Hjælp ! svamp i lejlighed {{forumTopicSubject}}
Hej jeg bor til udleje i Helsinge i en forfalden bygning på 2. sal. det er det eneste sted jeg har at bo lige nu og er på kontanthjælp. vinduet ved min seng er helt muggent og ligner det er fyldt med svamp har også følt mig træt og har meget hovedepine ! har kontaktede udlejere omkring det man han er bare passiv og stort set ligeglad. jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ! det er helt sikkert ikke sundt at bo der! og det er helt sikkert for gammelt og forfaldent til han må leje det ud. men har ingen andre løsninger. har prøvet at snakke med ham flere gange omkring der er svamp med han er pisse ligeglad har også en kat , og aner seriøst ikke hvad jeg skal gøre et svampe tjek koster 3000kr. og aner jeg ikk hvordan at jeg skal få råd til på kontanthjææælp :S
HVAD SKAL JEG GØRE FOR AT FÅ HJÆLP :S:S
håber nogle af jer har nogle løsninger !
apr 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
apr 2008
Følger: 18 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 61 Svar: 472
Hvor sidder svampen ?, I nærheden af vinduer ?
Hvad vokser svampen på, er det mursten, gipsplade, spånplads, tapet ?
Du kan selv vaske svampen "væk / holde det nede" med rodalon, du skal bruge en høj koncentration af lade det trække i noget tid og derefter skure det det, Og dette skal du så gøre hvergang svampen vokser frem igen.
Rodalon kan købes i brugsen/ bauhaus, jemfix, og tror endda nogle netto'er har det.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 64
- Men det skader jo heller ikke, at gøre noget for at få det bedre selv
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.937
slap nu af man...
det er sQ da meget normalt der kommer svamp/mug/lign. i gamle bygninger, og tanken om at det kan være en farlig svamp, er lææææænge nok til at få hoved piner...
hvis det nu er skimmelsvamp, er det eneste han kan gøre.... at vaske det væk, <- det er jo næsten utænkeligt at man skal udsætte sig for sådanne ting var?
feb 2007
haha nej, kan skam godt tænke mig til at udlejeren skal sørge for der ikke er svamp i boligen... men hvis det bare er skimmelsvamp, så er det jo på alle måder lettere bare at vaske det væk istedet for:
melde udlejeren, for der efter at blive smidt på gaden, skulle flytte, låne penge som han ikke kan betale for at slippe af med noget så latterligt som skimmelsvamp...
hvorfor have så travlt med regler mig her og der, du overholder sikkert ikke halvdelen af de regler du bliver "udsat" for hverdag...
feb 2007
haha, jamen du skal da bare have lov til at være hellig så...
morale er godt, dobbelt morale er 1000* bedre...
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 41 Svar: 1.346
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 92
feb 2007
med mindre det er skimmelsvamp, og bare skal vaskes væk?
apr 2008
Det er så han kan få det bedre nu, hvis udlejer ikke ønsker at gøre noget ved det, bliver problemet ikke løst. IOg det kommer også an på hvad lejekontrakten siger.
Og i henhold til LLO kan det godt tage sin tid.
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 92
hob troede også det var det der stod, men det kan det vel også være?
apr 2008
jun 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Hjælp ! svamp i lejlighed