{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Tilde N
Tilde N
Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010

Ebay handel - Er ny, hjælp? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg søger nogle folk der kan fortælle mig lidt om ebay. Hvordan er det at handle der og hvor meget koster det og hvor er det fra?

Har feks. fundet nogle forsk. ting jeg gerne vil købe. De koster fra 0.5-2.0 US $ og f.eks. 2.0 i shipping - er det andre omkostninger udover disse?
Fortæl endelig hvad i har af erfaringer om det.

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ebay handel - Er ny, hjælp?
  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#1   16. aug 2010 Jamen det er også det jeg tænker på om der er noget ang. told.

• #2   16. aug 2010 Du kan være uheldig at de tager den i tolden, og så kommer det til at koste lidt, alt efter hvad det er, men hvis du er heldig at den smutter forbi, så er der ikke andet end varens pris, og så fragt smiley

Jeg har hørt, og nu må du ikke hænge mig op på det, men har hørt nogle folk sige at man kan bede dem/den man køber hos om at "sende sin pakke som en gave" altså "send as a gift" er der noget der hedder i det amerikanske postvæsen,. og så burde den smutte forbi tolden smiley

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #3   16. aug 2010 Ham der: Det kan man også godt hvis det er en privat sælger. Er det firmaer så gør de det ikke, og den ryger helt 100 i tolden. Handler kun over nettet stort set, og stort set alle pakker som kommer udenfor EU fra, bliver toldbehandlet. Så ja, hvis du skal købe noget, så køb det fra europæiske sælger..

Og nej der er ikke andre udgifter end varens pris plus forsendelse, også 25 kr for transaktionen. Og evt told hvis du køber udenfor europa

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#4   16. aug 2010 Vil det så sige jeg skal betale mere - er ret forvirret?

Det jeg skal købe er flere ting, men der er negle udstyr (til kunstige negle)

• #5   16. aug 2010 Rasmus: Ja det er rigtigt, det glemte jeg lige smiley

Matilde: Ja, hvis den bliver snuppet i tolden, så skal du smiley

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#6   16. aug 2010 Men hvorfor skulle den det? for det er jo ikke ulovlige varer?

• #7   16. aug 2010 Nej, det er det ikke, men varer skal toldes, desværre... I den pris du betaler for ting herhjemme går en hvis del af prisen også til told smiley

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #9   16. aug 2010 Gas: Altså det kommer an på hvor mange penge din vare er værd.

Men hovedregel - gå ikke ud fra at den ikke bliver snuppet i tolden. FOR DET GØR DEN. Har andet meget på amerikanske hjemmesider, og alt udenfor EU bliver fortoldet.

Køber du for over 1150 kr skal du betale både told (12%) og moms og importgebyr (25 % af det samlede beløb og importgebyr 160)

Et par jeans til 1500 fra USA eksempelvis ender med at ryge LANGT over 2000 kr

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#10   17. aug 2010 Øv smiley

Kommentér på:
Ebay handel - Er ny, hjælp?

Annonce