Søger Hund {{forumTopicSubject}}
Hey BB
Ved godt det ikk er Hundegalleri, men gider sku ikk betale 35 kr for basis bruger derinde
Men ville høre lidt erfaring
Har købt hus, og nu snakker vi om at anskaffe en hund.
Min dame kan godt lide en Samojede hund og Labrador
Jeg selv kunne godt tænke mig en Schæfer´, Men må erkende at det nok er for "stor" en hund, så den holder vi os fra.
Har ikk råd til at betale en "bondegård" for en hund,
Men gider heller ikk bare ha et gadekryds.
Så mit spørgsmål er : Hvilke hunde kan anbefales. Skal lige siges at jeg heller ikke er til små tæppetissere/Tøsehunde
Nogen med nogle gode råd og erfaringer, som har været i samme situation..'
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 11
Men du skal da overveje det
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Fotoprofiler: 1 Emner: 22 Svar: 574
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 70
dec 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 109
dec 2007
jan 2009
Følger: 1 Emner: 76 Svar: 234
Det var nu bare lidt en joke. da de er betalt.. Men ville også høre fra erfaringer herinde fra, Fra folk som ikke er besat af hunde hehe
Men har fundet en samojede og labrador blandings hvalp. den er nu godt nok kær..
Nogen der har efaring derfra?
OG Ja har skrevet inde på Hg også
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 57 Svar: 508
dec 2007
jan 2009
Følger: 1 Emner: 76 Svar: 234
Takker
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 389
- Det er iøvrigt også dejligt med en hund med stamtavle, selvom den koster lidt mere end en blanding.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 3 Svar: 56
Begge racer er ekstremt lærenemme og er super gode familiehunde.
Men det er selvfølgelig op til hver enkelt at vurdere, hvad man finder bedst. Hunden skal passe ind i familien - nytter ikke noget man anskaffer sig en Huskey og tror det er en "sofapude". Kig nøje efter, hvad racen er, dvs om det er brugshunde, jagthunde, selskabshunde ect. Og snak om, hvad der vil passe bedst ind i jeres hverdag.
Derudover er det også vigtigt at se på om den race i har øje på kan med andre dyr, børn osv hvis det er noget i ønsker jer på et tidspunkt, eller allerede har.
okt 2009
okt 2009
Nogle køber en Amstaff med succes, men andre og det gælder mange har ikke sat sig ind i hvad det vil sige, at have sådan en hund. Der er altid nogle hunderacer som egner sig bedre til førstegangs køber end andre. Med det mener jeg ikke, at folk ikke kan købe sig en Amstaff, for har bestemt ingenting imod den race, men det er måske ikke det bedste udgangspunkt at starte op på.
De kloge siger, at første hund ikke er så vellykket - eller dvs at ejeren ikke er ( hvilket jo er forståeligt når det er første gang), 2. gang har man en langt bedre hund og 3. gang er som altid lykkens gang - når man har haft hund nr 3 så er man ikke nybegynder længere og bør vide en masse om hunde, adfærd, problemadfærd, drifter ect.
Men selvfølgelig er der undtagelser
okt 2009
jan 2009
Følger: 1 Svar: 10
okt 2009
Har du mange hunde eller?
dec 2007
apr 2007
Følger: 1 Svar: 56
Vi bruger os minimum 500,- på foder ect. - igen hvis man har en stor hund skal den ha foder til store hunde og det laver de billige mærker ikke.
Vi har en Cane Corso og det er en fantastisk hund, som dog har et stort aktivitets niveau.
dec 2007
dec 2007
dec 2007
okt 2009
Man skal bruge sine hunde, udnytte deres ressourcer - tror ofte at det er det der går galt når folk vælger, at få hund - de køber en sød hund, feks en dansk/svensk gårdhund eller en anden mindre hund, og så tror de at de kan gøre den til en "sofapude" - det samme ser man med gravhunde.
Hvis folk læste lidt om racerne, feks gravhunden ville de hurtigt finde ud af, at der faktisk er en grund til at de gør meget og at de ikke er en "taskehund". Igen, brug dens naturlige egenskaber og man får en meget skønnere hund.
