{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Told og skat?
  • #1   24. dec 2009 Du skal betale told ja. Men det er ikke sikkert at de bliver taget hvis der står at de er sendt som en gave på pakken, men de vil sikkert syntes at det er underligt at du får em masse dyre jakker som gave derfor, oog undersøge det. Du kan også som du siger skrive at du kun har givet det halve eller sådan noget, så kommer du kun til at betale told af det beløb, med mindre at de stadig kikker nærmere på det..

smiley

• rasmus l
    rasmus l Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 37
    #2   24. dec 2009 En jakke er en så "stor" pakke at du vil med 99,9% sikkerhed komme til at betale told/moms

Det er kun små pakker/breve du kan være heldig at undgå told/moms hvis de er sendt med post.dk.

Hvis en pakke er sendt med UPS, fedex eller de andre fragt firma'er så kommer du til at betale told/moms lige meget hvor lille den er.

• #3   24. dec 2009 den er ikke sendt med post DK

men ved det kan lade sig gøre at får jakker igennem uden at betale told om moms på dem! har gjort det to gange før men kun med 8-10 jakker

• #4   24. dec 2009 Hvorfor læser du ikke på skat's hjemmeside?

Der står det er told på tøj, f.eks. jakker osv.. og det er kun 12 procent + moms af beløbet.. så det kan godt svare sig at købe en canada goose jakke hjem f.eks..

Beløbet er også hævet for nyligt, så man må tage varer hjem op til omkring 1300 kr før der kommer told på det osv.

• rasmus l
    rasmus l Tilmeldt:
    jan 2007

#5   24. dec 2009 Hvorfor spørger du så hvis du allerede ved det kan lade sig gøre?
    Så gør du vel bare som du gjorde sidst?

• #7   24. dec 2009 Mathias

Gå du bare i gang med det smiley
    Men tror mig hvis du bliver taget , så bliver de , de dyreste jakker du har købt dig ,

Og er du ikke også bare lidt bagud med at skaffe jakker ?
    Det er noget du skulle havde gjord for 1 mdr siden hvsi ikke mere ,

• #8   24. dec 2009 Bliver jakkerne taget bliver du sigtet for illegal parallelimport, og kan se frem til et dejligt stort erstatningskrav... Så vi må håbe du evt ik har brugt alt på julegaver så ;D

• #9   24. dec 2009 det er lovligt der er jo betalt moms
    man kan jo være heldig at de slipper igennem

• #10   24. dec 2009 Mathias B - Skrevet: 24-12-2009 00:12:51

den er ikke sendt med post DK

men ved det kan lade sig gøre at får jakker igennem uden at betale told om moms på dem! har gjort det to gange før men kun med 8-10 jakker

Mathias B - Skrevet: 24-12-2009 04:05:54

det er lovligt der er jo betalt moms
    man kan jo være heldig at de slipper igennem

--------------------------------------------------

Du modsiger da dig selv lidt, prøv at læs reglerne på skat.dk vi vil ikke hjælpe dig med dine ulovligheder... Desuden virker du ikke som den hurtigste knallert på havnen med dine udtalelser...

• #11   24. dec 2009 Lige pt, grundet alle de nye restriktioner ved import af varer, så bliver størstedelen af alle pakker snuppet i tolden, og derved er det ikke så nemt længere at slippe for at betale hverken told eller moms.

Og skal du undgå at betale told og moms, så skal varens værdi deklareres under 80 kroner, ellers bliver du bonnet uanset hvad.

Afsender skal være med på at deklarere varens pris så lavt, men husk på, at gør han det, så er det dokumentfalsk, og han kan blive stillet til ansvar for det, og ende med en kæmpe bøde og evt. fængselsstraf. Hvis du derimod opfordrer ham til at gøre det, og han kan bevise det, så er det din røv der havner i spjældet.

Og selvom varen ikke er sendt med postdk, så kommer de nu stadig igennem tolden herhjemme, inden de kommer ud til modtageren. Men nogengange kan man selvfølgelig være heldig.

Og til jer der siger det han gør med at importere dem er ulovligt, så kig lige efter igen. Det er ikke ulovligt for ham at importere dem så længe han betaler moms og told af købene, Havde det derimod været kopivarer, så var det ulovligt ja.

