{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Yeah nyt spejlkamera! Pol filter? {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg sq endelig handlet det nye dslr !

Det blev til et Canon EOS 500D + 55 - 250 mm Canon objektiv + 2 x uv filtre til at beskytter objektiverne samt 8 gb sdhc klasse 6 kort.. smiley

Ville egentlig bare høre om dette er et godt kamera ?

Også lige om hvis jeg skal have et pol filter, hvilket skal jeg så have? Og nu behøver det ikke koste 1½ milliard.. smiley havde forestillet mig sådan et til omkring en 2 - 3 kr .. hvis det da kan lade sig gøre, har jo brugt mine penge på kamearet.. smiley

~D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yeah nyt spejlkamera! Pol filter?
  • #1   4. aug 2009 lad være med at bruge pol filter?? og nøjes med at købe hvis du syns det er nødvendigt? hvorfor købe et godt objektiv hvis du smider dårlig glas for enden der gør billederne dårligere?

• #2   4. aug 2009 Spar pengene og brug til noget mere nyttigt som et stativ eller taske smiley

• #3   4. aug 2009 Jeg har allerede stativ.. smiley men okay så sparer jeg bare det mere op og køber et godt pol filter.. det er jo rigtigt nok det i siger det vil jo være en skam at ødelægge sine billeder pga at have sparet lidt der.

Men hvilket pol filter er så godt ?

Men ku jo være man skulle have sig en taske istedet.. smiley

• #4   4. aug 2009 Skal lige infomere dig om at på dit 55-250mm der rotere front glasset når du fokusere smiley Det vil sige at du IKKE kan bruge et cirkulært polfilter ihvertfald. Jeg har ikke prøvet med et lineært polfilter. Eller det kan man godt, hvis man bruger stativ og har lavet fokus og stiller på polfilteret bagefter, men allerede der har du rykket lidt på kameraet og skal lave fokus igen. Regn selv resten ud :-))))

Har dog heller ikke sådan et optik mere. Men det er fint nok ellers, kan faktisk ta' nogle overraskende skarpe billeder hvis man bruger det ordentligt.

Hvis dine uv-filtre ikke er af fornuftig kvalitet, så får du faktisk dårligere kvalitet billeder når du bruger dem.

Dit Canon 500D er et fornuftigt køb. Udemærket kamera.

• #5   4. aug 2009 Vil du bare have polfitret for at have det? Det er jo dumt at spilde penge på et polfilter hvis du ikke har noget konkret at bruge det til.

• #6   4. aug 2009 Dalle J: Tillykke med dit kamera - Ikke et dårligt køb. jeg har et batterigreb, helt nyt med kvittering og 2 års reklamtionsret hvis det var noget ? smiley

• #7   4. aug 2009 hvad med et batteri i stedet? det vil du helt klar bruge mere end et pol filter smiley

• #8   4. aug 2009 skum-caT - ANFotos S : lige præcis smiley Han kan købe et batterigreb af mig.. har også batteri der passer til hvis det er smiley

• #9   4. aug 2009 Iøvrigt skal man også LÆRE at brug et polfilter, det er ikke bare at knalde det på og skyde løs.

• #10   4. aug 2009 Peter:

Det er det jo så

• #11   5. aug 2009 Det er det jo så IKKE hvis det er et cirkulært polfilter, der skal du stille på det for at få refleksioner væk. Og hvis du ikke kan stille på det, skal du ta' billeder for en helt anden vinkel for at eliminere refleksioner. Nu har jeg selv et, men bruger det ikke.

• #12   5. aug 2009 Peter H: ved ikke med dit filter, men på mit kan det yderste af filteret dreje uafhængit af den del der er skruet fast

• #13   5. aug 2009 Præcis Christian. Så er det jo heller ikke bare at knalde det på og skyde løs smiley Problemet med 55-250mm'eren er at når der laves focus så rotere glasset, så det er så godt som ubrugeligt på det optik der smiley

• #14   5. aug 2009 Peter H: jeg kan sagtens følge dig, men mit rotere også når jeg laver fokus, på alle mine objektiver. Også er det jo bare at dreje det tilbage, så reflektionerne bliver fjernet smiley synes ikk det er det store probs smiley

• #15   5. aug 2009 jaja, det er jo så nok fint nok. Det gør de så ikke på mine L optikker smiley

Kommentér på:
Yeah nyt spejlkamera! Pol filter?

Annonce