{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sort arbejde.. grænsen?
  • #1   11. aug 2010 Det siger jo sig selv?

• christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 46
    #2   11. aug 2010 gør det deT?

• christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

#3   11. aug 2010 så er det ikke grænsen nok mig der har formuleret mig dårligt. debatten kommer udfra det politikerne er ved at lave med at der skal fængsels straf på sort arbejde. men er det lige så meget sort arbejde hvis man passer børn og får 2-300 kr i lommen som hvis man får 5000 og putter i lommen?

• #4   11. aug 2010 Ja det er da rimelig logisk smiley

• #5   11. aug 2010 Nåå, mon ikke de bedømmer hver enkelte tilfælde, lige som i kriminelle sager.

• christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

#6   11. aug 2010 er godt klar over hva sort arbejde er. men tror jeg er enig med dig. så alle der ikke oplyser til skat hva de har tjent skal i fængsel også den der passer barn og tjene 2-300 kr?

• christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

#7   11. aug 2010 godt så er der en der er enig med mig:D

• christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

#8   11. aug 2010 så bliver der trængt i de danske fænglser hvis det bliver en realitet

• #9   11. aug 2010 Nej Christian, de vurdere hver enkelte tilfælde, alt efter hvor groft det gøres, de kan jo ikke sige "alle der laver sorte penge eller køber sig til sort arbejde, kommer 4 år i spjældet"

• christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

#10   11. aug 2010 nåå okay tak.. det lyder bare som et mærkeligt lov forslag. men tak for den info

• christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

#11   11. aug 2010 ja selvfølgelig. kan godt være det bliver sådan:D

• #12   11. aug 2010 Nu følger jeg ikke meget med i alt det halløj. Men, hvorfor gå sådan til værks med det "sorte arbejde"? Hvis der ingen var, som fik lavet lidt sort af og til, så ville der jo ikke være nogen til at forbruge til andre ting.

Det hele hænger vel sammen, om det så er sort eller hvidt, kan vel være det samme. For pengene skal jo nok løbe videre rundt, når den der tjener pengene, bruger dem på noget nyt til hjemmet eller ny bil feks?

• #13   11. aug 2010 Hvis du lader være med at købe ting der kan spores gennem dit regnskab så er der aldrig nogen der opdager det.. Du skal bare bruge dem på dagligvare osv hvor du betaler kontant. Ikke sætte dem ind på din konto og bruge til at betale mobilregningen osv.

• #14   11. aug 2010 De snakker jo så også om skatte lettelser inden for byggeri osv.
    De sænker det nok med 1,5 %

Og så sætter de jo bare en anden skat eller afgift på med 5 %

FOR EKSEMPEL ! ^^

• #15   11. aug 2010 R Lund

Ja, det er rigtigt nok, men staten går glip af 40 miliarder kroner årligt, pga. sort arbejde.

• Mip .
    Mip . Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 90 Svar: 339
    #16   11. aug 2010 Det er så latterligt. Vi betaler allerede meget skat. Vi betaler skat i alt hvad vi køber. Hvorfor ikke gøre det lidt nemmere for håndværkere og sådanne folk at leve? Jeg kan ikke forstå hvorfor de tænker sådan?
    Sygt.

• #17   11. aug 2010 berthel h eller en eller anden sagde i radioen i dag at der skal være en bagatel grænse, så hvis man får passet sine unger en enkelt aften så bliver det ikke straffet, men det var deromkring grænsen skulle ligge.. men det er jo ikke vedtaget endnu så ingen ved hvad det går ud på..

Og forslaget går ud på at straffe arbejdsgiverne, arbejdstagerne har det som de har nu.

• Mip .
    Mip . Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 90 Svar: 339
    #18   11. aug 2010 Desuden bruger de alle skattepengene på det helt helt forkerte. De skal alle sammen have et panseret køretøj, meget dyre hotel ophold, mad for flere tusinde tusinde kroner, kæmpe store palæer, privatfly, ja hvor er grænsen?
    De tager alle pengene lige fra os af. Vi er slaver for staten. Ingen vågner op.. Flour i drikkevandet, chemtrails i luften, genmodificeret mad, ja det er sgu da klar at alle folk sover, og tror at det her er den bedst mulige måde at leve på!..

• #19   11. aug 2010 Syntes jeg havde hørt noget om men måtte tjene 20-25 kg om året og det udover skal man betale skat af.
    Mange af de landmands boder betaler heller ikk skat af det og dem ved skat jo udemærket eksietere (staves)..

Men har nok hørt forkert så, paaas !!

• #20   11. aug 2010 michelle, du må vidst godt lave ja omkring 12000 (husker måske forkert) så sådan noget, men de skal stadgi vide det..
    Det er vidst kun hvis du er selvstændig

• #21   11. aug 2010 Nårh oki, hehe ja hva ved jeg smiley

• #22   11. aug 2010 men hvis du spekulerer i det så må du hellere læse reglerne igennem igen, for kan ikke huske dem helt ordret smiley

• #23   11. aug 2010 Tager det lidt med et smil. Muligt de går glip af nogle penge, men.. stadig, pengene skal nok løbe rundt alligevel. Sort eller hvidt.

Så må de jo starte med, at lærer og bruge de penge de har i forvejen lidt mere fornuftigt. Lige når der bliver nævnt privat flyveture - så kunne de jo nøjes med de flyruter der allerede er. Kan ikke se deres arbejde, er mere "værd" end alle andres ude i landet.

Skærer du først en gruppe væk, så skal puslespillet nok hurtigt gå galt.

Kommentér på:
sort arbejde.. grænsen?

Annonce