1.484 visninger
|
Oprettet:
Told og skat? {{forumTopicSubject}}
hvis jeg bestiller en masse jakker hjem fra Canada - skal jeg så betale skat?
hvis man skriver på pakken værdi er under 1700kr eller hvordan er reglerne ?
eller skal jakkerne sendes ud til flere forskellige adresser ?
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 212
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 37
Det er kun små pakker/breve du kan være heldig at undgå told/moms hvis de er sendt med post.dk.
Hvis en pakke er sendt med UPS, fedex eller de andre fragt firma'er så kommer du til at betale told/moms lige meget hvor lille den er.
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 134 Svar: 657
men ved det kan lade sig gøre at får jakker igennem uden at betale told om moms på dem! har gjort det to gange før men kun med 8-10 jakker
jul 2008
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 9 Svar: 359
Der står det er told på tøj, f.eks. jakker osv.. og det er kun 12 procent + moms af beløbet.. så det kan godt svare sig at købe en canada goose jakke hjem f.eks..
Beløbet er også hævet for nyligt, så man må tage varer hjem op til omkring 1300 kr før der kommer told på det osv.
jan 2007
Så gør du vel bare som du gjorde sidst?
apr 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Emner: 86 Svar: 937
Gå du bare i gang med det
Men tror mig hvis du bliver taget , så bliver de , de dyreste jakker du har købt dig ,
Og er du ikke også bare lidt bagud med at skaffe jakker ?
Det er noget du skulle havde gjord for 1 mdr siden hvsi ikke mere ,
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 159 Svar: 4.054
aug 2007
man kan jo være heldig at de slipper igennem
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 228
den er ikke sendt med post DK
men ved det kan lade sig gøre at får jakker igennem uden at betale told om moms på dem! har gjort det to gange før men kun med 8-10 jakker
Mathias B - Skrevet: 24-12-2009 04:05:54
det er lovligt der er jo betalt moms
man kan jo være heldig at de slipper igennem
--------------------------------------------------
Du modsiger da dig selv lidt, prøv at læs reglerne på skat.dk vi vil ikke hjælpe dig med dine ulovligheder... Desuden virker du ikke som den hurtigste knallert på havnen med dine udtalelser...
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.034
Og skal du undgå at betale told og moms, så skal varens værdi deklareres under 80 kroner, ellers bliver du bonnet uanset hvad.
Afsender skal være med på at deklarere varens pris så lavt, men husk på, at gør han det, så er det dokumentfalsk, og han kan blive stillet til ansvar for det, og ende med en kæmpe bøde og evt. fængselsstraf. Hvis du derimod opfordrer ham til at gøre det, og han kan bevise det, så er det din røv der havner i spjældet.
Og selvom varen ikke er sendt med postdk, så kommer de nu stadig igennem tolden herhjemme, inden de kommer ud til modtageren. Men nogengange kan man selvfølgelig være heldig.
Og til jer der siger det han gør med at importere dem er ulovligt, så kig lige efter igen. Det er ikke ulovligt for ham at importere dem så længe han betaler moms og told af købene, Havde det derimod været kopivarer, så var det ulovligt ja.
aug 2007
apr 2008
Og til jer der siger det han gør med at importere dem er ulovligt, så kig lige efter igen. Det er ikke ulovligt for ham at importere dem så længe han betaler moms og told af købene, Havde det derimod været kopivarer, så var det ulovligt ja.
-> Han sagde jo netop at han gerne ville slippe for at betale moms og told, det var jo lidt pointen med indlæget, så kig lige igen
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 168 Svar: 592
feb 2008
Ja han vil gerne slippe for told og moms, men det gør stadig ikke importen af varen ulovlig da det ikke er en kopi vare.
Men derimod så er det hans eget problem hvis hans ting bliver snuppet i tolden, så kommer det til at koste, og endda mere hvis det viser sig at være dokumentfalsk fra hans eller afsenders side.
Hvis tolden mener der er begrundet mistanke for at prisen på pakken ikke passer med varens pris, så vil de kræve dokumentation for varens pris. Kan han ikke levere dette så får han ikke varen udleveret, eller også så fastsætter told og skat en pris, så det kan gå hen og blive rigtig rigtig dyrt.
aug 2007
så går pakkerne lige igennem men tror jeg betaler denne gang! det er nemlig en stor sending - men fordælen det er mange penge at spare.skal jo næsten smide 33% i alt pr- jakke det løber op i de 9-11 tusind kr..
apr 2008
Go Jul !
aug 2007
eller sender de bare en regning ? hvis de nu åbner pakken og de kan se der er for mere end 99$ ned der må være
feb 2008
feb 2008
aug 2007
men hvis jeg ikke kan skaffe faktura på jakkerne hvad sker der så ?
kan jeg ikke bare lave en faktura ?
feb 2008
feb 2008
feb 2008
Nemlig, det er også dokumentfalsk at gøre, så det skal man sgu også passe på med.
