342 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Præsident Eller kongerige? Præsident Eller kongerige?

Ja overskriften siger lidt sig selv..

Jeg har siddet og leget lidt med tanken og vil da MEGET gerne hører den generale indstilling til dette spørgsmål her i DK 09..

Jeg er en af dem der syntes vi bille være meget bedre tjent med en præsident, da jeg syntes vi bruger ALT for mange penge på kongehuset og får intet ud af det..
Den lille eksponering de gir os syntes jeg bestemt ik er de mange mill værd som de snupper årligt.. Og så er der det med de er ik kan blive dømt af dansk lovgivning (Eller bare love i det hele taget) HVA ER NU DET???

Hørte noget i radioen her for et par dage siden at frederik har "arbejdet" 5 dage i HELE sidste måned, og med arbejde menes der bare at møde op og smile..
Er det virkelig ok at de får SÅ mange penge - et dejligt slot at bo på og kan slippe afsted med at arbejde 5 dage på en måned mens vi andre knokler fra 7 morgen til 5 eftermiddag for faktisk at betale DERES regninger-mad-renovation ja ALT??

Lad mig hører hvad i syntes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Præsident Eller kongerige?
  • casper J
    casper J Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 62
    #1   3. jun 2009 Præsident.. Helt klart. Vi har ikk en skid at bruge dronningen til osv. Spild af penge.

• #2   3. jun 2009 Tja, syntes nu heller ikke så godt om kongehuset, men syntes nu det er fint med en statsminister.

• #3   3. jun 2009 Og vil da også lige råde folk med samme indstilling som mig og stemme blank til valget den 6(tronfølgeloven)..

• #4   3. jun 2009 Hvem havde du så tænkt dig og sætte på posten som Præsident?
    - Kommer aldrig til og ske i vores lille Danmark ..

• #5   3. jun 2009 Det politiske blander jeg mig ik i..

Men mon ik der skulle være en i dk der kunne klare posten som præsident smiley Og har jo INTET med vores størrelse at gøre..

• #6   3. jun 2009 Af hva??

Så du siger at 1 person( som skal være lønnet) vil koste mere end at vedligeholde ja omkring 8 slotte + der lige er en hel familie der lige skal brødfødes med løn og hvad til hører osv osv.. ??

Tror jeg næppe smiley

• #7   3. jun 2009 Ja ja naturligvis men så kunne det i mindste være man kunne bruge dem til noget vi rent faktisk fik noget ud af..
    I stedet for som nu hvor de bare bliver brugt som gratis tilholdsteder for de kongelige smiley

• #8   3. jun 2009 Vil så sige til kongehusets forsvar, at de rent faktisk sælger Danmark meegt godt.
    De rejser rundt og giver adre et godt indtryk af Danmark, og eftersom det næsten, eller slet ikke ville kunne mærkes på pengepungen, så syntes jeg da vi skal beholde huset.

Desuden kommer det næsten ikke til og have nogen relevans for "os", da hvis den bliver ændret først vil træde i kraft med den søn eller datter Prins Kristian vil få ..

Gør ingen forskel ..

• #9   3. jun 2009 Det du sidder og siger er jo faktisk du har INTET imod at brødføde en familie som du ik har noget forhold til???

Jamen sådan er vi så forskellige jeg HADER bare at føle jeg bliver taget i røven..

Og sælger danmark godt?? Hmm ja det syntes jeg så ik de gør men pyt med det.. Jo de sælger danmark om det er godt kan vi altid diskutere men syntes stadigvæk ik de er de mange mill værd så kunne vi sku nok blive solgt bedre for det antal penge smiley

• #10   3. jun 2009 ..

Vil sq næsten give dig det løfte, at hvis der kom en Præsident, så ville der bare blive trukket noget mere nogle andre steder ..
    Siden hvornår har mennesker opgivet sine faste penge, for og få en mindre beløb?
    (medmindre man er som de fleste offentlig ansatte, som elsker og give mere end de får - udelukkende positivt)

• #11   3. jun 2009 en præsident koster mere.

