1.939 visninger
|
Oprettet:
import af sprut for tyskland {{forumTopicSubject}}
har hørt noget om at man kan søge tilladelse til at tage mere alkohol over grænsen hvis man kan bevise det er til eget forbrug f.eks. til en kæmpe fest
Passer det??
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.047
og nej tror nu det er en røver
jun 2008
Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
Så længe det er til eget forbrug kan du i princippet tage lige så meget med du vil
Dog skal du have en god forklaring, tror ikke man bare kan sige man lige skal have fyldt op
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
vin og øl til eget brug Danmark følger EU´s vejledende mængder for, hvad der er til eget brug, når det gælder cigaretter, spiritus, hedvin, bordvin og øl.
De vejledende mængder, som du altså må tage med hjem og som kun gælder, når varerne er til eget brug, er:
Cigaretter 800 stk.
Cigarer 200 stk.
Cerutter og cigarillos 400 stk.
Røgtobak 1 kg
Spiritus over 22 pct. og drikkevarer tilsat spiritus 10 liter
Hedvin (fx portvin, sherry og madeira) på eller under 22 pct. alkohol 20 liter
Bordvin (fx rød-, hvid- og rosévin, heraf højst 60 liter
mousserende vin, som fx champagne) 90 liter
Øl 110 liter
Andre varer Du kan frit medtage varer købt i andre EU-lande, såfremt de er købt til dit eget brug.
Hvad er eget brug? Eget brug er, når det kun er dig selv, medlemmer af din husstand eller dine private gæster, der bruger varerne. Hvis du fx sælger varerne i en idrætsklub eller på en arbejdsplads, er de ikke til eget brug, og så skal du betale afgift af varerne. Du skal også betale afgift af varerne, hvis du tager dem med til eller for personer, der ikke er med på rejsen.
Hvis du gerne vil have mere med end til eget brug, skal du give SKAT besked, inden du rejser fra Danmark.
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Emner: 119 Svar: 2.675
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Emner: 119 Svar: 2.675
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 192 Svar: 504
så havde jeg hørt at man kunne gå op til skat og sige jeg skal holde stor fest og har brug for at have mere over grænsen til MIN egen fest
nogle som ved og det er rigtigt ??
jun 2007
jun 2007
import af sprut for tyskland