De vil evt. bede om bevis på overførsel af penge til sælger, hvis de ikke mener fakturaen stemmer overens med det som de kommer frem til.
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Emner: 39 Svar: 2.483
tager told den så kommer du til at betale ligemeget hvad..
aug 2007
og tjekke op på alt det?
feb 2008
aug 2007
jul 2008
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 9 Svar: 359
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Emner: 39 Svar: 2.483
maj 2009
Hva har moms og told at gøre med at noget er lovligt? Illegal parallelimport er det stadigvæk
KIM
Skal vi læse reglerne? ØHHHH det er dig som åbenlyst ik kender dem, så måske du skulle overveje selv at læse dem!
maj 2009
Ja han vil gerne slippe for told og moms, men det gør stadig ikke importen af varen ulovlig da det ikke er en kopi vare.
> Jo det er ulovligt. Import af mærkevare beskyttede varer udenfor EU med salg for øje = illegal parallelimport.
Så skid hul i moms, told osv for det bliver den lille bøde... Bøden fra Canada Goose bliver langt større!!!!
aug 2007
jan 2007
Og så skriver du at du godt ved hvordan man undgår det.
Og nu skriver du at du er en virksomhed og betaler fuld told og moms?
Du kan godt se du er lidt til grin ikke?
aug 2007
maj 2009
Og? Det er stadig illegal parallelimport!
maj 2009
Læs lige op på dine regler!!!
Det er lovligt at købe til EGET forbrug, men det er ik lovligt at importere med videresalg for øje!
feb 2008
Han skal selv stå for garanti ved produktet, og som momsregistreret virksomhed, så er han forpligtet af købeloven, og skal derfor yde garanti ifølge købeloven. Det kan blive dyrt for ham, men det er vel hans problem.
aug 2007
feb 2008
For rejsende med fly er maks værdien for det han har med 3200 kroner. hvis han havde været i bil havde det kun været 2235 kroner.
Så nej, 10 canada-goose jakker, kan han ikke tage med ind i landet uden at skulle betale moms og told af varens pris.
aug 2007
for omkring 9.5 tusind kr tøj `?
aug 2007
maj 2009
(link fjernet)
CITAT:
For så vidt angår parallelimport, har rettighedshaver med hjemmel i varemærkeloven eller en af de øvrige rettighedslove, mulighed for at hindre parallelimport af ægte produkter fra lande uden for EØS-området. Hvis et konkret produkt er markedsført uden for EØS-området, er det kun lovligt at parallelimportere produktet til et EØS-land, hvis man som importør har fået rettighedshavers samtykke. Det er importøren, der skal dokumentere, at der foreligger samtykke.
MED ANDRE ORD SÅ STÅR DER AT IMPORT UDENFOR EU KRÆVER EN TILLADELSE FRA MÆRKET!
Lidt sager du kan kigge på af forskellig slags...
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?artikelId=51415
http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2C3319477%2C5%2C3
Iøvrigt utroligt så kloge babooms brugere er, og så viser det sig at alle tager fejl. Ik en eneste gider lytte, men det bliver sku jeres eget problem, hvis loven overtrædes!
maj 2009
Så burde der ik være mere tvivl om sådan en simpel ting, vel kloge hoveder?
feb 2008
Nu ved jeg ikke om der udelukkende er virksomhed herhjemme som har eneret på importen af produktet, jeg kan se på canada goose's internationale hjemmeside, at alle de danske butikker der sælger produktet er med på deres liste, hvorved der ikke kan garanteres at disse forretninger de ikke selv importerer deres varer. Hvis de alle hver for sig importerer dem, så skulle jeg ikke kunne se problemet.
Men som sagt, så er det jo hans egne penge, og hans eget problem hvis der skulle ske noget.
Som momsregistreret virksomhed, så er han bundet af købeloven, og skal derfor yde garanti på produktet, og det kommer så til at stå for egen regning hvis ikke han kan få dem garantidækket hos producenten.
maj 2009
Læs nu og forstå reglerne inden du udtaler dig og vildleder folk... Du fatter dem tydeligvis ik, selvom det er skåret totalt ud i pap. Ellers kontakt en advokat som kan bekræfte at det er ulovligt.
Det her er ganske simpele regler om illegal parallelimport af et beskyttet varemærke!
maj 2009
Her står det på officielt papir. Ønsker du at finde de mange love, så læs varemærkeloven!
(link fjernet)
CITAT:
For så vidt angår parallelimport, har rettighedshaver med hjemmel i varemærkeloven eller en af de øvrige rettighedslove, mulighed for at hindre parallelimport af ægte produkter fra lande uden for EØS-området. Hvis et konkret produkt er markedsført uden for EØS-området, er det kun lovligt at parallelimportere produktet til et EØS-land, hvis man som importør har fået rettighedshavers samtykke. Det er importøren, der skal dokumentere, at der foreligger samtykke.