Men jeg stemmer for præsident. Så skal tv ikke bruge hele dagen på at gætte hva den lille ny skal hedde osv osv.

• #12   3. jun 2009 Ej seriøst er det så for meget at forlange at få lidt bevis på den påstand med at præsident er dyre end et helt kongehus??

For altså jeg vil sige det er REN LOGIK at det ik hænger sådan sammen.. Det kan jo UMULIGT blive dyre.. Så ville Dk's præsident da hverfald blive en MEHET holden mand..

• #13   3. jun 2009 ^^

Med flere kanaler end Dr1 og TV2 behøver man ikke tænke på den slags smiley

• #14   3. jun 2009 Dane M - Ja er der andet at sige end, GROTESK??

• #15   3. jun 2009 Ja han har indset han ik bliver noget helt vildt stort, så nu har han jo kun statborgernes penge at bruge af, og det gør han da så ogsså til den store guldmedalje smiley

• #16   3. jun 2009 Åhh hvor har i ondt i røven ..
    Hvis i så gerne vil have flere penge, så få et ekstra arbejde.

• #17   3. jun 2009 Tror aldrig jeg har været så enig med en person her på BB smiley

Men ja har så også lidt af samme føelse for resten af den familien.. De kender jo ik orden hård arbejde men alligevel er nu top lønnet smiley

• #18   3. jun 2009 Ja B O P P E LO P . du skulle næsten skamme dig over du ik har ondt i røven.. Vil da med glæde indrømme det ellers havde jeg nok ik lavet emnet vel??

Og nej jeg har sku ik brug for flere penge, men jeg har da hellere ik brug for at gi dem så mange penge som de kan bruge som de vil og så bare hente nogle flere..

• #19   3. jun 2009 I har evigt ret, men der er bare ikke så meget i kan gøre ved det desværre smiley
    Bliver der indført præsident i danmark, eller tronfølgeloven bliver lavet om, så kommer det alligevel først til og ske om 25 år ca ..
    Men er også super træt af Dronningen, hendes klamme tænder, Hr. Høj-på-stå familien og alt det medie gøgl, ugeblade og alt andet pis med det hus ..
    Det er jo kun i store træk alle de gamle i Danmark (55 år+) som kan lide dem, eller gider have interesse for dem ..

• #20   3. jun 2009 Natascha F

Ja, men tilgengæld er det ikke små oenge vi snakker om ..

• #21   3. jun 2009 Skulle ikke undre mig hvis de havde i hvertfald 70k i hånden om måneden ..

• #22   3. jun 2009 Hvorfor vil i have en præsident? Det var meget nemmere bare at nedlægge kongehuset?? De 2 ting kan man da ikke sammenligne.
    Men jeg holder da helt med jer, de 800mill. som kongehuset skovler til sig om året. Ville jeg nu gerne være fr for at betale til.

• #23   3. jun 2009 B O P P E LO P . Jamen det var da utrolig så ret du pludeselig kunne få smiley Men der er jeg 110% enig med dig..

Og Natascha F nej jeg er ik født igår smiley Men det er bestemt ik små penge vi snakker om, de mangler bestemt ik penge.. VORES PENGE.. Du ved åbenbart ik det store om emnet?

• #24   3. jun 2009 JA til kongehuset, men NEJ til tronfølgeloven og den usmagelige kampagne fra statsministeriet !

• #25   3. jun 2009 Dane. Du kan da være ligeglad hva han bruger hans penge på. Han får jo et fast beløb. Så kan han vel selv bestemme hva han bruger dem på.

• #26   3. jun 2009 Morten. Er det også bare det bliver mig smiley

• #27   4. jun 2009 Natascha F - Jamen du siger det jo som det er ren fakta right?? Så må du have håndgribelige beviser på at en præsident er dyre end 1 hel kongefamilie?

--
    Skal med glæde gi dig ret men er overhoved ik det, men du siger det som om at alle i hele danmark ved det er sådan, gør vi åbenbart ik så vis os det der får dig til at være så sikker :P?

Kommentér på:
Præsident Eller kongerige?

Annonce