{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.852 visninger | Oprettet:

Heinrich E
Heinrich E
Følger: 1 Emner: 53 Svar: 142

VVS arbejde lovligt ?? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal til at lave noget vvs arbejde i min bolig. jeg skal blandt andet have lavet nye radiator rør og have lavet vand i mit køkken og sådan. Hvad må man og hvad må man ikke lave af vvs ? Hvad er konsekvensen hvis det bliver opdaget ? Der burde jo ikke kunne ske noge udover at et vandrør springer eller bliver utæt. det noget andet med strøm, der kan komme en gnist så lortet kan brænde ned.. Men det lader til på ham her at han er ked af at folk lavet vvs arbejde, men det kan jeg faktisk også godt forstå når folk ikke kan finde ud af det og sådan.. http://kaloevig.lokalavisen.dk/vvs-omr%C3%A5det-sejler-i-ulovligheder-/20091116/artikler/911169990/1460 Mener hvis man laver det som man skal, så skulle der i teorien ikke være nogen sol helst form for konsekvenser, både inden for strøm eller hvad fanden man nu lige vil til at lave i sin bolig. Det er i hvertfald min holdning til sådan noget

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VVS arbejde lovligt ??
  • #1   15. dec 2009 Hvis du på et tidspunkt skal sælge din bolig, så mener jeg at du skulle kunne oplyse hvem der har lavet det og have papire på det. Hvis du ikke har det tror jeg ikke at forsikringen vil give noget hvis der engang skulle komme en skade som følge af det hjemmelavede.

• #2   15. dec 2009 Tænk logisk.. hvis man laver det som man skal, så kunne du jo også lave elektricitet selv ?

Og det med det kan springe eller bliver utæt er jo ikke farligt, for det kan jo ikke ødelægge hele boligen smiley Når en autoriseret VVS mand har lavet det, så vil din forsikring godkende det fordi han er uddannet i det, og BURDE vide hvad han laver.. det kan godt være du selv kan lave det bedre, men har han alligevel et stykke papir på han kan finde ud af det.. Lige med VVS kender jeg ikke regelerne, men kunne da forestille mig at skjulte rør m.m må du ikke lave selv.. lidt ligesom ledninger..

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#3   15. dec 2009 Ja okay. Når det er EL og VVS af det jeg vil lave, så kommer der ikke "Skjulte samlinger" Nogen steder overhovedet, der vil være en dåse oppe i loftet hvor ledningerne er samlet. Skjulte samlinger kender min bror og jeg fra da han købte hus for 13mdr siden, så skulle vi til at lave nyt køkken og badeværelse og andre ting, der var sku skjulte samlinger og de var utætte !. Så nu ser det godt ud smiley

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#4   15. dec 2009 Meeenn mit hus skal aldrig sælges. smiley

• #5   15. dec 2009 "Meeenn mit hus skal aldrig sælges. :D"

^^ Hahaha ja lad os nu se..

• #6   15. dec 2009 Det kan godt være at det ikke skal sælges, men hvis det brænder ned pga. noget hjemmelavet el så er der ingen forsikring.

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#7   15. dec 2009 Så skal jeg bare sørge for at brænden ikke kommer fra noget af det jeg har lavet. Hvis jeg skal til at lave mit badeværelse om, skal der så være Jord i stikkontakter osv ? Hvor skal jeg finde jord henne hvis der ikke er jord ? Skal jeg lave jord i resten af huset så?

• #8   15. dec 2009 Hvis du skal have lavet jordforbindelse, så skal du også have et jordspyd som meget simpelt bare er et 2 meter langt kobberbelagt spyd. Og det er endnu en ting som der kræves udført at en med autorisation.

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#9   15. dec 2009 Problemet er at der kun er Jord ude i EL Tavlen.. Så skal jeg have trukket et kabel derfra smiley HVIS der altså er krav om jordforbindelse

• #10   15. dec 2009 Du må KUN!!! lave VARME!!!!! VAND MÅ DU IKKE!!!!!
    OG KLOAK MÅ DU IKKE LAVE!"!!

