{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fladskærm
  • #1   18. jan 2010 du kan jo se blu ray på alle tv og det ska bar have dvbt og c tuner også ska det være mpeg4

• Jeppe l
    Jeppe l Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 75
    #2   18. jan 2010 100 HZ var et must da jeg ¨købte mit fladskærm for 1 uge siden

• Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.522
    #3   18. jan 2010 Jeg prøvede at svare dig tidligere, men dit emne var slettet:

Film udsendes med 25 billeder i sekundet, men øjet kan opfatte langt over 25 billeder i sekundet (faktisk er der ingen øvre grænse). Dermed er øjet istand til at se, når et billede kun opdateres 60 gange i sekundet. Feks. kan øjet opfatte, når skærmen viser 2 forskellige frames på samme skærmopdatering (interlacing - først opdareres lige linier på en opdatering / hz, herefter ulige linier på næste opdatering / hz).

Jo højere frekvens (herz) skærmen opdaterer med, jo hurtigere sker denne opdatering (interlacing), og jo mindre bliver øjets mulighed for, at opfatte billedskift.

Det er møg svært at forklare præcist, men det er helt ude i hampen at påstå, at en skærm med 25hz kan vise et flydende billede. Forestil dig, når du spiller et actionspil, at du kun kunne spille med 25fps - dét ville sgu' være pænt nederen!

• Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

#4   18. jan 2010 Normalt bruges sådan set 30 fps i motion pictures. Men da TV-signalet kun kan bære en vis mængde data sendes kun 24-25 fps.

En anden måde at forklare det på, er, at hvis der sendes 25 fps, og dit TV kan vise 60 fps (60Hz), så viser dit TV 2,4 billeder pr. herz, og det halve (eller 0,4) billede (kan) opfattes af øjet som flimmer - specielt i actionsekvenser. Hvis dit TV er 100Hz, så viser det 4 billeder pr. herz, og det gør sandsynligheden for at øjet registrerer flimmer i billedskift meget mindre.

Hvis jeg var dig, så ville jeg gå efter et mindre TV, og så få en bedre skerm, for det er ikke altid størrelsen, det drejer sig om smiley

• Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

#5   18. jan 2010 skerm = skærm.

• #6   18. jan 2010 ville det her være iorden til at se blu ray film på ?

(link fjernet)

• Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

#7   18. jan 2010 Øh... Nej... Blue Ray er Full HD (1920 x 1080) og det du linker til er kun alm. HD.

Gå efter et TV, der er FullHD, DVB-T/C tuner med MPEG2 & MPEG4, 100Hz (eller mere) og hvis du gerne vil have gode farver, så vælg LED teknologi.

Jeg vil på det kraftigste anbefale dig en mindre og bedre skærm, fremfor en stor og dårlig skærm.

• #8   18. jan 2010 Jeg købte et panasonic til 5700, men det er jo desværre for meget for dit vedkommende..

men det kan alt.

400Hz full hd osv

Kommentér på:
Fladskærm

Annonce