haha, true mig, fordi han ikk har ret? {{forumTopicSubject}}
haha jaaa, vi er nogen stykker der har en diskution med en fra klassen, fordi han godt mener der f.eks. kan eksitere ondt, uden godt. - Og vi andre mener jo, at hvis du ikke har godt, kan du ikke definere ondt?! vel?
Han kan ikke give nogen agumenter på, hvorfor han sq ha ret, og vi har givet rigtig mange argumenter der støtter op om vores holdning
Så til sidst siger jeg bare "nej, nej, nej" når han prøver på at sige noget, for siger så til ham: "du kan ikk gøre en skid, når du er den eneste i hele verden der har den holdning!"
Haha, så ser han helt syg ud i hovedet, og begynder at sige jeg skal passe på, ellers bliver jeg klappet ned. - Så spørger jeg sådan grinene: "af dig?
Og så sidder han bare og siger ja, fordi han har en meget kort lunte.
HAHAHA, skal lige siges at vi der jo har ret, og er imod ham, er af aldersgruppen 16-18, og han hvis nok er 21 xD
- nogen der vil diskutere dette emne, eller ellers bare har oplevet noget andet grineren idag?
jan 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 562
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 2 Svar: 436
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 199
mar 2008
mar 2008
men forstår os hva du mener
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 33 Svar: 1.852
Det er sådan en uendelig diskution fordi du ikke helt forstår hvad han mener, og han holder fast i det han siger.
F.eks er der da nogle mennesker der hellere ser verdenen brænde ned, og aldrig ville hjælpe en anden som måske godt kunne bruge det. Han ser hellere dig blive skadet, end tænke på at hjæpe.
Så vil da give ham delvist ret.
Hvordan tror du onskab skabes? - Når INTET godt ssker for en anden, eller de konstant bliver rakket ned på .. Tilsidst bryder de sammen og ser kun rødt, og ønsker ikke andet end død og ødelæggelse.
^^ Og er dette ikke ren ondskab, så ved jeg ikke hvad det er ?!
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 55
hvis jeg kun har lært at være ond, ved jeg jo ikke hvad godt er.
Derfor kan man godt vide hvad ondt er, uden at vide hvad der er godt.
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 322
der eksisterer ondt uden godt i bedste velgående.
mar 2008
Hvis alt er, som vi siger "ondt", - så går ondt hen og bliver "normalt" og dermed hverken ondt eller godt for nogen har jeg ret?
aug 2007
Hvofor begynde og diskutere om den slags når det er total åndsvagt ?!
Selvfølgelig ved personen nok det ikke er den rigtige måde og gøre det på, men derfor kan man jo godt være ligeglad...
Syntes det du siger er ALT for sort hvid.
aug 2007
mar 2008
aug 2007
Ellers skal man være psykopat (som INGEN følelser har), men de ved da godt det ikke er smart og slå en anden ihjel. Men derfor kan de da godt være ligeglade med andres liv/følelser.
Ondskab skabes når alt går den forkerte vej. Og har du aldrig oplevet noget godt (f.eks juleaften, fødselsdage, kærester og whatever), og du kun oplever lort og lagkage, så kan jeg da godt forstå der er nogle der bare vælger og koble fra og være pisse ligeglade med alle andre.
mar 2008
aug 2007
Principielt har du ret, men så alligevel ikke
mar 2008
aug 2007
Og kender man ikke forskellen, vil jeg stadig ikke definere det som værende "normalt" selvom det nok godt kan virke sådan.
Men tror ikke der er nogen som ikke ved, at det er forkert at slå ihjel. Men hvis man nu bare vælger at se stort på regler og væremåder, så kan man vel godt være mean to the bone?
apr 2009
aug 2007
Men det er nu meget sjovt alligevel
apr 2009
Jo jeg ved jo de er onde, men de ved det ikke selv, da de ikke har opfattelsen af godt og ondt.
Derfor min lille hypotese
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 287
Hvis ALT godt i hele verdenen forsvandt - ville alt ondt ikke være ondt længere, det ville være normalt - da ALT hvad der skete ville være ondt.
Det er ligesom at Audi R8 kun er en fed bil fordi der er så mange skod klamme skrotbunker i verdenen.. Hvis alle biler var Audi R8, ville den ikke være speciel længere...
apr 2009
Et BARN, ved ikke forskellen..............det gør jeg.........så JEG kan definere godt og ondt, men barnet kan ikke, hvis man ikke lære det.
Hvis et barn kommer på en øde ø, og vi siger det kan klare sig selv, så vil det aldrig lære at bruge sin samvittighed. dvs ondt vs godt eksistere ikke for barnet, men for mig, da jeg er observant.
okt 2007
apr 2009
du kan ikke definere hvad der er hvad, hvis du ikke har lært det. længere er den egentlig ikke
okt 2007
Vi blev spurgt om der kunne eksistere ondt uden godt, ikke om at definere ondt eller godt :b
apr 2009
Tror nu det kan diskuteres herfra og forbi evigheden
okt 2007
Ja - han får omsorg og trøst
Nej - han lærer ikke at klare sig selv her i livet.
osv. osv.
Er det godt at dræbe en morder?
Ja - han dræber ikke flere
Nej - du er nu ligesom ham / alle fortjener livet.
Og lad os fx. sige at alt godt forsvandt - dette ville teknisk set være umuligt da der ikke blot er 2 bokse du kan inddele alt i, men lang grad af hvor gode tingene er og hvor dårlige tingene er.
Nogle ting kan fx. være gode for den ene men dårlige for den anden, og folk har forskellige synspunkter på hvad der er godt og skidt.
apr 2009
okt 2007
apr 2009
PS:
tak for debatten, spændende som altid.
okt 2007
haha, true mig, fordi han ikk har ret?