1.690 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Jagttegn Jagttegn

Hey derude, tænkte på at tage jagttegn, udelukkende for at bruge det til flugtskydning, men er der en masse med fuglekending osv ??? går ikke en skid op i jagt på den måde, så kunne være meget rart at vide om det var et "kørekort" i jagtsasonger og ænder eller om det var til at overskue selv om man ikke hedder Poul Thomsen ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jagttegn
  • #1   11. jul 2010 Ja du skal vide en del om fuglevildet, men hvis du bare vil skyde på en flugtskydningsbane, så kan du bare få dem til at lave papir på at du skyder der ude, og så få lov til at købe jagtgevær

• #2   11. jul 2010 er det godt nok så nemt ?????? må man opbevare et gevær hjemme, eller skal man have den til at stå i en flugtskydningsklub, hvis man kun har tilladelse fra dem ???

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 618
    #3   12. jul 2010 men må gerne have det hjemme det er jo dit våben du skal jo bare have den tilladelse og et våbenskab der er godkendt

• Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 185
    #4   12. jul 2010 Jeg har selv en våbenpåtegning til flugtskydning i et år før jeg tog jagttegn. Jeg tog ud til flugtskydningsforeningen og samme aften udfyldte jeg en ansøgning, så tjekker politiet dig og det er faktisk det og så har du lov at opbevare våben og patroner hjemme hvis du har et våbenskab. Jeg ved dog at nogen flugtskydningsforeninger kræver du skal vise at du har en forsvarlig våbenbetjening før vil stå inde for dig, men det skulle heller ikke være noget problem.
    Ang jagttegn, så skal du kunne en forskellige fugle, især ænder og masse andre regler, f. eks hvor langt må et skydetårn stå fra skel, hvilke hunde må bruges til jagt, osv., hvis du ikke har interessen for jagt tror jeg ikke du gider gennem det.

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

#5   12. jul 2010 Simon S
    næsten rigtigt, der er bare ikke noget om jagthunde da du må bruge alle hunde der kan apportere

• #6   12. jul 2010 simon L.
    det må man ikke nej, hund af mynde racen må ikke bruges.

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

#7   12. jul 2010 jo det må de faktisk

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

#8   12. jul 2010 evt find regler der modbeviser det

• #9   12. jul 2010 simon nej det må de ikke smiley
    det er blevet vedtaget ved dansk lov.
    http://da.wikipedia.org/wiki/Mynde
    linje 3..
    og så står det også i min jagtbog, fra sidste år
    og tror næppe det er blevet lavet om siden...

• #10   12. jul 2010

§ 11. Til jagt må der ikke anvendes

1) mynder eller hunde af mynderacen, <---

2) båndoptagere,

3) elektronisk udstyr til lokalisering af vildtet, herunder varmesøgende apparater og apparater med elektronisk billedforstærkning, eller

4) kunstigt lys, spejle og andre indretninger til belysning af målet.

• #11   12. jul 2010 hunde af mynderacen må ikke anvendes til jagt da de alt for nemt kan løbe vildtet op så vildtet har ikke en chance

• #12   12. jul 2010 1000 tak skal i have alle sammen det er sgu servic, så må jeg lige prøve at kontakte en af de flugt skydnings foreninger herude, har også hæret i en par stykker af dem og skyde smiley det er bare super sjovt, og så går det total konkurance i det når man er nogen stykker smiley men tak for svarene smiley mvh Thomas

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

#13   12. jul 2010 okay det er der ikke noget om i min bog den er 5 år gammel og havde faktisk læst forkert troede du mente "kamphunde" og at der stod myrde hunde (og at du så mente "kamphunde") min fejl

• Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 22
    #14   12. jul 2010 Jeg tog mit jattegn for et halvt år siden. Du skal selvfølgelig kunne kende dyrende ud fra et billede, men billederne er ens, så du finder nemt en måde at kende dem på. Jeg har en CD med alt dyre kending og spørgsmål. Og jeg vil love dig at vis du bruger et kvarter hver dag på de spg, og dyre kending så kan du meget hurtigt være klar til at tage dit tegn..

- Jeg bestod med 0 fejl!, og der var ikke et spg. jeg ikke have svaret på de sidste 2 timer, hvor jeg kørte det hele igennem kort tid inden.

Det er svære med afstandsbedømmelse og våben håndtering, men det kan læres hurtigt, vis du sætter tid af til det.

- Mikkel

• #15   12. jul 2010 ved at de har snakket noget om at det ikke skal være de samme billeder til prøven som der er i bogen.
    ved bare ikke om det er blevet til noget

• Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    jun 2010

#16   12. jul 2010 Det er det!

• #17   12. jul 2010 det de stadig vil have de samme billeder i bogen eller at det er blevet lavet om??

• Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    jun 2010

#18   12. jul 2010 hvor gammel er den bog du har?

jeg har en meget ny cd og bog som du kan købe til billige penge?

• #19   12. jul 2010 den er 1år gammel
    men der var bare noget i Jæger om at de vil have indført at det ikke måtte være de samme billeder i bogen som der var i prøven. da det er for let ellers mener de.
    men ved ikke hvornår de vil have det indført, eller om det bliver til noget

• Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    jun 2010

#20   12. jul 2010 Det er løgn, og det kan jeg garantere dig for! Så skal det være lavet den sidste 1-2 mdr.

• #21   12. jul 2010 det er stadig de samme billeder som der er i bogen men ved ikke om det bliver ændret

• #22   12. jul 2010 Mikkel J
    forfanden da...
    siger jo heller ikke at det er blevet lavet om, bare at de har snakket om det, fordi det ikke skal være så let!!

• Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    jun 2010

#23   12. jul 2010 Okay fair nok, men så er det for nyligt :=)

Kommentér på:
Jagttegn

Annonce