516 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Velgørenhed! Velgørenhed!

Hejsa!
Folk der ikke holder sig til emnet bliver udstemt.
Er du for eller imod velgørenhed?
Hvorfor?

Så lige der var en der havde oprettet en meget fornuftig tråd, med tilbud om at melde sig til at blive PlanFadder.
Folks svar på hans tråd var "Skrid", "fis af" osv. Hvilket jeg slet ikke forstår.. Hvis man ikke vil støtte velgørenhed, så tag dog bare at smut selv, istedet for at bede andre om at smutte.
Hvad gør i når i er på gaden og der kommer en over og henvender sig om velgørenhed? Råber "SKRID" eller hvad? Det er da fint nok at gå udenom, men at tilsvine folks valg om at støtte andre mennesker fatter jeg SLET ikke..
Jeg er selv medlem, af WSPA, Unicef og planfadder.

Det er samlet ca 250kr om mdn, som sikre folk og dyr et lidt bedre liv. Og det er 250kr som jeg alligevel ikke har brug for. Så hvorfor ikke give dem til andre.

Kom med jeres mening til mine spørgsmål smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Velgørenhed!
  • #1   5. aug 2009 jeg er hverken for eller imod..

Jeg har ikke pengene til at give dem til gud og hver mand der spørger, men hvis andre har lyst til det, må de da gerne det

• #3   5. aug 2009 jeg er for.. smiley jeg donere en sum penge til wspa, og dyreværnet om måneden smiley dyrene kan af gode grunde ikke skaffe sig penge selv.

• #5   5. aug 2009 Hvorfor give penge til noget du aldrig ser, og aldrig ved om de går til det rigtige formål? Jeg vil aldrig sådan noget, for pengene ender garanteret ikke til børn, dyr, andre lande osv... Der er INGEN garanti

• #6   5. aug 2009 Sylvest - F.eks PlanFadder, kan får du rigtige fotografier, adresse osv til dit fadderbarn. Du får gratis frimærker så du kan skrive til dit barn, og dit barn kan skrive til dig. WSPA sender også årligt magasiner ud, hvor de viser hvad der er sket rundt omkring i verden for DINE penge.
    Et dyr kan da ikke skaffe sig et bedre liv?

Sonii - Mange tak .. er virkelig forarger over at folk bare siger "de kan skaffe deres egne" ..

• #7   5. aug 2009 Sylvest - Nej fint nok. Men lad dog vær med at komme med den kommentar at folk kan skaffe deres egne penge. Mange af de lande der er ramt af fattigdom har intet erhversliv? Ingen butikker, indkøbscentre, posthuse, skoler, fritidshjem, kiosker, bagere? Hvor fanden skulle de så tjene penge henne? Når der f.eks er ørken et sted, kan en ko ikke engang overleve de varme periode, så ikke engang landbrug kommer der penge ud af.. Du er godt nok ik den skarpeste kniv i skuffen smiley

• #8   5. aug 2009 Man skal ikke åbne når de kommer og ringer på smiley

• #9   5. aug 2009 Razion - Så kan det være dagen er idag! For her sidder der en indvandre der bidrager - med ærlige penge .. Go for it made ! Haha!
    Hvorfor åbner du døren, hvis du ik har nogen penge at give :s

• #10   5. aug 2009 Synes nu osse skattepengene er rigeligt og give ud... De må tage så meget af min skat som de vil, bare de ikke røre min løn, så jeg sgu ligeglad

• #11   5. aug 2009 Razion - Du tror, men du ved ikke en dyt om det .. Hvorfor så gå ud fra at det du tror er rigtigt?

• #12   5. aug 2009 Razion - Det kommer helt an på hvem der ringer på smiley Men oftest jo, men det er ikke altid de får mere end en 20'er eller lign. Lidt er bedre end intet. Støtter nok i forvejen i forhold til min økonomi med snart 2 børn smiley

• #13   5. aug 2009 I siger jo selv at dernede er der ikke noget der hedder "NEJ" så der føder de bare en masse børn.

Så må de jo ændre på de principper. For hvis man sender penge bliver de jo bare ved som de altid har gjort?

Jeg har ikke noget imod at støtte dyrene.

• #14   5. aug 2009 Razion - Okay .. Hvor henne er udviklingen så hos kræftens bekæmpelse i forhold til eksempelvis wspa? Hvis du tænker på hvor mange år folk har doneret penge til kræftens bekæmpelse.. Hva er pengene brugt til?

• #15   5. aug 2009 Jeg er helt klart for. Jeg har ondt af folk som ikke selv har mulighed for at få hjælp og Danmark er så rigt et land at fordi man skal undvære sølle 100-200,- om måneden, så er det ikke engang noget man ligger mærke til, men i de fattige lande, kan det være nok penge til at redde en anden persons liv.

• #16   5. aug 2009 dennis S - Tak! You reach me smiley

• Diana S
    Diana S Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 115
    #18   10. apr 2010 Jeg er for smiley
    skal faktisk ud og samle ind, for kræftens bekæmpelse i morgen ;D

Kommentér på:
Velgørenhed!

Annonce