Og mht fiskeolie, herunder feks lakseolie, så er det nødvendige fedtsyrer ( omega 3 og omega 6) fordi de indgår naturligt i organismens egen dannelse af immunforsvar. Men alt med måde. Mener det er 1-2 sprøjt af olien der skal kommes på dyrets foder.
okt 2009
Man kan sagtens anvende fiskeolie som tilskud til både hunde og katte. Det er især godt hvis dyret har hudproblemer eller pelsproblemer. Det kan være allergi, tør hud, fældning, kløe, skæl og mat pels. Min hankat havde stor gavn af det i en kort periode. Han har allergi og jeg brugte 1-2 dråber lakseolie i deres foder hver dag i ca 14 dage. Allerede efter en uge kunne jeg se forskel i pelsen. Nu er det ikke nødvendigt mere, så derfor bruger jeg det ikke, men skulle der komme en periode igen, hvor jeg finder det nødvendigt, så har jeg ingen skrupler ang det
apr 2007
dec 2007
jan 2009
Følger: 1 Svar: 10
okt 2009
Der er lavet meget forskning indenfor HD og det siges at 30 % er genetisk betinget og resten er miljø.
Desuden skal forebyggelse mod HD ske allerede mens hvalpen vokser. Godt foder er nr 1 - så hundens led ikke vokser for hurtigt. De skal aktiveres i et begrænset omfang.
Man kan bruge hundesvømning, som en slags aktivering/motion for at skåne hundens hofter, fordi det er med til at styrke og opbygge muskelmasse. Som regel er det dog folk som ønsker at holde deres hunde i topform, feks hvis de skal eller bliver brugt til jagt, brugshunderbejde, agility eller udstilling.
Mange bruger det også som genoptræning - fordi hundene har bedre mulighed for at bevæge den "syge" del og det giver dem lyst til at bevæge sig frit.
Hundesvømning er optimalt, fordi det skåner knogler og led. Og selvfølgelig skal man lytte til hvad ens dyrlæge siger - men igen skal man altid være kritisk og spørge og spørge, samt opsøge ny viden. Måske der er noget andet, som er endnu bedre
okt 2009
apr 2007
Jeg sørger for, at han for korrekt kost, aktivering, foder tilskud osv osv.
Jeg siger bare hvad min dyrlæge har anbefalet mig, da hun bestemt ikke er enig i de 30% arvlighed som Jeanette forslår. Store hunde vil altid have større risiko for at få HD, da de jo selvfølgelig belaster deres krop anderledes end små hunde.
Jeg siger bestemt heller ikke at hunde skal svømme hver dag, men ind imellem har de - ligesom os godt af en svømmetur.
Har jo ligesom ikke sagt at en hund var et vanddyr, vel???
Forskellige racer har forskellige behov!!!!!
Læs evt. her for at "lære" noget om CC'ere: http://www.123hjemmeside.dk/del-angelo-canecorso/5837723
okt 2009
Korrekt, at det er de større racer som får HD, normalt, som feks. Skt. Bernards, Schæfer, Rottweiler og Hønsehund. Men det betyder ikke, at små racer ikke kan få HD. Kommer an på, hvordan racer er avlet. Af mindre race kan nævnes Welsh Corgi.
"Forskellige racer har forskellige behov!!!!!" Ja, det har jeg også skrevet længere oppe, bare på en anden måde. Brug din hunds ressourcer. De kan alle sammen noget forskelligt.
Synes det er trist, at folk ikke kan skrive deres mening, erfaring, gode råd ect uden der skal blive en dårlig stemning. Klart at folk har forskellige holdninger, men det gode ved at debattere er da, at man netop oplever tingene anderledes - synes måske man skal prøve at være åben overfor det der bliver skrevet istedet for at tage det som dårlig kritik.
/Jeanette
apr 2007
Jeg ved bestemt godt at små hunde kan få HD, mente bare (som du os skriver) at store hunde oftest får det.
Lars: Min hund er ikke en kamphund, har aldrig været det og blir det aldrig, så jeg kan ikke li se hvad den kommentar med at den bliver forbudt skulle til for!!!
okt 2009
For mig er det klart det vigtigste. Jeg har ofte måtte søge viden andre steder, fordi jeg ikke vidste hvilke "korrekte" spørgsmål jeg skulle stille min dyrlæge ( har en hankat med allergi og hudproblemer) - da jeg så fandt ud hvilke spørgsmål jeg skulle stille, blev diagnosen en helt anden. Lige pludselig vidste jeg en masse ting, som dyrlægen ikke havde nævnt.
