{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Trudsler og anmeldser? {{forumTopicSubject}}

sagen er sådan her:
Min lillebror sælger en aprilia sonic til 7400
alt den skulle have var en ny dyse og sat luftfilteret på..

den nye ejer "glemmer" at sætte det på altså luftfilteret så den dør hver gang han køre.. da han så endelig køre fucker han noget andet op.. så den lige pludselig ikke virker, nu mener ejeren at det er en lorte handel og min lillebror har snydt ham..

så efterfølgende truer han ham på nettet og mener han skal give ham 14000 tilbage.. han truer med at skyde ham..

og her til aften flere måneder senere trapper den nye ejer op sammen med søsteren kæreste som truer os ..

hva gør man i sådan en situation? anmelder det til politiet ? og hva sker der så? vi har printet samtalen hvor der trues.. vi har papirene over handelen som er skrevet under osv. og vi er 3 der var vidner til at han truede os.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trudsler og anmeldser?
  • Nexii »
    Nexii » Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 61 Svar: 553
    #1   19. feb 2009 det smarteste ville være og gå til politiet, det ulovligt og true folk på livet smiley

• #2   19. feb 2009 meld det.

• #3   19. feb 2009 enig med morten.

• #4   19. feb 2009 når handlen er skrevet under og der står de felj der var med kan han intet gøre.... hvis det ik er disse fejl der stadig ik duer.. noed helt andet er idioten truer ham direkte på livet! det kan give op til 2 års fængsel! så ind på politigården med papiret og andmeld ham.. evt få politi tilhold imod idioten!!!!

• Nexii »
    Nexii » Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 61 Svar: 553
    #5   19. feb 2009 se! nu han klog IGEN xD

• #6   19. feb 2009 morten... det ved jeg så intet om smiley men ved da at hvis jeg købe en trøje på jaaa trendsales og den slet ik er som på billed og lovet kan jeg kræve pengene igen... og det da os privat eller??

• #7   19. feb 2009 Hvis ikk det hjælper siger du bare til.. Så samler vi alt og alle der er friske og besøger idioten selv.. smiley Jeg er klar..

• #8   19. feb 2009 igen er jeg enig med morten:)

• #9   19. feb 2009 Tror nu også bare vi anmelder det.. det andet holder ikke.. så kan de smadre vores biler osv.. det dækker deres forsikring osv jo nok :o.. det truede de nemlig med her til aften smiley

• #10   19. feb 2009 må lige spørge.. hva sker der egentlig når man melder det?

varetægs fængsel ?
    Bøde ?

eller hva? smiley

• #11   19. feb 2009 sandt nok

altså hmm, det eneste han flipper over er faktisk at min lillebror har sagt den køre 100 også køre den 80...

også at han mener det er at snyde ved handelen..

sammentidig vil han have den skal lyde lovligt køre SINDSYGT stærkt på samme tid.. men når den skal køre hurtigere kræver det større udstødning osv som larmer mere.. det fatter han bare ikke smiley

• #12   19. feb 2009 også det at han mener min lillebror har solgt ham noget som ikke virker fordi den gik istykker et par uger efter fordi knolden ikke sætter luftfilter på så den får en for mager blanding smiley

• #13   19. feb 2009 De bliver afhørt af politiet, og hvis politiet mener at det er dem, så bliver de varetægtsfængslet og så senere skal i begge i retten og blive afhørt. Trusler kan give op til 1½ års fængsel, mener jeg.

• #15   19. feb 2009 det sikert os sandt den kører 100 km/t ned a bakke:D hehe

ang selvtægt jaa smart godt gået... :S

morten> hehe ja ja hva ved jeg? heh

trusler på sms kan give op tikl 2 års fængsel ved jeg! os selvom det ik r en direkte dødstrusel.. de slår nemlig hvert enkel ord op i ordbogen og tar derudfra.. smiley

• #19   19. feb 2009 hej jeg er så lillebror og jeg har solgt ham denne scooter det er sådan at jeg havde lovet ham at lave den der scooter da han købte den men jeg er ikke kommet osv og han begynder at true mig osv men der står intet i papir om jeg har lovet at lave den for ham så hvad skal man så gøre i denne situation ? stadig melde til politiet eller ?

han havde så selv fået den ud at køre og smadre den så selv igen?

• #21   19. feb 2009 mr.k> der kan mange grunde til de ik har gjort noed ang din sag.. at du måske selv bad om de tæsk a du skyldte penge da de trusler du har fået er atypiske narko trusler... smiley rigtig mange ting spiller ind.. hvis de står med to børnemord er de jo nok en del vigtigere end dig... forresten der findes steder du kan klage over dem:D bar til oritering

• #22   19. feb 2009 lechero og morten aka fight club: http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-340.html

der står svaret til jer begge smiley

• #25   19. feb 2009 Hehe, ja jeg kender det også udemærket. Købeloven mellem private er bare svær at forklare, så derfor gav jeg et link, hvor det hele står.

