Pay-Pal Svindel {{forumTopicSubject}}
Havde sat en telefon tilsalg på dba.dk og fandt ud af at en bruger viyy09 er svindler og vil handle over pay-pal for at kunne tømme ens konto. Opdagede heldigvis svindlen i tide (takket være google) da jeg syntes det lød lige til den gode side at han/hun ville betale mig 200 Euro for mobilen (Nokia 5800). Så pas på derude. Og et godt råd hvis i har pay-pal, slet jeres kreditkort derfra eller slet hele brugeren
Gogglede det som sagt fordi jeg syntes det lød for godt til at være sandt, og det er det jo så som regel også. Læs mere her hvis i vil vide mere om hvordan i værner jeg mod det og hvordan det foregår:
http://www.amino.dk/blogs/fashion-sellers-guide-og-raad/archive/2010/08/04/paypal-din-ven-eller-din-fjende.aspx
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 35 Svar: 95
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 216
paypal er et at de mest sikre betaling midler
og nej der er ikke nogen der kan hacke din konto eller lign
og hvis det skete ville paypal dække det hele så enkelt er det
handler dagligt via paypal på ebay har min brugt 50.000 dkr. i år
læs evt. mere www.paypal.com
Følger: 11 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 422 Svar: 1.391
Det er så let at se med det samme...
okt 2009
Følger: 1 Svar: 30
min kone er tysker og bor her sammen med mig
hun kunne da sagtens finde på og benytte sig af google oversæt
men jeg har også handlet med paypal og ingen problemer her
handlede med en over ebay og han ville snyde mig og jeg fik pengende af paypal
Følger: 11 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 422 Svar: 1.391
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.034
Paypal sender aldrig emails ud hvor du skal validere dine informationer, ej heller dit password eller lignende.
Paypal skriver dit fulde navn i starten af emailen, og ikke kun dit fornavn, eller dit efternavn, eller din emailadresse. Det er dit fulde navn der skal stå der for at du ved om det er en godkendt email de sender ud.
Hvis man ellers gider læse deres sikkerhedscenters informationer, så ville man vide dette, og derved vil man aldrig kunne blive snydt derinde.
Jeg har før oplevet at der kom et request på at blive trukket penge på min paypal konto, vel og mærke en trækning jeg ikke havde bedt om. Jeg kontaktede paypal, og så var problemet løst. De fik fat i brugeren der havde lavet request, og derved blev han fjernet fra deres systemer med det samme.
Så dem der mener at paypal ikke er sikkert, burde nok lade være med at udtale sig om folk som ikke læser hvad de modtager i deres indbakke og bare klikker på links der er i de mails de modtager. Hvis bare man tænker sig lidt om, så bliver man ikke fanget i det problem.
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 173 Svar: 1.651
okt 2009
Følger: 1 Svar: 5
Vi kender desværre godt disse Nigeria-svindler som især forekommer i rubrikkerne elektronik og biler. Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank ell. via PayPal. Når man som sælgere så afsender varen, modtager man aldrig efterfølgende betaling. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på nettet.
Heldigvis har vi meget stor succes med at beskytte vores brugere mod disse svindler, og kun en meget lille del når igennem til vores site. Når dette sker, bliver vi dog straks alarmeret og evt. indlæg bliver meget hurtigt fjernet fra annoncerne
Vi arbejder konstant på forbedringer af disse filtrer, for netop at undgå svindelannoncer samt de kendte Nigeria-henvendelser i Spørgsmål & Svar og via mailformularen. Disse svindler er dog meget dygtige til det de gør og derfor er det desværre ikke muligt blot at blokere på ip-adresser fra f.eks. Nigeria - De generer blot dynamiske ip-adresser som kommer fra andre lande – F.eks danske ip-adresser.
Hvis du derfor har indrykket en annonce og du får et bud via Spørgsmål & Svar eller via mailformular, som typisk er højere end din salgspris, så vær på vagt.
Eksempel på en svindelhenvendelse i Spørgsmål & Svar:
Jeg ønsker at købe og betale for denne post. Min e-mail xxx
Hvis man skriver til pågældende mailadresse, får man typisk et svar på engelsk.
Læs vores guide til en sikker handel her:
http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp
Er du i tvivl om køberen er reel, så kontakt os gerne på support@dba.dk - Vi vil meget gerne undersøge sagen for dig. Det sidste vi ønsker, er at vores brugere skal have en dårlig handel eller decidere opleve svindel på sitet.
Med venlig hilsen
Lene Kristensen
Support dba.dk
Pay-Pal Svindel