Det betyder ikke at det er dårlige dyrlæger - har dem stadig Men nogle gange er det svært for folk, at finde ud af hvad der egentlig er bedst - for alle dyr er individer. Dyrlægerne er prof. men nogle er det i store dyr, andre i små - og det kan sagtens mærkes.
Så det var egentlig min pointe - at det er så vigtigt selv at sørge for at finde noget info omkring sygdomme, adfærd, adfærddsproblemer ect. Fordi det er ikke altid at dyrlægerne har det rigtige svar. Mange opdrættere har meget mere viden, fordi de kun koncentrere sig om en race.
Og ingen skal latterliggøres - synes desuden at sproget herinde på Baboom er ekstremt grimt. Bliver ofte forarget når jeg læser tråde. Sådan er det overhovedet ikke på feks. kattegalleri. Hold op alle ville blive frosset eller smidt ud. Kan ikke forstå hvorfor det er nødvendigt at skrive grimt, for at få sin meninge frem.
Garantere at flere vil læse hvad der står, hvis det er skrevet ordentligt
apr 2007
Jeanette: Jeg læser også MEGET om min hund - eller både min mand og jeg gør. Vi snakker med andre med samme race og generelt andre med hunde, fordi de som regel ved noget man ikke gør
Vi har kun prøvet hundesvøming få gange, men vores hund var glad for det og svømmede rigtig godt, han har desværre øjenproblemer og efter han er blevet opereret vil han helst ikke i vandet men det kan jo være det kommer igen
Vi har købt noget kosttilskud der skulle hjælpe på led, som skulle hjælpe forebyggende mod HD og læst en del om det, så regner da ikke med at han får det
okt 2009
Til gengæld er en race, som de fleste mennesker ser som store vamsede bamser faktisk avlet til kamp - Skt. Bernards. Alle hunde kan angribe og bide - det der gør forskellen på en ikke- kamphund og en kamphund er, at man som menneske plus en fremmed hund ikke når at se advarselssignalerne i hunden ansigt, før det er for sent.
Det er nemlig noget pjat, at kamphunde ikke advare før de går til angreb - det gør det, det går bare så stærkt at man ikke når at opfatte det.
Desuden er nogle hunde desværre blevet avlet sådan, at de viser "forkerte" signaler. Feks. en Mops - pga dens flade hoved, store øjne og opretstående hale, kan en anden hund se det som en trussel, fordi det er alle de signaler en "alm" hund ville sende, hvis den ville advare eller angribe. Så nogle gange er det måske ikke helt uforståeligt, hvorfor nogle hunde angriber.
Jeg har intet imod nogle hunderacer - men jeg har derimod ofte meget imod deres ejere.
okt 2009
Ked af at høre, at jeres hund har øjenproblemer - håber han er i bedring. Og det kan sagtens være at får mulighed og lysten til at svømme igen.
Det betyder heller ikke, at fordi en hund har HD at den har gener ved det. Der er mange hundeejere som får konstateret en let eller mellemgrad af HD, uden at de har opdaget nogle symptomer. Men hunde som har HD skal behandles mere skånsomt - det er selvsagt. Hvis en hund har en svær grad af HD skal den ikke slides op med masser af arbejde ect.
Kosttilskud er nok ikke en skidt ide men i kan sagtens motivere hunden uden det skaber problemer, hvis det bare er den rette form for motion. Det bedste er, at lade hunden bevæge sig frit, så den kan variere i bevægelserne. Hvis den ofte går i snor og trækker vil den få belastet sine muskler og led ensidigt.
Men det lyder nu som om at i har helt styr på det - har du billeder af jeres hund på din profil?
apr 2007
Har ikke en billed profil, men skal se om jeg kan ligge et billede ind af ham han er såå sød hehe, det synes man jo altid som hunde ejer
apr 2007
okt 2009
Går lige ind og ser jeres vaps med det samme
Søger Hund