Det betyder at import af varer udenfor EU, hvor varen er mærkevarebeskyttet/trademark beskyttet, ik er lovligt i B2B eller engros med videre salg for øje uden en tilladelse fra mærkevare ejeren.
Dvs alt import af varer som går uden om den officielle importør er illegal og sidestilles med kopivarer. De er ik sat lovligt i cirkulation i EU, og varerne er derfor ulovlige. Ejeren af firmaet hæfter personligt for sådanne overtrædelser, også ved Aps eller A/S. Der er ik fradrag for evt bøder eller andet.
Så drop dine butikker og læs loven!
feb 2008
Nu er den sag du linker jo til, ang. falske jakker, jeg går ud fra at TO her importerer originale jakker da han vil importere dem direkte fra Canada.
Så det link kan du slet ikke bruge til noget.
Der er tale om import af originale varer, og ikke kopi varer.
aug 2007
maj 2009
Ubrugeligt link... Du kunne ligeså godt henvise til et billed af en bil...
Mathias B
Og? Det er fuldstændigt ligegyldigt, hvis du gad og læse det der er postet tidligere. Ellers kontakt en advokat, som med speciale i varemærker og trademarks, og du vil få samme svar som jeg har skrevet!
maj 2009
Der er en meget hård skillelinje, og de slår sindsyg hårdt ned på det...
30-50.000 kr i bøde for import af ægte goose jakker er ik ualmindeligt, selvom de er ægte.
aug 2007
kan ikke finde rundt i alt det i skriver
feb 2008
Så om Mathias har lyst til at importere 10 jakker fra Canada kan jeg ikke se det store problem i, produktet vil være det originale, og eftersom jeg ikke kan se nogen der har eneret på at importere produktet til Danmark, så kan jeg heller ikke se noget problem i at han importerer dem med vidersalg for øje.
feb 2008
Hvis du læser lidt længere oppe, så skriver Mathias faktisk at han er momsregistreret.
maj 2009
JA! Er det virkelig så svært at læse 10 linjer med simpel tekst?
Kim M
At du ik kan se noget problem beviser jo blot din totalt manglende viden på et felt hvor du prøver at vejlede andre. Men jeg vil godt vædde med Canada Goose og NagPeople kan se et problem, og at de vil reagere på problemet. Så kan Mathias vel bare sende aben videre til kloge dig, når du alligevel intet problem ser...
maj 2009
Om han er momsregistreret eller ej ændre intet. Det er ulovligt og de slår hårdt ned på det. Læs nu for helved reglerne fremfor at "jeg mener" "jeg tror" "jeg har hørt" osv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aug 2007
har haft to sendinger uden told og skat - men da dette er en stor sending 3. gang , ville jeg lige høre om reglerne osv.
rolig nu miss.google
maj 2012
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
Men er der nogen der kan forklare mig:
Græsen for at undgå at betale moms, told og gebyr til Post DK ligger på 80 kr. pr. forsendelse
Hvis jeg skal købe noget til f.eks. 790 kr?
Er det så fuldt ud lovligt at dele det op i 10 forsendelser?
Så hver forsendelse er på 79 kr og dermed under græsen?
Er der nogle der ved om dette er 100% lovligt?
Jeg har googlet lidt og kan finde et par stykker, der påstår at det er lovligt.
Men jeg vil jo ikke gøre noget ulovligt. Så vil jeg hellere bestille det som 1 pakke og så betale told, moms og fragt. Men altså. Det er alligevel en del jeg sparer ved at dele det op i 10 forsendelser også inkl. fragt.
Hvis det er ulovligt, er der nogle der så kan forklare hvordan det foregår?
Køber jeg det bare og får det sendt og så tager de det i tolden og undersøger det, og så sender de pakken til mig og en ekstra regning? Eller kan man betale tolden, moms og gebyr på forhånd? Eller betale told og moms, så man undgår at skulle betale post DK 180 kr for bare at undersøge det?
Det skal siges at det er 100% lovlige varer - Det er bare en masse ting, som ikke rigtig har nogle mærker. Men som jeg bare skal bruge herhjemme i mit hjem.
På forhånd tak!
jan 2007
Du skal bare lave 10 betalinger a 79kr også så. For hvis du laver en betaling på 790kr og en af de 10 pakker ryger til tjek og der ingen kvitt. er, så vil de bede dig om at se bevis på hvad du har betalt... Og så kan du kun vise en betaling på 790kr.
maj 2012
maj 2009
Det kan du sagtens, men kan det betale sig? Husk ikke at få sendt alle samtidig, da det vil give problemer. Afsendelsen skal ske over 2-3 uger.
maj 2012
Og så behøver jeg ikke bestille alt på samme tid, da jeg så kan bruge bedre tid på at kigge på tingene
Told og skat?