• #27   19. feb 2009 HALLO !!! `?? ingen svare alle svare uden om mig ? ??

hej jeg er så lillebror og jeg har solgt ham denne scooter det er sådan at jeg havde lovet ham at lave den der scooter da han købte den men jeg er ikke kommet osv og han begynder at true mig osv men der står intet i papir om jeg har lovet at lave den for ham så hvad skal man så gøre i denne situation ? stadig melde til politiet eller ?

han havde så selv fået den ud at køre og smadre den så selv igen?

• #28   19. feb 2009 hvem er dog mest dum? ham der truer eller ham der smadre ham der truer fordi han intet andet kan gøre?? der da masser a ku gøre... og jo politiet tar skam disse sager alvorligt men som tidligere skrevet er der sager der er vigtigere...... hvis alle tog loven i egen hånd ville der gå kk i verden! hey du skal ik stå og true mig så skyder jeg da bar dig! hmm jep go løsning...

• #30   19. feb 2009 dan> har du kun lovet det med ord? ik tekst nogen steder? ergo er det dit ord mod hans i sidste ende... så kan han intet forlange. mit råd er meld ham til politiet før han ender med netop a slå en a jer i gulvet det sku for surt!

• #31   19. feb 2009 Hmm så vidt jeg har forstået..

så gælder retur ret i sådan et tilfælde eller "garanti" kun hvis personerne som laver handelen privat altså kun mellem køber og sælger hvis det er aftalt.

hvis der kun står køber køber scooter
    sælger sælger scooteren

underskrift køber
    underskrift sælger?

så er den vel ikke længere end at gå til politiet da der INGEN former for retur ret eller lign er? har jeg ret eller er jeg helt ude og skide? smiley

• #32   19. feb 2009 louise J

jeg har kun lovet med ord der er intet på papir med jeg har lovet det

• #33   19. feb 2009 dan og dennis> ja lig akurat... ergo kan kraftidioten intet gøre... så hen til politiet med jeres beviser og tag den derfra.. bar sig i ret bange for ham da han ved hvor i bor og har været...

jeg har prøvet det og fik tilhold to dage efter nærmed personene sig røg han ind så jo de gør noed... specielt med dødstrusler...

knus herfra

• #34   19. feb 2009 Mr. K

det er lovet mundligt altså ikke noget som er bindende.. så meget har jeg lært fra dr1 programmer om forbruger service osv smiley

Louise J Super mange tak.
    Morten ! AKA Comedy Fight Club ! vi gør som du siger smutter en tur forbi stationen i morgen..

I skal alle have tak for jeres tid. aldrig sjovt med sådanne sager her smiley

• #35   19. feb 2009 Æhh..
    Tag det da som en mand og laver hans knallert SOM LOVET?!..
    Kan godt forstå han vil smadre din knæskaller -.-"

• #36   19. feb 2009 altså han ville lave den så den kunne køre osv.. det laver han så selv, så efterfølgende har han jo lavet det forkert, så den slet ikke køre eller lign. så kan det jo pludselig være 10000 andre ting som den fejler istedet for bare at sætte en dyse i og lave normalt "service" som den bare skulle have for at køre..

det kan være stempel der er brændt hul i og lign.. kan ikke se det skulle være min lillebrors skyld.. uanset hva er den jo købt som "beset" og der var en mundlig aftale om at han skulle lave det sidste på den dvs sætte ny udstødnings pakning osv i.. så pludselig fordi det ikke kan gå hurtigt nok så truer han ham til han skal komme og lave den.. det gør han ikke da han skal true pludselig.. så vælger han at lave det selv så det først går helt i ged.. også flere trudsler smiley

• #37   19. feb 2009 mr.k> ej nu må du dælme tag dig sammen....! man kan kraftedme da ik tillade sig a true folk på livet bar fordi en dreng lover noed og så ik gør det? jesus christ nu holdt vi!! at bli rasende over så lidt come on!!!! jorden går sku da ik under fordi idioten selv skal lette sine fede røv og lave noed! han vidste den var sårn og desuden valgte han a købe den så stop dog med din omgang mundlort! du lukker jo intet relavant ud for dennis og dan!

