536 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Martin .
Martin .
Følger: 1 Emner: 129 Svar: 1.057

Økonomibevidste hundeejere? :) Økonomibevidste hundeejere? :)

Hejsa..

Går og leger lidt med tanken om at anskaffe mig en hund smiley Og derfor vil jeg lige høre om nogen har et ca. beløb på hvad sådan en koster om måneden?

Det handler om en labrador hvis det skulle have noget at sige.

Har haft hund for længe siden, men dengang gik jeg ikke så meget op i økonomi smiley

Jeg har også planer om hundetræning til den.

Mvh. Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Økonomibevidste hundeejere? :)
  • #1   13. okt 2009 Vores hund koster knap en tusse om måneden i foder (:

• #2   13. okt 2009 regn med minimum 1000,- om måneden med det hele, men det kan sagtens blive meget dyre, min amstaff her kostet 30000,- på 6 måneder smiley mvh Thomas

• #3   13. okt 2009 Jeg har en mellemstørrelse og han koster kun 500kr hveranden måned i foder og så lidt legetøj hist og pist... Ellers lægger jeg 200kr til side om måneden til dyrlæge og betaler 1300kr om året for ansvars og sygeforsikring...

• Martin .
    Martin . Tilmeldt:
    mar 2008

#4   13. okt 2009 Den skal selvfølgelig have sygeforsikring, og der bliver også lagt penge til side.

• #5   13. okt 2009 Sygeforsikringen er ikke obligatorisk, men god at have smiley

• Martin .
    Martin . Tilmeldt:
    mar 2008

#6   13. okt 2009 Laura E - Det ved jeg godt.. Men ja, som du selv siger smiley

• #7   13. okt 2009 Som sagt før.. store hunde koster godt og vel 1000,- mdr.. og mindre hunde 5-700,- mdr.. så er det hele inkluderet..

Min lille hund spiser 700-1000g foder om dagen og er stadg rad mager..

• #8   13. okt 2009 Martin:

Ville bare fortælle dig det hvis du ik var klar over det smiley

- Men ja, det kommer jo meget an på hvilken størrelse hund du planlægger at anskaffe dig smiley

• Martin .
    Martin . Tilmeldt:
    mar 2008

#9   13. okt 2009 Ja, men skulle måske nok overveje et lidt ældre hund, da den skal være alene noget tid om dagen. Nok ikke så smart med en hvalp smiley

• #10   13. okt 2009 Martin:

Hvor mange timer snakker vi?

For om du får en hvalp eller en ældre hund så skal den ældre hund jo også lære at være alene hos dig i et nyt hjem ligesom hvalpen skal smiley

Men jeg ville for alt i vernde ik ha undværret min hund hvalpetid... Ja det var hårdt, men det hører med smiley

• #11   13. okt 2009 Nina:

Præcis smiley

• Martin .
    Martin . Tilmeldt:
    mar 2008

#12   13. okt 2009 Arbejder 8timer smiley
    Men ja, kan godt se hvad i mener.

• #13   13. okt 2009 8 timer er meget normalt for en hund, det er jo den længde arbejdesdag de fleste har...

Men sys bestemt at du skal overveje kraftigt om du tager hvalp eller ældre hund. Husk med at med hvalpen der får du også lov at sætte dit helt eget præg fra starten i steet for at andre ejere også har været inde over smiley

Og så er det bare SÅ dejligt at ha en hvalp smiley

• Martin .
    Martin . Tilmeldt:
    mar 2008

#14   13. okt 2009 Vil også helt klart helst have en hvalp.. smiley

• #15   13. okt 2009 Martin:

Men hvis du vælger ældre hund, så er der masser af internater med hunde der har brug for et godt hjem... Og der er du også sikker på at de er tjekket i hoved og røv for sygdomme osv smiley

• #16   13. okt 2009 Thyson:

Ha ha, min veninde og hendes kæreste har samme problem med deres Beagle... Men det er en nuser hund smiley

• #17   13. okt 2009 min labrador hvalp koster ca. 1500 kr. om måneden i foder. og du skal helt klart ligge nogle penge til side til dyrlæge. har lige haft en hund på operationsbordet og tro mig det kostede knaster. smiley

• #18   13. okt 2009
    - vores spiser for 1200; om md, det er uden godbidder, dyrlæge mv smiley

• #19   13. okt 2009 Wow, jeg sys godt nok det lyder voldsomt at Jeres hunde spiser for så meget smiley Anede slet ik at store hunde var så dyre om måneden smiley

• #20   13. okt 2009 Min spiser for 400 kr foder på 2-3 mdr. Det er en lab-blanding. Og det er kvalitetsfoder, da han ikke kan spise billig-foder uden at fælde ekstremt meget...

