{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Heinrich E
Heinrich E
Følger: 1 Emner: 53 Svar: 142

Boligstøtte for at bo i lejlighed ? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg bor alene sammen med min mor og far. Men vil gerne flytte hjemmefra, jeg er i lære som smed og kunne godt tænke mig at flytte i lejlighed, men tjener 3000 hver 14 dag og det er ikke meget til at betale mad osv og husleje. Så mit spørgsmål er om man kan få boligstøtte ? I så fald, hvor meget får man så ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boligstøtte for at bo i lejlighed ?
  • #1   24. jul 2010 Haha, Dolle du må da være til mænd..
    Han har da de samme retighedder, som alle andre..

Hop sku' da ud af skabet ..

• #2   24. jul 2010 DOLLE Nu er boligstøtte jo noget alle har ret til. Lige så vel som SU og rentefradrag. Så hvorfor har du så ondt i røven ?

Han spørger jo ikke om hvordan han kan snyde sig til kontanhjælp eller ligende.

• #4   24. jul 2010 Jeg ville da også gerne have det boligstøtte men kan jeg sku ikke få da jeg har købt mig en ejerlejlighed. men hvis jeg nu bare havede lejet den kunne jeg godt . så giver ikke en skid for det boligstøtte . sidder da mer hårdt ved og eje en og leje

• #5   25. jul 2010 Michael. Det er altid billigere at eje end at leje. Det burde du da vide... Du betaler jo hovedsagligt husleje til din friværdi. Og du får skattefradrag af de renter du betaler.

Hvis det er dyrer for dig at eje end at leje så burde ud kvæle din bankrådgiver

• #7   25. jul 2010 Taget i betragtning af du er i fag fra Dansk Metal så er 3000 pr. 14 dage ualmindeligt lidt? smiley

Du få mere hvis du arbejder 37 timer om ugen ca.

• #8   25. jul 2010 KD han er jo nok i lære

• #9   25. jul 2010 Selvfølgelig ville man kunne finde en lille lejlighed der er billigere at leje end at eje. Men hvis man tager den samme lejlighed, så ville den være billigere at eje end at leje, f.eks. hvis man tager et F1 lån og skubber gælden.

Hvis det altid var dyrer at købe noget end at leje så var der jo ingen der ville købe.

• #10   25. jul 2010 Jeg har lige lejet en lejlighed der også var tilsalg til 1.9 mio og den ville koste mig 1000 kr mindre om måneden hvis jeg ejede den. Så kom ikke og sige at det gælder for alle boliger. Og min kammerat har lige købt en lille studiebolig til 600.000 som kommer til at koste ham ca 3000 om måneden, istedet for 4500 i leje.

• #11   25. jul 2010 Simon: Ja godt set! Øh, men ved så også at en smed ikke for 1/3 af lønnen som hvad en mekaniker lære får..

der er altså langt fra 3000 og op til 9-10.000 pr. 14. dag

• #12   25. jul 2010 " Det er altid billigere at eje end at leje"

Ja, i Jylland hvor husene koster det samme som en avis.

I Kbh kan der være væsentlig forskelle på at bo i en lejelejlighed og en ejerlejlighed, særligt i det centrale kbh.

Mener i øvrigt, at man kan få maksimalt 15% af huslejen i boligsikring (som enlig uden børn).

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#13   25. jul 2010 Kan man f.eks gå hen og låne penge til et hus til 65.0000 kr og så bare betale renterne ? Indtil man kommer længere hen i læreforløbet og tjene mere så man kan betale af på huset ?

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#14   25. jul 2010 Og gad vide om banken vil gå med til det i det hele taget
    Det fordi det hus jeg har set på er et hus hvor jeg har haft gode minder fra da jeg var barn. Og det er røget på tvangs auktion og det kunne jeg godt tænke mig at bo i resten af mit liv

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#15   25. jul 2010 Nej du har ret nikolai.. Men det hus vil jeg gerne eje. Hehe. Det bare en tanke jo. Men kan man få boligstøtte hvis man bor i et hus ?

• Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

#16   25. jul 2010 Spørger bare lidt dumt. Men er intet vidende omkring dette

Kommentér på:
Boligstøtte for at bo i lejlighed ?

Annonce