• #12   24. dec 2009 tak for information kim smiley

• #13   24. dec 2009 Kim M.

Og til jer der siger det han gør med at importere dem er ulovligt, så kig lige efter igen. Det er ikke ulovligt for ham at importere dem så længe han betaler moms og told af købene, Havde det derimod været kopivarer, så var det ulovligt ja.

-> Han sagde jo netop at han gerne ville slippe for at betale moms og told, det var jo lidt pointen med indlæget, så kig lige igen smiley

• #14   24. dec 2009 De gør meget ud af det told nu om dage... Du skulle se for 4 år siden der kunne jeg få 25 par sko i en pakke uden at betale 1kr i told

• #15   24. dec 2009 Mikkel U.

Ja han vil gerne slippe for told og moms, men det gør stadig ikke importen af varen ulovlig da det ikke er en kopi vare.
    Men derimod så er det hans eget problem hvis hans ting bliver snuppet i tolden, så kommer det til at koste, og endda mere hvis det viser sig at være dokumentfalsk fra hans eller afsenders side.

Hvis tolden mener der er begrundet mistanke for at prisen på pakken ikke passer med varens pris, så vil de kræve dokumentation for varens pris. Kan han ikke levere dette så får han ikke varen udleveret, eller også så fastsætter told og skat en pris, så det kan gå hen og blive rigtig rigtig dyrt.

• #16   24. dec 2009 hvis jeg nu sender to kasser en til mig og en til en anden adrs med ca. 8 jakker i vær og får afsender til at tegne et flag og skrive tillykke med dagen osv.

så går pakkerne lige igennem men tror jeg betaler denne gang! det er nemlig en stor sending - men fordælen det er mange penge at spare.skal jo næsten smide 33% i alt pr- jakke det løber op i de 9-11 tusind kr..

• #17   24. dec 2009 Puha, jamen tak for beskrivelsen, det kan vi allesammen lære noget af smiley

Go Jul !

• #18   24. dec 2009 kim hvad nu hvis de åbner den og der ikke er en faktura med ? så ringer de vel bare til mig og høre hvad indholdet af pakken/jakkerne er vær så kan jeg jo bare sige 1200kr pr jakke ? og så betale told og skat af det x antal jakker der er ?

eller sender de bare en regning ? hvis de nu åbner pakken og de kan se der er for mere end 99$ ned der må være

• #19   24. dec 2009 Hvis de åbner pakkerne og der ikke er nogen faktura, så bliver du bedt om at indsende bevis på varens værdi. Dit ord i telefonen er ikke godt nok.

• #20   24. dec 2009 Og regningen kommer sammen med varen, dvs, du skal betale for told på postkontoret før du får varen udleveret.

• #21   24. dec 2009 men så skal jeg få ham der har sendt mig jakkerne til at sende en faktura på jakkernes værdi ?

men hvis jeg ikke kan skaffe faktura på jakkerne hvad sker der så ?

kan jeg ikke bare lave en faktura ?

• #22   24. dec 2009 Det er ikke bare lige sådan at overbevise told og skat uden en original faktura. hvis jeg var dig ville jeg nok overveje om det kan betale sig hvis ikke der kan fremvises en faktura fra sælger.

• #24   24. dec 2009 Og husk på, told og skat kan nemt tjekke om varens pris i USA eller CANADA svarer til den pris du opgiver den til selvom du skulle finde på at sende dem en falsk faktura. De er altså ikke helt så dumme som man tror.

• #25   24. dec 2009 Rene R

Nemlig, det er også dokumentfalsk at gøre, så det skal man sgu også passe på med.

De vil evt. bede om bevis på overførsel af penge til sælger, hvis de ikke mener fakturaen stemmer overens med det som de kommer frem til.

• #26   24. dec 2009 nu er der ikke noget der hedder gaver mere.. om det er gave eller ej

tager told den så kommer du til at betale ligemeget hvad..

• #27   24. dec 2009 hvor mange har de lige ansat til det?

og tjekke op på alt det?

