{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Selvforsvar? {{forumTopicSubject}}

Ja, står sgu lidt i en kattepine her.
Forleden (en hverdag) havde min overbo nogle gæster på besøg, og de havde bare larmet siden kl 17. Da klokken blev 23:30, skulle de så hjem, med det resultat at de larmede helt sindsygt ude i opgangen. Jeg stod ud og sangen og bad dem om at holde kæft, så vi andre kunne sove. Det resulterede i at 2 mænd på ca. 30 år truede mig, og spurgte hvorfor jeg var så sur. Jeg forklarede dem så situationen, og så bad de mig om at hente noget tape, så ville du klistre munden sammen næste gang de var på besøg. Jeg sagde hvis det ville få dem til at tie stille, kunne de godt få en rulle gaffa-tape, men så skulle jeg bare hente det i firmabilen. Det ville de godt have, så jeg tog nogle klip-klappere på, og gik ud i opgangen, ned af trappen med dem i hælene. Da jeg når ud på p-pladsen overfalder de mig pludseligt (spark i ryggen og et slag i maven). Jeg vælger så at forsvare mig selv, ved at skubbe den ene over kølerhjelmen på en parkeret bil, og slå den anden i gulvet. Derefter går jeg op i min lejlighed igen, og har egentlig ikke tænkt mere over det.
Men så her i dag møder jeg mine naboer, som siger at dem jeg var oppe og toppes med, ville melde mig til politiet, selvom jeg vil mene det var selvforsvar. Det er vist noget med jeg har slået nogle tænder ud på den ene, men jeg har 2 vidner der godt vil hjælpe mig i retten hvis det når så vidt. Hvordan vil i mene jeg står? Jeg er sgu lidt nervøs, for har aldrig været i klammeri med hverken andre mennesker eller politiet før smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvforsvar?
  • #1   2. mar 2010 og ud i gangen* skulle der stå

• #2   2. mar 2010 Haha fedt..! problemet er bare at de 2 mod 1..! Altså i vidneforklaring.!

fedt du knækkede dens enes tænder..! griner læsning.!

• William
    William Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #3   2. mar 2010 Jeg vil sgu nok sige at det er selvforsvar.
    Det er typisk, at det først er når de er flere at de er seje smiley

• #4   2. mar 2010 Dine vidner skal jo have set det... Det hjælper ikke det store hvis det bare er 2 bekendte som du har fortalt historien...

• #5   2. mar 2010 stefan, nej nej, jeg har 2 naboer der så det hele....

• Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.522
    #6   2. mar 2010 Det er op til politiet og anklagemyndigheden at afgør, hvorvidt der var tale om selvforsvar.

Næste gang sådan noget sker, så gå sammen med andre naboer om at klage over personen i stedet for. Det er langt mere effektivt smiley

• #7   2. mar 2010 Bare rolig, første gang får du bare en betinget dom hvis der sker noget..

Næste gang vanker der, så uanset kan du tage den nogenlunde roligt, om du bliver meldt eller ikk, du har nemlig ren straffe attest går jeg ud fra.

Men hold fast i dine vidner det kan jo være de skal bruges snart.

• #9   2. mar 2010 jeg er bare vildt nervøs, jeg kan ikke tåle en plettet straffe-attest af hensyn til mit arbejde.
    Phreak, næste gang gør jeg absolut ingenting.....

• #10   2. mar 2010 Vil da mene du står stærkere end dem. Du og andre i lejligheden må have brokket sig over larmen ikke sandt?

• William
    William Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #11   2. mar 2010 Det er lovligt at lave selvforsvar ,hvis dit liv er i fare.

• #12   2. mar 2010 Vi har klaget over dem mange gange, men da de er af anden etnisk baggrund en dansk, mener de vi bare er racister smiley Og da det er ejerlejligheder kan de ikke bare smide dem ud.

• #13   2. mar 2010 det jo ikke så heldigt smiley

• Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

#14   2. mar 2010 Så må du vende et par højtalere mod deres væg, og give dem en ordentlig omgang "BOOOOOOOORN IN THE USA"... Nåh ja - eller lidt Metallica smiley

• Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

#15   2. mar 2010 P.S: Du risikerer at blive dømt for selvtægt. Hvis det er ejerlejligheder, og der ikke er en boligforening, du kan klage til, så skal du ringe til politiet.

• #16   2. mar 2010 der sker intet, rolig rolig (:

• Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #17   2. mar 2010 Du skal bare bruge 2 vidner.
    Men mon ikke der er flere naboer, der har hørt på deres opførsel.

Det eneste kriminelle du har gjort, er at du ikke gjorde det ordentligt, og tog din overbo med.

• #18   2. mar 2010 Jeg skal fanme bare ud af det her hurtigst muligt, uden nogen problemer overhovedet. Men har lige snakket med naboerne igen, og det er næsten 2 uger siden det skete. Mon ikke jeg have hørt noget nu, hvis de var gået til politiet?

• #19   2. mar 2010 hvis de folk der har overfaldet dig har gjort det der før har de jo nok ikke ren straffe attest selv, hvis de nu er så smarte at melde dig vil de jo nok stå dårligere selv i retten. så jeg tror personligt ikke på at de er så dumme.

Kommentér på:
Selvforsvar?

Annonce