uddannelse ? {{forumTopicSubject}}
Hej dejlige mennesker (:
- Her sidder jeg lidt iog tænker på uddannelse osv.
Jeg er skrevet op til 10 klasse, på sorø borgerskole, hvilket jeg sikkert ville have godt af som min mor siger.
- men men men . er vildt træt af at gå i skole, og ville meget gerne starte på en ehvervsuddannelse som dyrepasser. min mor siger det er bedst hvis jeg tager noget faglidt uddannelse først så kan jeg meget mere frem i livet. og at jeg ikke kan bruge dyrepasser uddannelsen til noget, er det rigtigt ?
det jeg gerne vil vide er om der er nogen kloge mennesker der ude der kan fortælle mig om det ville være bedst med 10 klasse, og noget fagligt før jeg tager en ehversuddannelse, ?
eller skal jeg prøve at snakke med igennem så jeg får min vilje.
mvh. marianne (;
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 10 Svar: 362
Jeg har selv taget grundforløb som dyrepasser og det er rigtig rigtig svært at finde læreplads. Hvis man er heldig, er det ofte l*rtearbejde til en meget dårlig løn. Sådan er det også når du er udlært. Det er bestemt ikke en dans på roser...
Jeg ville tage 10. med og så tænke lidt over om der ikke er andet du kunne tænke dig at lave...
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 389
At mine personlige holdning så er at 10.klasse er noget værre skrammel især boligt stærke elever er så en anden sag.
nov 2008
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 2 Svar: 27
Jeg har været inde på grundforløbet som dyrepasser. Det er rigtigt svært at få arbejde og praktikplads.
+ det er mega svært at komme ind som dyrepasser har jeg hørt.
Men hvad vil du gerne have som speciale,
ud fra det kan man først sige om du vil kunne få noget ud af det...
Der er mange der gerne vil være noget inden for zoo, men det er ca. 1 ud af 1000 ansøger der kan komme ind de forskellige steder.
også er der forsøgsdyr, det er med mus og Rotter, det ved jeg faktisk ikke hvordan praktikpladser osv om det er nemt eller svært. det er ikke så populært.
så er der produktionsdyr som er grise og kør og får, det er også forholdsvis svært at få praktikplads der.
Så for at være på den sikre side ville jeg gøre som din mor siger. have en fagliguddannelse at falde tilbage på! Evt. bare en HF eller HG
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 64 Svar: 121
dec 2008
Udmugning og fodring.
Lukke på fold.
Et par timer midt på dagen hvor du har fri "til at ride", men det er der nu ikke mange der har overskud til.
Lukke ind fra fold
Fodre
Spise aftensmad og måske et par timer til dig selv
Fodre.
Alt dette til en MEGET dårlig løn taget det ret hårde arbejde i betragtning.
Lyder dette som en drøm, så fortsæt. Men gør dine overvejelser nu og tænk på hvor mange dyrepassere med heste som speciale, der 5 år efter endt udannelse, stadig arbejder med heste?
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 64 Svar: 121
dec 2008
Sørg for at være i en fagforening, da det er et af de arbejdsområder, der er rigtig godt underbetalt!
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 438
Jeg er selv i gang med uddannelsen
jun 2007
Men hvad drømmer du da om at arbejde med?
For du kan klart nå længest som landmand, og vil kunne tjene flere penge hvis du bagefter tager leder uddannelserne, end hvis du tager dyrepasser
Eller kan du jo gå ind på www.rts.dk der står der noget om uddannelserne
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 27 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 1.506
Udover det skal du ikke kunne noget fagligt, og niveauet er meget meget meget meget meget lavt.
Om du så skal vælge dyrepasser eller landmandsuddannelsen, så skal du tænke på at du har meget svært ved at få en praktikplads som landmand med hest.
Hvis det er at det er dyrepasser som du bare gerne vil være, så ser jeg ingen grund til at tage 10. klasse, det ville være spild af tid.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 27 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 1.506
jun 2007
Det er også dumt at tage i praktik med heste som førsteårs elev. Hehe.
Man bliver udnyttet
Men ellers så søg ind på Capacity i fredensborg, ved de nok mangler nogle, men man bliver udnyttet. Du skal bare ikke sige det er mig der har sagt det hvis du søger derind
Hils Vicky
uddannelse ?