{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

idc
idc
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 95 Svar: 389

Mærkelige bud på DBA? {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste, der har set at folk kommer med mærkelige bud under Bud & Chat på DBA.dk? Det er mærkeligt fordi at budene som regel ligger 500-1000 kr. OVER den pris man har skrevet på annoncen. Også selvom ingen andre har budt noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelige bud på DBA?
  • #1   6. jan 2010 Det er sådan noget "Jeg har hårdt for denne vare lige nu" og "Jeg kommer og henter med det samme" osv. Som regel skrevet på meget dårlig dansk..

• #2   6. jan 2010 det er efterhånden en kendt sag at der florere diverse udenlandske svindlere på danske købs sider.

de kommer oftest fra afrikanske lande som nigeria og er meget tydelig at spotte da deres beskeder oftest er ren "google translate" og derfor fulde af sprogfejl.

næ du ignorer du bare de beskeder.

et godt råd, lad være med at handle med folk udenfor DK når du handler fra danske sider.

en god potion skepsis er osse en god ting.

• #3   6. jan 2010 hehe ja det kan man så osse gøre, bare så længe man er bevidst om at de er svindler og ikke går med til at lade sig narre.

• #4   6. jan 2010 har lige selv prøvet det har anmeldt det til dba så blir brugeren slettet

• #5   6. jan 2010 Bare stil dem et spørgsmål, så finder du hurtig ud af det smiley Jeg havde mobilnummer tilsalg på gul&gratis. Og fik beskeder om de ville købe min mobil. Jeg anmeldt bare det som spam. Og siden har jeg ikke hørt noget

• dba.dk
    dba.dk Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Svar: 5
    #6   7. jan 2010 Dette er desværre en udgave af de kendte Nigeria-mails, hvor udenlandske svindler typisk prøver at købe sælgerens varer til dobbeltpris. Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank ell. via PayPal. Når man som sælgere så afsender varen, modtager man aldrig efterfølgende betaling. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på internettet.

Vi gør mange ting på dba.dk for at undgå denne type svindel. Oplever du noget lignende igen, må du endelig kontakte vores Supportafdeling på support@dba.dk. Vi vil meget gerne høre når noget sådan sker - Derved har vi mulighed for at lave forbedringer og derved forringe svindlerne muligheder for at komme i kontakt med vores brugere.

Læs mere om gode råd til en sikker handel her:
    http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp

Med venlig hilsen

Lene Kristensen /Support dba.dk

Kommentér på:
Mærkelige bud på DBA?

Annonce