{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Kontaktlinser? {{forumTopicSubject}}

Hej BB.

Er lige interesseret i at høre fra nogen der bruger kontaktlinser. Hvilken slags bruger i og hvorfor?
Tog det lang tid for jer at lære eller hvordan?

Jeg skal begynde at bruge linser.. Eller det vil sige hvis jeg vel og mærket kan finde ud af det! Jeg var dernede første gang igår og prøve. Jeg brugte næsten en time!! Og det var uden at få dem i.. Jeg var tæt på mange gange men har åbenbart en meget stærk blinkerefleks (sagde hun dernede), for det var svært for mig at lade være med at blinke og at holde øjenlågene tilbage..

Lige nu føler jeg at jeg aldrig lærer det.. Skal derned igen imorgen og prøve.. Er der andre der oplevede at det tog lang tid?

På forhånd tak for svarene.
Tanja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontaktlinser?
  • #1   3. mar 2009 Har haft hårde linser siden jeg var 10 og har nu nogle rigtigt gode nogen (Ortho-K) som man sover med og så presser de hornhinden i facon så man kan se uden linser hele dagen. Hårde linser er ret svære at vænne sig til i starten synes jeg smiley Til gengæld er bløde da godt nok noget værre skidt at fumle med....

• #2   3. mar 2009 Je bruger endagslinser og er meget glade for det.. det tager da tid og vænne sig til - men det gør det jo med alt.. Jeg vil ikke bruge månedslinser eller 14.dags linser.. Bryder mig ikke om noget der skal sidde i mit øje i en måned af gangen.. Min optiker anbefalede det heller ikke just

Men det gælder altså også om og tage ordentligt fat i øjenlåget - så du ikke kan b linke den af fingeren...

• #3   3. mar 2009 Årh hvor er det dejligt at høre at der stadig er håb forude for mig.. Jeg har prøvet lidt her til aften stå foran spejlet og øve.. Altså bare i at holde øjet åbent og putte fingeren ind mod øjet, dog uden at røre det eller i hvert fald kun røre det hvide i øjet.. Jeg blinker stadig med øjet hver gang men synes jeg har lidt mere styr på det.. Som om at det hjælper lidt hvis jeg åbner munden med og "strækker" hele ansigtet ud.. hehe.. Ligesom når jeg tager mascara på..

Så det må jeg prøve at gøre imorgen dernede. Hun foreslog også at jeg kunne få nogen med hjem og så øve derhjemme.. Vel og mærket samtidig med at de har åbent dernede så jeg kan komme ned og lære at få dem ud igen, når det lykkedes at få dem i..

Men jeg føler virkelig at jeg aldrig lære at holde øjet åbent.. Håber jeg om et par uger kan grine af den tanke..

Jeg har også valgt en-dags indtil videre, da jeg synes de er mest hygiejniske og praktiske i hvert fald indtil jeg får helt styr på det. For hvis jeg taber eller ødelægger en, så kan jeg jo altid bare tage en ny.. I modsætning til månedslinser..

Niels - Jeg har godt læst lidt om dem. De lyder godt nok smarte. Men det bliver nok først aktuelt at prøve når jeg har helt styr på de her..

• #4   3. mar 2009 Liserie.. Hehe kunne jeg godt forestille mig. Jeg tror lige venter med at have dem i om fredagen.. Eller tager dem i hvert fald ud INDEN jeg hælder noget indenbords smiley

• #5   3. mar 2009 Lange negle hjælper absolut ikke når man skal lære det, så hvis du har sådna nogle kan det være du må ofre dem til at starte på smiley
    Ellers vil jeg sige at jeg lærte det meget meget hurtigt, hvis du tager ved øjenlåget helt helt nede ved vipperne, så langt nede som muligt - så har du bedst fat. og så også trække ned ved undervipperne og så placer linsen på øjet og lad den lige falde til smiley man vænner isg hurtigt til det smiley - jeg bruger btw focus dailies - nogle helt tynde endagslinser

• #6   3. mar 2009 Lange negle er der ikke noget af da jeg arbejder på sygehus.. Men kunne godt forestille mig det ville være et problem smiley
    Tak for svaret.. Jeg håber det går bedre imorgen så..

Kommentér på:
Kontaktlinser?

Annonce