Trudsler og anmeldser? {{forumTopicSubject}}
sagen er sådan her:
Min lillebror sælger en aprilia sonic til 7400
alt den skulle have var en ny dyse og sat luftfilteret på..
den nye ejer "glemmer" at sætte det på altså luftfilteret så den dør hver gang han køre.. da han så endelig køre fucker han noget andet op.. så den lige pludselig ikke virker, nu mener ejeren at det er en lorte handel og min lillebror har snydt ham..
så efterfølgende truer han ham på nettet og mener han skal give ham 14000 tilbage.. han truer med at skyde ham..
og her til aften flere måneder senere trapper den nye ejer op sammen med søsteren kæreste som truer os ..
hva gør man i sådan en situation? anmelder det til politiet ? og hva sker der så? vi har printet samtalen hvor der trues.. vi har papirene over handelen som er skrevet under osv. og vi er 3 der var vidner til at han truede os.
jan 2009
Følger: 1 Emner: 61 Svar: 553
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 44
feb 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 8 Svar: 83
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 206
jan 2009
Følger: 1 Emner: 61 Svar: 553
feb 2008
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 47
feb 2009
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 23 Svar: 219
jun 2007
varetægs fængsel ?
Bøde ?
eller hva?
jun 2007
altså hmm, det eneste han flipper over er faktisk at min lillebror har sagt den køre 100 også køre den 80...
også at han mener det er at snyde ved handelen..
sammentidig vil han have den skal lyde lovligt køre SINDSYGT stærkt på samme tid.. men når den skal køre hurtigere kræver det større udstødning osv som larmer mere.. det fatter han bare ikke
jun 2007
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 47 Svar: 1.075
feb 2008
ang selvtægt jaa smart godt gået... :S
morten> hehe ja ja hva ved jeg? heh
trusler på sms kan give op tikl 2 års fængsel ved jeg! os selvom det ik r en direkte dødstrusel.. de slår nemlig hvert enkel ord op i ordbogen og tar derudfra..
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 11 Svar: 21
han havde så selv fået den ud at køre og smadre den så selv igen?
feb 2008
jan 2008
der står svaret til jer begge
jan 2008
jul 2007
hej jeg er så lillebror og jeg har solgt ham denne scooter det er sådan at jeg havde lovet ham at lave den der scooter da han købte den men jeg er ikke kommet osv og han begynder at true mig osv men der står intet i papir om jeg har lovet at lave den for ham så hvad skal man så gøre i denne situation ? stadig melde til politiet eller ?
han havde så selv fået den ud at køre og smadre den så selv igen?
feb 2008
feb 2008
jun 2007
så gælder retur ret i sådan et tilfælde eller "garanti" kun hvis personerne som laver handelen privat altså kun mellem køber og sælger hvis det er aftalt.
hvis der kun står køber køber scooter
sælger sælger scooteren
underskrift køber
underskrift sælger?
så er den vel ikke længere end at gå til politiet da der INGEN former for retur ret eller lign er? har jeg ret eller er jeg helt ude og skide?
jul 2007
jeg har kun lovet med ord der er intet på papir med jeg har lovet det
feb 2008
jeg har prøvet det og fik tilhold to dage efter nærmed personene sig røg han ind så jo de gør noed... specielt med dødstrusler...
knus herfra
jun 2007
det er lovet mundligt altså ikke noget som er bindende.. så meget har jeg lært fra dr1 programmer om forbruger service osv
Louise J Super mange tak.
Morten ! AKA Comedy Fight Club ! vi gør som du siger smutter en tur forbi stationen i morgen..
I skal alle have tak for jeres tid. aldrig sjovt med sådanne sager her
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 105 Svar: 532
Tag det da som en mand og laver hans knallert SOM LOVET?!..