• #22   13. okt 2009 min hund er en middelstor schæferblanding smiley
    og den koster kun, dyrlæge, og så lidt hundefoder engang i mellem, men det ikk det store : )

• #24   13. okt 2009 Lars *
    joda!
    3 måltider om dagen smiley
    om morgen får den tørfoder
    om middagen får den et par stykker rugbrød smiley
    og så om aftenen får den det vi har fået, altsp rester.. med mindre det er noget den ikk har godt af, så får den tun smiley : )

• #25   13. okt 2009 Lars:

Du kan da ik udtale dig om hvad der er rigtigt og forkert for andre folks hunde... Om du så har haft hund i 40 år, så er det da dybt forkskelligt hvor meget hunden for at spise, hvilken størrelse hunden er og hvad det pågældende foder koster...

• #26   13. okt 2009
    - den hunderace jeg har, Grand Danois, spiser racespecifik foder & det kan ikke købes ved købmanden, vi tør ikke andet da han vokser uhyggelig hurtigt & ikke vil døje med svage hofter, dårlige knogler mv senere i hans & vores liv smiley ca 600; pr sæk med 15 kg - dem spiser han 2 af om måneden smiley

• #28   13. okt 2009
    - jeg ville ikke kunne handle ind selv, til billigere penge, det er et fact smiley Og ja, selvfølgelig kan man tage ovenstående som man vil, det er heldigvis op til én selv smiley Ja selv for 100 år siden var de der, men prøv at kigge statistiker (når nu du vil derud) fra dengang om hvad & hvor mange hunde der var syge, til dels pga forkert foder smiley Men du kan sige hvad du vil, man kan sagtens se forskel på hvilket foder hunden får, 100%

• #29   14. okt 2009
    Og skal ikke kunne udtale mig om andre racer, har nu haft mange hunde, men en gd kan da sagtens fodres med billigt foder, men det vil jeg ikke tilbyde min vovse - for man betaler dyrlægeregningen nogle år senere ;(

• #30   14. okt 2009 Altså min rottweiler blanding vejer 55kg og spiser som sagt 700-1000g om dagen.. og hvis vi nu regner med 850g bare, så går der ca 17 portioner på en sæk med 15kg.. en sådan en sæk koster 599,- eller 699 hvis han skal forkæles.. så i kan godt se vi er oppe på små 1½-2 poser om måneden.. og det med man ikke må gi dem forskellige foder pga deres mave er noget pjat.. min har altid spist forskelligt han han får sku ikke dårlig mave hvis han får en skålfuld af Coops hundemad.. det reagere han slet ikke på.. fodre jeg ham med billigt foder, får han en skålfuld med top på.. og det er en 25cm procelæns skål han spiser af.. så der kan være temmelig meget mad i den smiley

• #32   14. okt 2009
    - ja hundefoder er næsten en ren videnskab nu til dags smiley Men må indrømme at der er forskel, vi har prøvet at blande med et billigt foder, maven gik i stykker på ham, tyndskid eller bare dårlig mave, men også 'lugten' har noget at sige der. . et billigt foder får vovses afføring til at lugte endnu mere fælt, end det dyrere smiley c",) *prut prut*

• #34   14. okt 2009 Det, jeg fodrer med, spiser min hund ikke særlig meget af. Han er i forvejen nøjsom, men fodrer jeg med noget billigere, skider han flere gange om dagen. Det han får nu (fra Hennes Petfood) gør, at han kun skider en gang om dagen, så man må sige han udnytter det fuldt ud...

• #35   14. okt 2009 Lars:

Nu bestemmer vi jo heldigvis selv hvad vi fodrer vores hunde med...

Min hund vejer 16kg, får en 12kgs pose som han spiser en af hveranden måned og den pose koster 500kr. Jeg fodrer udfra hvad der står på posen, så heeeeeelt galt er det nok ik Lars...

Kommentér på:
Økonomibevidste hundeejere? :)

Annonce