• #28   24. dec 2009 Der er flere end du lige regner med. Og pakkerne bliver tagget elektronisk, så hvis der er grund til at tage dem ud til kontrol, så bliver de taget ud til kontrol.

• #29   24. dec 2009 okay

• #30   24. dec 2009 Ved ikke om du IKKE gad læse hvad jeg skrev længere oppe. Told idag er ikke så meget på tøj, kun 12 procent + dansk moms selvfølgelig, så igen, det kan godt svare sig at købe nogen hjem. Jeg regner selv med at gøre det.

• #31   24. dec 2009 pakker fra usa og kina er meget sikre på at blive taget...

• #32   25. dec 2009 Mathias B
    Hva har moms og told at gøre med at noget er lovligt? Illegal parallelimport er det stadigvæk

KIM
    Skal vi læse reglerne? ØHHHH det er dig som åbenlyst ik kender dem, så måske du skulle overveje selv at læse dem!

• #33   25. dec 2009 Kim M
    Ja han vil gerne slippe for told og moms, men det gør stadig ikke importen af varen ulovlig da det ikke er en kopi vare.

> Jo det er ulovligt. Import af mærkevare beskyttede varer udenfor EU med salg for øje = illegal parallelimport.
    Så skid hul i moms, told osv for det bliver den lille bøde... Bøden fra Canada Goose bliver langt større!!!!

• #34   25. dec 2009 er registrer som virksomhed betaler fuld moms og told og skat på jakkerne det er skam 100% lovligt det jeg gør så længe jeg betaler mine %

• rasmus l
    rasmus l Tilmeldt:
    jan 2007

#35   25. dec 2009 Forstår intet af det her emne... først spørger du om man kan undgå told og moms.

Og så skriver du at du godt ved hvordan man undgår det.

Og nu skriver du at du er en virksomhed og betaler fuld told og moms?

Du kan godt se du er lidt til grin ikke?

• #36   25. dec 2009 forhøre mig bare`?

• #37   27. dec 2009 Mathias B
    Og? Det er stadig illegal parallelimport!

• #39   27. dec 2009 Claus F
    Læs lige op på dine regler!!!
    Det er lovligt at købe til EGET forbrug, men det er ik lovligt at importere med videresalg for øje!

• #41   27. dec 2009 Jo han må faktisk godt importere dem med vidersalg for øje. Men han kan ikke få garanti ved den danske importør.
    Han skal selv stå for garanti ved produktet, og som momsregistreret virksomhed, så er han forpligtet af købeloven, og skal derfor yde garanti ifølge købeloven. Det kan blive dyrt for ham, men det er vel hans problem.

• #43   27. dec 2009 jo kan jeg - men der er langt til Canada smiley

• #44   27. dec 2009 Nej han kan ikke tage dem gratis med hjem. Der er begrænsning på hvor meget du kan tage med igennem tolden uden at skulle betale moms og told for det.
    For rejsende med fly er maks værdien for det han har med 3200 kroner. hvis han havde været i bil havde det kun været 2235 kroner.
    Så nej, 10 canada-goose jakker, kan han ikke tage med ind i landet uden at skulle betale moms og told af varens pris.

• #45   27. dec 2009 havde da en del med hjem fra NY ?

for omkring 9.5 tusind kr tøj `?

• #47   27. dec 2009 fedt

• #48   28. dec 2009 Her står det på officielt papir. Ønsker du at finde de mange love, så læs varemærkeloven!
    (link fjernet)

CITAT:
    For så vidt angår parallelimport, har rettighedshaver med hjemmel i varemærkeloven eller en af de øvrige rettighedslove, mulighed for at hindre parallelimport af ægte produkter fra lande uden for EØS-området. Hvis et konkret produkt er markedsført uden for EØS-området, er det kun lovligt at parallelimportere produktet til et EØS-land, hvis man som importør har fået rettighedshavers samtykke. Det er importøren, der skal dokumentere, at der foreligger samtykke.

MED ANDRE ORD SÅ STÅR DER AT IMPORT UDENFOR EU KRÆVER EN TILLADELSE FRA MÆRKET!

