{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Flytte hjemmefra 16år {{forumTopicSubject}}

Hvad sker der helt præcist hvis man går ned til kommunen, og siger man ikke gider bo hjemme længere. Og gerne vil have sit eget sted at bo. Kommer man på et slaks børnehjem, eller får man sin egen lejlighed? som man måske selv skal betale noget af eller sådan noget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytte hjemmefra 16år
  • #1   20. jun 2009 Så sker der ingenting - de er fuldstændig ligeglade.

Hvis du derimod siger at du ikke KAN bo hjemme mere og begrunder hvorfor, så får du nok hjælp.

Ellers må du selv lette røven og finde en lejlighed.

• #3   20. jun 2009 du skal have en grund til du ik vil ..

• #4   20. jun 2009 Hvis jeg så gør det, og får hjælp.. hvad sker der så i den sag?

• #5   20. jun 2009 Ja - det kan kun tiden vise

• #6   20. jun 2009 JonasHansen ': Det er desværre sværere end det lige ser ud til, at overtale min far.

• #7   20. jun 2009 Du skal komme med en rogtog god begundelse før kommunen giver noget.
    Jeg er 17, og flytter måske hjemmefra i den månede, men jeg betaler det hele selv.

• #8   20. jun 2009 Men hvis så kommunen får en rigtigt god grund, hvad gør de så? sender mig på børnehjem? giver mig den lejlighed jeg gerne vil have? prøver at løse problemet jeg har fortalt dem om?

• #9   20. jun 2009
    . Kat*Gonzalez* .

Et sted i lovgivningen (jeg husker ikke helt hvor) mener jeg at være stødt på at der stod at forældre var forpligtet til at give deres barn husly til dette var gammelt nok og myndigt og i stand til at tage vare på sig selv.

• #10   20. jun 2009 Jeppe S

Det ved man aldrig. Der er ikke noget specielt mønster at gå efter, og du har jo slet ikke fortalt os grunden, så vi kan jo umuligt sige noget.
    Prøv i stedet at lette dig fra din dejlige stol ved din dejlige computer, og gå ned til kommunen og fortæl om det lorteliv dine forældre skaber for dig derhjemme?
    Så finder du også ud af hvad der sker.

• Nikolaj L
    Nikolaj L Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20
    #11   20. jun 2009 Kommunen kan ikke hjælpe dig med det,. De kan rådgive dig om hvor der er mulig boliger og ved 100% du bliver sendt til jylland og den vej, fordi der billigst og flest boliger

• #12   20. jun 2009 Razion !: Jeg går i skole og det vil jeg gerne fortsætte med, så derfor SKAL jeg have det betalt af nogen. Jeg kan jo umuligt både gå i skole og tjene 10.000 om måneden på samme tid. smiley

• #13   20. jun 2009 Kommunene hjælper dig ikke.
    Du skal betale det hele selv. Med mindre du kommer fra en belastet familie, så kan du komme på sådan en ungdomsbolig. Men der er lang ventetid.
    Så du må punge ud selv, eller vente til du bliver ældre smiley

• #14   20. jun 2009 Hvis du vil gå i skole, så må du blive boende hjemme. Hvilket også er smartest.
    Hvad regner du ellers med?
    Kommunen betaler en bolig til dig, husleje hver måned, mad, tøj, tøjvask osv.
    aarh. Så ville livet næsten være for let.

• #15   20. jun 2009 Mathias L: Okay, og den eneste grund du kunne fremlægge for kommunen var at du ikke kunne med dine forældre? lækkert!

• K V
    K V Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 298
    #16   20. jun 2009 Jeppe: "buhu jeg kan ikke med mine forældre, de er "dumme"", Den holder ikke. Der skal være andet der gør at du ikke kan bo hjemme

De fleste, hvis ikke alle, har haft nogle problemer med at deres forældre har været "dumme".

• #17   20. jun 2009 Jah, det tror jeg godt på, men det er sgu lige før jeg er mere moden end min far. Jeg kan sagtens administrere mit eget liv, jeg vil bare gerne slippe for at høre på min far hele tiden. Det eneste der er et problem det er at jeg gerne vil gå i skole, men jeg vil endnu hellere flytte, så jeg skal sådan set vælge imellem uddannelse - en fremtids investering. eller frihed - en luxus jeg hungrer efter.

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
    #18   20. jun 2009 Hm, kommer til at tænke på de forskellige alderstrin...den der med
    5 år: Far ved ALT.
    10 år: Far ved meget
    15 år: Far er ikke så skarp alligevel
    17 år: Far fatter ikke en skid
    25 år: Far ved nu alligevel lidt
    35 år: Far ved nu godt nok meget
    45 år: Gid man dog kunne spørge far...

• #19   20. jun 2009 kender en der lige er flyttet hjemmefra som 16-årig. så det kan du sagtens.

• #20   20. jun 2009 Hvis du ingen alvorlige problemer har, så bliv dog boende og få din uddannelse.

Jeg flyttede selv hjemmefra som 16 årig, og tro mig, det er en kæmpe omvæltning, og det koster altså lige en del mere end man går og regner med smiley

• #21   20. jun 2009 har ikke læst hele tråden, men hvis du skal flytte hjemmefra så tidligt skal du myndig gøres, og det bliver du kun hvis du har seriøse grunde til det, fx voldsomme misbrug, vold, seksuelt misbrug eller lignende, ellers så skal, som nogen andre har skrevet, dine forældre sige god for den.. smiley

Kommentér på:
Flytte hjemmefra 16år

Annonce