{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Slippe for afgift {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget på en pæn AudiAudi A4 Cabriolet til omkring 120 K. Men den er naturligvis uden afgift.

Regeringen har for at undgå, der køber biler fra udlandet, ulovliggjordt at have en bil m. svenske eller tyske plader i Danmark, hvis man har bopæl i Danmark.

MEN - hvis man er folkeregistreret i Sverige, kan man godt have en bil m. svenske plader så længe man dokumenterer at man har været i Sverige mindst én gang hver 3. måned.

Er der nogen der har erfaringer med dette? Man kan vel godt kalde det et lille 'smuthul'. Men er det virkelig så simpelt at folkeregistrere sig i Sverige eller er der mange komplikationer, der opstår, hvis man gør dette?

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slippe for afgift
  • #2   8. sep 2010 ja det ville ikke være så tosset at gøre det som danni a siger.
    kræver det ikke arbejde i det land man så flytter til, for at kunne komme til at blive folkeregistreret.
    har selv hørt om nogen der gjorde noget i sverige, og havde bilen i danmark på svenske plader, men der havde de arbejde derover forstod jeg på det.

• #3   8. sep 2010 mener ikke du skal have arbejde der over kender nogle som bor i Sverige men arbejder i danmark de har bil med svenske plader

• #4   8. sep 2010 der bor de så også derover, og har svensk folkeregistreret kan jeg forstå ik.
    der er bare noget med man skal et eller anden for at kunne gøre det sådan,på den lovlige måde hvis man kan sige det sådan smiley

• #5   8. sep 2010 Micheal H: Det er præcis på samme måde jeg tænkte. Men i stedet for fysisk at bo dér, ville jeg bare være folkeregistreret i Sverige, men stadig have bopæl i Danmark. Samtidig med det vil jeg køre til Sverige én gang hver 3. måned, for at overholde reglen.

• #6   8. sep 2010 Hvis man går hen og bliver svensk statsborger, hvorfor fanden så bo i Danmark om jeg må spørge, det er da ikke fedt.

• #7   8. sep 2010 Den med at flytte adressen og bo her i landet, den vil du med sikkerhed fortryde den dag de stopper dig.

• #8   8. sep 2010 og så kan man jo kun have en folkeregistrereing og ikke flere :S

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #10   8. sep 2010 Så "simpelt" er det altså ikke. Hvis du ikke har råd til bilen, så lad forhelved være med at købe den.
    Læs evt. på (link fjernet)
    For der er en milliard regler for hvornår/hvordan en svensk indreg bil må køre i Danmark. Og både politiet og SKAT kontrollere dette, så du kan ende med en meget stor regning.

• #11   8. sep 2010 Den dutter ikke kan jeg så informere! flyttede tilbage til DK i april efter 3 år i Malmø og havde vores lille Peugeot 206 CC med til danmark og regnede også bare med at vi kunne tage et smut over til Malmø nu og da og købe noget eller få lavet et eller andet der kunne dokumentere at vi havde været i sverige! MEN NEJ!... efter 4 måneder fik vi et brev fra skat om at vi ikke havde betalt afgift på bilen og ikke måtte have bilen på svenske plader længere i dk da jeg som ejer af bilen havde dansk adresse.

Du kan s´følig prøve men det bliver et værre rod hvis de "finder" dig.. og det gør de før eller siden!

• #12   8. sep 2010 Du skal være i Sverige 185 dage om året. Så kan du gøre det lovligt. smiley

• #13   8. sep 2010 Du kan også bare betale din afgift og din skat..

Ellers får vi jo aldrig nye skoler, sygehuse og ungdomsinstitutioner.

• #14   8. sep 2010 SHN har fuldstændig ret. Så det der med hver 3 måned holder ikke.

Som der er sagt så er det her en af skats indsats områder, og bøden er STOR

• #15   8. sep 2010 Hvis man bare skulle til udlandet 1 gang hver 3 månede så tror jeg ikke vi så så mange danske biler her i landet.

Så havde jeg sku også kørt til Tyskland hver 3 månede for at købe øl og sodavand smiley

• #16   8. sep 2010 Sorry... No way around it!

Kommentér på:
Slippe for afgift

Annonce