Hilsen VVS MANDEN smiley

• #11   15. dec 2009 problemet er at man skal kunne skrive en kvalitetssikring på det, og sker der noget og der ikke foreligger kvalitetssikring fra et firma af, så bonger DU. eller bliver meldt for at ha lavet sort arbejde... Hvad der er værst er sådan set ligegyldigt, du skal stå for evt reparationer 10 år frem i fremtiden....

• #12   15. dec 2009 Og hold nallerne væk fra gas, fyr! NICHT GUT!!

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#13   15. dec 2009 Hvis det man laver med gas ikke er iorden. SÅÅ det en OMMER !!!!!!! KAPIS. Man kan bruge læksøger til at se om gas installationen er tæt ! smiley

• #14   15. dec 2009 man laver slet ikke gas når man ikke har autorisation ... smiley end of story

• hej d
    hej d Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #15   15. dec 2009 som chrisitan b siger så må du lave varme i dit eget hus men jeg mener da også du må skifte synlige instaltioner? men mener ikk du må lave varme vis du er på fjernvarme?

• #16   15. dec 2009 hvorfor får du ikke en prof til det?

det er det de er her for. og da du købte huset må du da hve vist at man skal betale sig fra ting der går i stykker.

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#17   15. dec 2009 hej D - Det kan da godt være at der er noget med det fjernvarme halløjsa der ? Fordi at hvis der gik vandrør i stykker, så fylder fjernvarmen vand og vand på deres anlæg, og det koster dem dyrt i at varme alt det op.

Bageform - Fordi jeg gider ikke have andre til at lave det når jeg selv kan finde ud af det ?? Så vil jeg hellere bruge penge på andre ting, f.eks isolering osv i min garage

• #18   15. dec 2009 det er jo egentlig dig der bestemmer i sidste ende.

• #19   15. dec 2009 Trist at få renoveret sit badeværelse fuldstændig, og bagefter få en vandskade(fordi man selv troede man kunne).

Det er der sgu meget arbejde i, brække et helt ny beton gulv op(med evt. gulvvarme), støbe et nyt, fliser igen osv

"Der burde jo ikke kunne ske noge udover at et vandrør springer eller bliver utæt"

Hvis det er skjulte vandrør, kan vand gøre rigtig meget skade. Og der kan gå flere år før du opdager et utæt rør.

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#20   15. dec 2009 Nu er det bare sådan at Pexrør til gulvvarme gerne skulle holde langt over 20år henrik ?? Et normalt menneske laver da ikke en samling i et betongulv ???? Man skal heller ikke fyre kedlen op under 90grader jo for satan

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#21   15. dec 2009 Der er også kælder nedeunder badeværelset.

• #22   15. dec 2009 Yes smiley Jamen så gå du bar i gang.

• #23   15. dec 2009 vil lige sige... det fint nok du selv vil prøve at rode dig ud i det...

Du kan godt lave varme ... så som radiatiorer osv, trække rør til det og tilslutte det til din unit..

men syntes virkelig du skal tænke dig om.. nu hører jeg lidt om gulvvarme..

Jeg har virkelig mange der ringer til mig af gør det selv folket, som har lagt gulvvarme, og pludselig har de kommet til at skrue noget ned i gulvet og boret hul i en pex slange... NICHT GUT... for det første. det noget rod at brække gulvet op. for det andet, så det med at lappe en slange i gulvet det er heller ik så godt... det holder, men det er ik optimalt...

Hvis du har spørgsmål skal du endelig spørge, vil hellere give dig et råd med på vejen end du står i den situation at du får klokket i det...
    Jeg har været lærling, og lavet mange fejl gennem min tid... og jeg har lavet de bommerter privat folk laver fordi de mener de kan.. det ik for sjov når først skaden er sket...

så spørg løs hvis du vil vide noget...

Og skal du lave noget blik så sig til, er uddannet blikkenslager smiley

Kommentér på:
VVS arbejde lovligt ??

Annonce