Lidt sager du kan kigge på af forskellig slags...
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?artikelId=51415

http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2C3319477%2C5%2C3

Iøvrigt utroligt så kloge babooms brugere er, og så viser det sig at alle tager fejl. Ik en eneste gider lytte, men det bliver sku jeres eget problem, hvis loven overtrædes!

• #49   28. dec 2009 Ovenstående svar var til kloge Kim og Claus især!

Så burde der ik være mere tvivl om sådan en simpel ting, vel kloge hoveder?

• #50   28. dec 2009 Mr Google.

Nu ved jeg ikke om der udelukkende er virksomhed herhjemme som har eneret på importen af produktet, jeg kan se på canada goose's internationale hjemmeside, at alle de danske butikker der sælger produktet er med på deres liste, hvorved der ikke kan garanteres at disse forretninger de ikke selv importerer deres varer. Hvis de alle hver for sig importerer dem, så skulle jeg ikke kunne se problemet.
    Men som sagt, så er det jo hans egne penge, og hans eget problem hvis der skulle ske noget.
    Som momsregistreret virksomhed, så er han bundet af købeloven, og skal derfor yde garanti på produktet, og det kommer så til at stå for egen regning hvis ikke han kan få dem garantidækket hos producenten.

• #51   28. dec 2009 Kim M
    Læs nu og forstå reglerne inden du udtaler dig og vildleder folk... Du fatter dem tydeligvis ik, selvom det er skåret totalt ud i pap. Ellers kontakt en advokat som kan bekræfte at det er ulovligt.
    Det her er ganske simpele regler om illegal parallelimport af et beskyttet varemærke!

• #52   28. dec 2009 Specielt for dig Kim med oversættelse til forståeligt dansk

Her står det på officielt papir. Ønsker du at finde de mange love, så læs varemærkeloven!
    (link fjernet)

CITAT:
    For så vidt angår parallelimport, har rettighedshaver med hjemmel i varemærkeloven eller en af de øvrige rettighedslove, mulighed for at hindre parallelimport af ægte produkter fra lande uden for EØS-området. Hvis et konkret produkt er markedsført uden for EØS-området, er det kun lovligt at parallelimportere produktet til et EØS-land, hvis man som importør har fået rettighedshavers samtykke. Det er importøren, der skal dokumentere, at der foreligger samtykke.

Det betyder at import af varer udenfor EU, hvor varen er mærkevarebeskyttet/trademark beskyttet, ik er lovligt i B2B eller engros med videre salg for øje uden en tilladelse fra mærkevare ejeren.
    Dvs alt import af varer som går uden om den officielle importør er illegal og sidestilles med kopivarer. De er ik sat lovligt i cirkulation i EU, og varerne er derfor ulovlige. Ejeren af firmaet hæfter personligt for sådanne overtrædelser, også ved Aps eller A/S. Der er ik fradrag for evt bøder eller andet.

Så drop dine butikker og læs loven!

• #53   28. dec 2009 ** !! *

Nu er den sag du linker jo til, ang. falske jakker, jeg går ud fra at TO her importerer originale jakker da han vil importere dem direkte fra Canada.
    Så det link kan du slet ikke bruge til noget.
    Der er tale om import af originale varer, og ikke kopi varer.

• #55   28. dec 2009 der er tale om vaske ægte jakker! fra Canada

• #56   28. dec 2009 ** !! *
    Ubrugeligt link... Du kunne ligeså godt henvise til et billed af en bil...

Mathias B
    Og? Det er fuldstændigt ligegyldigt, hvis du gad og læse det der er postet tidligere. Ellers kontakt en advokat, som med speciale i varemærker og trademarks, og du vil få samme svar som jeg har skrevet!

• #58   29. dec 2009 Claus F
    Der er en meget hård skillelinje, og de slår sindsyg hårdt ned på det...
    30-50.000 kr i bøde for import af ægte goose jakker er ik ualmindeligt, selvom de er ægte.