• #38   19. feb 2009 mr.k hmm hva er det du ik fatter? folk lover så meget men holder det ik hverdag!! sku de så trues på livet? har du aldrig lovet noed og så ik holdt det? argggg

• #39   19. feb 2009 Altså Mr. K nu er min lillebror ikke verdens bedste til at formulere tingene rigtigt.. det han prøver og sige er:

Han lover at han kan lave den så den køre osv.. det vælger klovnen undskyld udtrykket så selv at gøre.. det gør han så forkert også går den jo i stykker.. det ser min lillebror ikke nogen grund til at tage sig af da den har været ude og køre som var det eneste krav til at lave den han kom med: efterfølgende truer han for at få min lillebror til at lave den. hvilket jo så ender med der ikke sker noget og min lillebror igen er ligeglad..

her til aften tropper han op med en eller anden lidt special dansker som talte meget unskyld igen "paki" agtigt dansk.. og de truer så min lillebror og sviner min far på det groveste..

og min lillebror går med til at han kan lave den.. men det gad de på ingen måde nu.. nu ville de have penge tilbage også kunne han få scooteren igen..

men det holder jo heller ikke på nogen måde ved en sådan handel.

• #40   19. feb 2009 mr.k> hehe kan da slet ik fatte hva du skriver, der findes tegn man skal sætte, så teksten kan læses og stav så lig tak:D

ergo er du ik bedre selv hvis du ik overholder dine aftaler, ergo skal du af igen slet ik sig sårn til dan og dennis! det da totalt dobbeltmoralsk?

*ryster på hovedet* og sir "man" hihi

• #41   19. feb 2009 nej tvivler også, men i skal have mange tak alle sammen syntes jeg har fået en bedre forståelse for det hele nu. mange tak.

//dennis

• #42   19. feb 2009 Morten :

Ja ikk?;)

• #43   19. feb 2009 Jeg købt engang en bil som var fuldstændig rådne og der var gennem tæret rust, og jeg nægtede og betale resten af pengene men der havde jeg skrevet under på at bilen var købt som beset, så jeg var tvunget til at betale for den rust bunke fordi jeg havde skrevet under på at den var købt som beset. også gælder den returening ikke..

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #44   20. feb 2009 Mr. K:
    Hvor er jeg i grunden godt træt af at folk, som dig altid klager over det danske politi, men det ændre stadigvæk ikke på at selvtægt er ulovligt og tilmed spilder det danske politis ressourcer – de manglende ressourcer du brokker dig over!

Lechero
    Ifølge Købeloven, §47:

” Har køberen før købets afslutning undersøgt salgsgenstanden eller uden skellig grund undladt at efterkomme sælgerens opfordring til at undersøge den, eller er der før købets afslutning givet ham lejlighed til at undersøge en prøve af salgsgenstanden, kan han ikke påberåbe sig mangler, der ved sådan undersøgelse burde være opdaget af ham, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt. ”

Ergo er varen set som beset, og kan ikke byttes medmindre andet er aftalt. Læs mere her: http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-340.html

Dennis j:
    Der er intet andet at gøre end at melde det til politiet, og det kan aldrig betale sig at udøve selvtægt, som ”Mr. K” tydeligvis er tilhænger af, da det ikke kommer til at gavne Jeres sag på nogen måde.

Held og lykke med sagen.

• #45   20. feb 2009 juridisk set skal man stadig handle ud fra købeloven med mindre andet er skrevet på papir du skal have skrevet på papir at knallerten er købt som beset og så skal begge parters navn stå der på stel nummer osv osv osv

ikke et sekund før gælder købt som beset reglen.

mht trusler osv så skal du selvfølgelig gå ned og melde det hos din lokale politistation så hurtigt som overhovedet muligt 3 vidner burde være nok og det kommer selvfølgelig an på hvor mange de andre var for så kan det i sidste ende blive en ord mod ord kamp men meld det med det i har nu for som du siger der så står i meget stærkt i jeres sag

man har altid 14 dages fortrydelses ret og det gælder i butikker som privat men hvis fyren har været ude og køre og derefter har ødelagt knallerten så frafalder de 14 dages selvfølgelig også det er logik

om din bror har sagt at den køre 100 og at den så ikke gør er sådan set ligemeget fordi knallerten er ulovlig og må kun sælges som bane racer men der bliver solgt så mange ulovlige knallerter så det gør politiet ikke noget ved længere så der er ikke noget problem igen er knallerten set og købt og den ny ejer har så selv ødelagt den så der mister han chancen for at bruge de 14 dage han ellers havde haft

mht til personlig fremmøde af nye ejere plus to ekstra personer som jeg har forstået på din adresse så er det chikane hvis de ikke er ønskede på adressen og at du har bedt dem forlade din grund oveni hatten kommer truslerne så desværre vil de jo nok benægte en hver form for trussel hvis politiet bliver indblandet så hvis det kan lade sig gøre så hvis det sker igen så prøv at få nogle billeder eller noget lyd optagelse med dem på så i har et bevis men altså ja gå til politiet de tager sådanne sager alvorligt det ved jeg smiley

held og lykke med det i står stærkt hvis i er 3 personer der har set og hørt det og har samme forklaring på hvordan det er foregået

mvh Tore

Kommentér på:
Trudsler og anmeldser?

Annonce