665 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hjælp NU! Hjælp NU!

Hej!
Jeg har for et par dage siden modtaget en rykker på en regning fra et underligt firma hvor jeg aldrig har købt noget. Regningen er på 5400kr og skal betales inden for 8 dage ellers ryger jeg i Ribers.
Har sendt en mail for nogle dage siden men der kommer en mail retur om at der er fejl i emailen.
Har så prøvet at ringe idag, men når jeg ringer op kommer der først en stemme der siger at det koster 4,80kr i minuttet da det ikke er et dansk nummer.
Ventede alligevel i 30 min første gang, og var endelig nr 1, og så LIGGER DEN PÅ! helt automatisk!
Nu har jeg prøvet at ringe op igen, og er nået 2 numre på 10 min.
Det bliver virkelig en dyr telefon regning!
Føler mig virkelig snydt for har aldrig købt noget i det firma, og nu skal jeg indtil videre betale 160kr for at snakke med dem, og det er bare umuligt at komme igennem.

Kan man ringe til Forbrugerstyrelsen eller hva det hedder og klage, eller gøre et eller andet?!
Vil ik betale de penge for første opkald når den bare går ud!

Isaa - som er møg sur!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp NU!
  • #1   5. jan 2010 Hvis du aldrig har købt noget fra det firme, så lad FOR GUDS SKYLD være med at betale.

Det lyder som en god idé at ringe til forbrugerstyrelsen, for så kan de evt, hjælpe dig videre.

• AK .
    AK . Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 101
    #3   5. jan 2010 det med at det koster så og så mange penge at ringe er da os et FUP NR...
    undersøgt på nettet om der er andre som os er havnet i denne situation? (det jo set før og har vist os været i tv angående personer som får mystiske regninger)
    men ja et forsøg ville være at ringe til forbrugerstyrelsen.

• #4   5. jan 2010 Pengene for opkaldene er for sent nu.. (:
    Den slipper du ikke udenom..

Men lad være med at betale noget, så længe du ikke har købt noget..
    Og kontakt Forbrugerstyrelsen og så hjælper de dig..

• #5   5. jan 2010 Det er ikke et fupnummer, det er et engelsk telefon nummer!
    Firmaet hedder Kederan Equity og ligger i London.
    Brevet er sendt fra et dansk advokat firma som findes! - Og jeg har snakket med dem. De kan ikke gå ind og se præcis hvad det er jeg skulle skylde for, men de kan se hvornår jeg har "brugt pengene", og beløbets størrelse.
    Det skulle være sket for 7 mdr siden.

Slettet Bruger - Hvorfor er jeg for dum at ringe? Det er et helt normalt brev fra et helt normalt advokatfirma som kører sådanne sager, så vil da gerne vide hvad de penge kommer fra. Ku jo i princippet være at det er et firma, der kører under et andet firmanavn, eller har skiftet det. Eller at der er nogen der har købt noget i mit navn eller lign .. Det vil jeg sgu da gerne finde ud af :s

• #6   5. jan 2010 hvis jeg var dig ville jeg gå til politiet tit så kender de disse firmaer .. fik en regning fra et mærkeligt firma engang som jeg skulle have ringet til i 18 timer mens jeg var på ferie . Kontaktede det lokale politi og han sagde straks han kender det firma så jeg skulle bare komme med regningen til ham også hvis der kom følgende regninger så skulle jeg bare aflevere dem ved ham.

havde en kammerrat der fik et brev ligne fra samme firma.

• thomas l
    thomas l Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #7   5. jan 2010 det er fup og fidus, for det første kan de ikke bare sætte dig i rki fordi DE mener du skylder dem penge, når du bliver anmeldt til rki, sender de et brev til dig hvor du har mulighed for at anerkende at du skylder penge til firmaet ell ej. så vis du ikke mener du skylder firmaet penge skal du skrive det tilbage til rki, og du kan kun bliver tvunget i rki, vis det via en domstol bekræfter at du skylder firmaet penge..

• #8   5. jan 2010 Okay tak for jeres svar. Har lige søgt på firmanavnet på google, og det har noget at gøre med det der sms penge lån. Har dog aldrig lånt penge andet end i banken, så det forstår jeg slet ikke.

Er vist som i siger, blevet taget godt og grundigt i røven smiley

• #10   5. jan 2010 jeg ville stadig kontakte forbrugerstyrelsen.

Det lyder underligt at advokaten ikke kan se hvad det er du har "købt"

• #11   5. jan 2010 Anja - advokat firmaet er højst sandsynligt også del i "fuppen".. Det finder jeg vel aldrig ud af. Er igang med at sende en mail til forbrugerstyrelsen nu .. Så må vi se hvad der kommer ud af det.

Basher Henrik - Det er godt du har det sjovt .. Har godt nok aldrig følt mig så dum!

• #13   5. jan 2010 Jeg ville ringe til forbruger styrelsen. Bare for måske at få et svar.

Jeg har selv lige været igennem en lang sag hvor jeg også blev truet med RKI, og jeg havde det ikke super fedt. Jeg ville bare gerne have bund i sagen.

• #14   5. jan 2010 Jeg har ringet, og skulle sende en mail med alle detajlerne hvilket jeg lige har gjort ..

Basher Henrik - Korrekt. Men havde nu aldrig betalt den regning anyway.. For jeg ved jeg ik skylder nogen 5400kr for noget som helst.

• #15   5. jan 2010 Så nu har du lært noget til næste gang smiley

• #16   5. jan 2010 De har også været i Basta med ca. 8000 Mastercards der ikk blev leveret. Og et hvert firma der afkræver 4,5 kr i minuttet af deres kunder der ringer ind, er ikk et særlig godt firma. Det er faktisk et lorte firma så. Men okay, hvis CEO Rene Holmgren skal have råd til luksus, må han jo snyde hvor han kan.

• #17   5. jan 2010 Michael F
    Enig han stjæler med arme og ben!

• #18   5. jan 2010 Michael F - Ja, jeg har lige læst om det..
    Men hvordan FANDEN kan jeg få en regning på noget som jeg aldrig har tilmeldt mig?

• #19   5. jan 2010 Isaa S
    De sender bare en regning, det er ret nemt og simpelt. Eller påstår de har sendt en og giver PostDanmark skylden for, at de aldrig er kommet frem...

• #20   5. jan 2010 Jamen hvor sku de lige få MIN adresse fra? :s har for det første hemmelig adresse, og for det andet, så burde alle jo få sådan en regning hvis det ik er fordi man har tilmeldt sig noget

• #21   5. jan 2010 Isaa S
    Du har sikkert skrevet den på nettet eller os har de fået den via andre.
    Nej du burde ik, men når det gælder snyd og svindel, så er alle normale regler ik gældende mere!

• #23   5. jan 2010 Sygt .. Jeg handler på nettet min. én gang om mdn .. Gad vide hvad der kommer af breve næste gang, udover en kedelig telefonregning..

• #24   5. jan 2010 Tror bare de sender breve ud i vildskab. Men der er nok nogen der rent faktisk betaler de regninger. Så længer man ingen skam har i livet, og ikke ejer skyggen af etik og morale udnytter man sig af sådan nogle.

Han er endag så fræk at give Tina Nikolajsen skylden for at 8000 kunder ikke har modtaget deres Mastercard..

http://www.pressport.dk/pressrelease/TV2-programmet-BASTA-skyld-i-forsinkelse-af-Mastercard-til-8000-danske-kunder-7803.aspx

Kommentér på:
Hjælp NU!

Annonce