• #59   29. dec 2009 så jeg kunne få en bøde for at importere ægte goose jakker hjem ?

kan ikke finde rundt i alt det i skriver

• #60   29. dec 2009 Efter hvad jeg lige kan finde, så er firmaet NagPeople importør af Canada Goose varemærket, men der står dog ikke noget nogen steder i deres organisation om at de skulle have de eneste rettigheder til at importere jakkerne fra Canada.
    Så om Mathias har lyst til at importere 10 jakker fra Canada kan jeg ikke se det store problem i, produktet vil være det originale, og eftersom jeg ikke kan se nogen der har eneret på at importere produktet til Danmark, så kan jeg heller ikke se noget problem i at han importerer dem med vidersalg for øje.

• #62   29. dec 2009 Claus F

Hvis du læser lidt længere oppe, så skriver Mathias faktisk at han er momsregistreret.

• #63   29. dec 2009 Mathias B
    JA! Er det virkelig så svært at læse 10 linjer med simpel tekst?

Kim M
    At du ik kan se noget problem beviser jo blot din totalt manglende viden på et felt hvor du prøver at vejlede andre. Men jeg vil godt vædde med Canada Goose og NagPeople kan se et problem, og at de vil reagere på problemet. Så kan Mathias vel bare sende aben videre til kloge dig, når du alligevel intet problem ser...

• #64   29. dec 2009 Kim M
    Om han er momsregistreret eller ej ændre intet. Det er ulovligt og de slår hårdt ned på det. Læs nu for helved reglerne fremfor at "jeg mener" "jeg tror" "jeg har hørt" osv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #66   29. dec 2009 startede med at ville høre "hvordan" eller om der var "huller" i systemet (til at slippe for told og skat)

har haft to sendinger uden told og skat - men da dette er en stor sending 3. gang , ville jeg lige høre om reglerne osv.

rolig nu miss.google smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #67   8. jun 2012 Jeg ved godt at denne debat er lidt gammel!

Men er der nogen der kan forklare mig:

Græsen for at undgå at betale moms, told og gebyr til Post DK ligger på 80 kr. pr. forsendelse

Hvis jeg skal købe noget til f.eks. 790 kr?

Er det så fuldt ud lovligt at dele det op i 10 forsendelser?

Så hver forsendelse er på 79 kr og dermed under græsen?

Er der nogle der ved om dette er 100% lovligt?

Jeg har googlet lidt og kan finde et par stykker, der påstår at det er lovligt.

Men jeg vil jo ikke gøre noget ulovligt. Så vil jeg hellere bestille det som 1 pakke og så betale told, moms og fragt. Men altså. Det er alligevel en del jeg sparer ved at dele det op i 10 forsendelser også inkl. fragt.

Hvis det er ulovligt, er der nogle der så kan forklare hvordan det foregår?
    Køber jeg det bare og får det sendt og så tager de det i tolden og undersøger det, og så sender de pakken til mig og en ekstra regning? Eller kan man betale tolden, moms og gebyr på forhånd? Eller betale told og moms, så man undgår at skulle betale post DK 180 kr for bare at undersøge det?

Det skal siges at det er 100% lovlige varer - Det er bare en masse ting, som ikke rigtig har nogle mærker. Men som jeg bare skal bruge herhjemme i mit hjem. smiley

På forhånd tak!

• rasmus l
    rasmus l Tilmeldt:
    jan 2007

#68   8. jun 2012 Kan ikke se noget problem i at få sendt 10pakker a 79kr incl. porto...

Du skal bare lave 10 betalinger a 79kr også så. For hvis du laver en betaling på 790kr og en af de 10 pakker ryger til tjek og der ingen kvitt. er, så vil de bede dig om at se bevis på hvad du har betalt... Og så kan du kun vise en betaling på 790kr.

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#69   10. jun 2012 Ja, mener også 10 forskellige betalinger og sådan. smiley

• #70   10. jun 2012 Har skiftet navn !
    Det kan du sagtens, men kan det betale sig? Husk ikke at få sendt alle samtidig, da det vil give problemer. Afsendelsen skal ske over 2-3 uger.

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#71   10. jun 2012 Ja, altså spare ca. 300-500 kr. Jeg ved godt at det er småting. Men alligevel ud af ca. 800 kr. Så er 300-500 kr meget.

Og så behøver jeg ikke bestille alt på samme tid, da jeg så kan bruge bedre tid på at kigge på tingene smiley

Kommentér på:
Told og skat?

Annonce