Kan godt forstå han vil smadre din knæskaller -.-"
jun 2007
det kan være stempel der er brændt hul i og lign.. kan ikke se det skulle være min lillebrors skyld.. uanset hva er den jo købt som "beset" og der var en mundlig aftale om at han skulle lave det sidste på den dvs sætte ny udstødnings pakning osv i.. så pludselig fordi det ikke kan gå hurtigt nok så truer han ham til han skal komme og lave den.. det gør han ikke da han skal true pludselig.. så vælger han at lave det selv så det først går helt i ged.. også flere trudsler
feb 2008
feb 2008
jun 2007
Han lover at han kan lave den så den køre osv.. det vælger klovnen undskyld udtrykket så selv at gøre.. det gør han så forkert også går den jo i stykker.. det ser min lillebror ikke nogen grund til at tage sig af da den har været ude og køre som var det eneste krav til at lave den han kom med: efterfølgende truer han for at få min lillebror til at lave den. hvilket jo så ender med der ikke sker noget og min lillebror igen er ligeglad..
her til aften tropper han op med en eller anden lidt special dansker som talte meget unskyld igen "paki" agtigt dansk.. og de truer så min lillebror og sviner min far på det groveste..
og min lillebror går med til at han kan lave den.. men det gad de på ingen måde nu.. nu ville de have penge tilbage også kunne han få scooteren igen..
men det holder jo heller ikke på nogen måde ved en sådan handel.
feb 2008
ergo er du ik bedre selv hvis du ik overholder dine aftaler, ergo skal du af igen slet ik sig sårn til dan og dennis! det da totalt dobbeltmoralsk?
*ryster på hovedet* og sir "man" hihi
jun 2007
//dennis
feb 2009
Ja ikk?;)
feb 2009
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
Hvor er jeg i grunden godt træt af at folk, som dig altid klager over det danske politi, men det ændre stadigvæk ikke på at selvtægt er ulovligt og tilmed spilder det danske politis ressourcer – de manglende ressourcer du brokker dig over!
Lechero
Ifølge Købeloven, §47:
” Har køberen før købets afslutning undersøgt salgsgenstanden eller uden skellig grund undladt at efterkomme sælgerens opfordring til at undersøge den, eller er der før købets afslutning givet ham lejlighed til at undersøge en prøve af salgsgenstanden, kan han ikke påberåbe sig mangler, der ved sådan undersøgelse burde være opdaget af ham, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt. ”
Ergo er varen set som beset, og kan ikke byttes medmindre andet er aftalt. Læs mere her: http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-340.html
Dennis j:
Der er intet andet at gøre end at melde det til politiet, og det kan aldrig betale sig at udøve selvtægt, som ”Mr. K” tydeligvis er tilhænger af, da det ikke kommer til at gavne Jeres sag på nogen måde.
Held og lykke med sagen.
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 251
ikke et sekund før gælder købt som beset reglen.
mht trusler osv så skal du selvfølgelig gå ned og melde det hos din lokale politistation så hurtigt som overhovedet muligt 3 vidner burde være nok og det kommer selvfølgelig an på hvor mange de andre var for så kan det i sidste ende blive en ord mod ord kamp men meld det med det i har nu for som du siger der så står i meget stærkt i jeres sag
man har altid 14 dages fortrydelses ret og det gælder i butikker som privat men hvis fyren har været ude og køre og derefter har ødelagt knallerten så frafalder de 14 dages selvfølgelig også det er logik
om din bror har sagt at den køre 100 og at den så ikke gør er sådan set ligemeget fordi knallerten er ulovlig og må kun sælges som bane racer men der bliver solgt så mange ulovlige knallerter så det gør politiet ikke noget ved længere så der er ikke noget problem igen er knallerten set og købt og den ny ejer har så selv ødelagt den så der mister han chancen for at bruge de 14 dage han ellers havde haft
mht til personlig fremmøde af nye ejere plus to ekstra personer som jeg har forstået på din adresse så er det chikane hvis de ikke er ønskede på adressen og at du har bedt dem forlade din grund oveni hatten kommer truslerne så desværre vil de jo nok benægte en hver form for trussel hvis politiet bliver indblandet så hvis det kan lade sig gøre så hvis det sker igen så prøv at få nogle billeder eller noget lyd optagelse med dem på så i har et bevis men altså ja gå til politiet de tager sådanne sager alvorligt det ved jeg
held og lykke med det i står stærkt hvis i er 3 personer der har set og hørt det og har samme forklaring på hvordan det er foregået
mvh Tore
Trudsler og anmeldser?