt. Så skal du have en transformer stående sammen med dem. Så er det da nemmere af købe en der er beregnet til en stue.

Men husk. Man får tit hvad man betaler for. Så kan godt være den kan spille højt, men næppe ret godt!

• #4   29. okt 2007 det blir noget lort at bruge den i huset da den er 12 v og du har 220 v i huset du skal ha omfore og alt muligt lort og du kan godt skrue ned for den forstærker men den spiller a h..... til, første gang den er rigtig varm er der ikke meget guf tilbage i den

• #5   29. okt 2007 Bras sagt fra min side af, og garenteret noget klams der kommer ud af den.
    Kvalitet og lyd hører sammen,

• #6   29. okt 2007 Ok. Så jeg skal bare købe en almindelig effektforstærker som er beregnet til 220 volt? En effektforstærker noget lignende denne her:

http://importas.dk/shop/catalog/product_info.php?cPath=23_29_57&products_id=191

De almindelige effektfostærkere koster meget mere end autoforstærker. Men kan sådan en som den i linket godt trække nogle højttalere på 1000 watt pr styk? Ved godt at de ikke vil kunne spilles fuldt ud men vil det blive ok?

• Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 936
    #7   29. okt 2007 De der watt kan du godt skyde en hvid pil efter...

Lad være med at køb autostereo til hytten.. Du får meget mere for pengene ved at købe alm stue stereo.. Desuden koster en omformer der kan lave 80A en arm.. hvis du overhovedet kan få sådan en nogen steder..

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 35 Svar: 388
    #8   29. okt 2007 Er du nu også sikker på at dine højtaler er på 1000 Watt..???
    Jeg kan finde noget bedre til under det samme...

Kommentér på:
Autoforstærker

Annonce